obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Eigen mail server
TheOmega
Hoi,

Weet iemand of Online een relay-mailserver heeft, en wat het adres hier van is?
 
TCP_IP
Ik quote Rrozema even vanuit dit topic:

Mail server


Quote


let je wel op dat je je smtp server niet open stelt voor gebruik door anderen? Doe je dat wel, dan ben je snel gevonden door spammers en andere kwaadwillenden; ze gebruiken dan jouw server om hun ongewenste mail in grote hoeveelheden aan anderen te versturen en jij krijgt de schuld. Je bent dan een open relay.

Als je zeker wilt weten of je het goed hebt ingesteld kun je een test site gebruiken om je server te laten testen. bijvoorbeeld: http://www.spamhe...openrelay/.

N.B. forwarden van poort 110 is alleen nodig als je je pc (of laptop of telefoon o.i.d.) meeneemt als je van huis gaat en dan vanaf een andere internetaansluiting je mail wilt ophalen vanaf je eigen mail server. Ben je dat niet van plan, dan kun je beter deze forward weghalen; dan kun je ook niet gehackt worden. De enige poort die je moet forwarden is TCP poort 25. Dit is namelijk de poort waarop de mail wordt afgeleverd door clients en andere mail servers. Voor uitgaand verkeer vanaf je mail server heb je geen portforward(s) nodig. Je mail server kan gewoon net als elk ander programma naar 'buiten' verbinden om z'n mail af te leveren op de bestemming. Helaas heeft Online echter op z'n netwerk een regel ingesteld dat verkeer gericht aan TCP poort 25 van alle servers, behalve die van Online zelf, wordt geblokkeerd. Je mail server kan daardoor uitgaande mail niet zelf versturen. Om daar omheen te kunnen moet je jouw mail server zo instellen dat hij alle uitgaande mail verstuurt via de smtp server(s) van Online (smtp.online.nl). Je gebruikt dan de mail server van Online als 'relay server'; omdat de servers van Online geen open relay servers zijn, moet je in je mail programma wel ergens jouw Online login naam plus wachtwoord kunnen invoeren (net als je anders in je outlook client zou doen).

'graylisting' wordt gebruikt om ongewenste mail van spammers en wormen te verminderen. Spammers en wormen zijn namelijk 'ongeduldige' mail verzenders: De server die graylisting toepast geeft standaard voor elke mail die hij ontvangt vanaf een afzender die nog niet op zijn lijst staan een antwoord dat de server tijdelijk niet beschikbaar is en dat de verzender het over een paar uur nog maar eens moet proberen. Een spammer of een worm heeft niet genoeg tijd om daar op te wachten en zal het geen 2e keer keer proberen. Een 'normale' mail server zet de mail daarop echter in een wachtrij en biedt hem na het verstrijken van die paar uur nogmaals aan bij de server. De server zal nu wel de mail accepteren en voegt het adres van de afzender toe aan zijn 'grijze' lijst, waarop alle adressen staan die hij op deze manier heeft geverifieerd. In het vervolg zullen de mails vanaf dat adres gelijk worden doorgelaten. M.a.w. alleen de allereerste keer zal je mail vertraagd worden door dit mechanisme. Mocht het vaker voorkomen, dan is er iets anders aan de hand.


Ben niet helemaal in het mailserver-wereldje thuis maar ik denk dat dit je vraag wel beantwoord.

Mailservers Online:

pop.online.nl
smtp.online.nl

(voor IP adressen even een NSlookup draaien)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TheOmega

Quote

TCP_IP schreef:
[...]

Quote

Rrozema @ Mail server schreef:
[...] Helaas heeft Online echter op z'n netwerk een regel ingesteld dat verkeer gericht aan TCP poort 25 van alle servers, behalve die van Online zelf, wordt geblokkeerd. Je mail server kan daardoor uitgaande mail niet zelf versturen. Om daar omheen te kunnen moet je jouw mail server zo instellen dat hij alle uitgaande mail verstuurt via de smtp server(s) van Online (smtp.online.nl). Je gebruikt dan de mail server van Online als 'relay server'; omdat de servers van Online geen open relay servers zijn, moet je in je mail programma wel ergens jouw Online login naam plus wachtwoord kunnen invoeren (net als je anders in je outlook client zou doen).[...]

[...]


dankje, dit beantwoorde mijn vraag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen mail server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Advertentie