obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
foutmelding verbinding airport netwerk
probleem
Wat een ellende. . . ik probeer mijn mac powerbook G4 aan te sluiten op het draadloos netwerk met een Livebox van Online. Met de ethernetaansluiting werkt het goed. Nu heb ik uit het pakketje wat me recent is toegestuurd door Online de kaart in de livebox gestopt. Volgens Online moet ik nu alleen de wep-key in te vullen en het werkt. Vergeet het maar. Bij elke poging opnieuw krijg ik de melding"Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het airport-netwerk." Mijn mac herkent de livebox wel. Help! Hoe los ik dit simpel op?
 
mecheltje
KNOPJE OP DE LIVEBOX WEL INGEDRUKT??
 
probleem
Ja hoor! Die knippert, is geen probleem.
 
rrozema
Mecheltje bedoelt het 'reg'-knopje onderop de livebox. Heb je die gebruikt tijdens het aanmelden van je mac-book? De livebox heeft namelijk een mac-filter; het mac adres van elke client dient daarom in de lijst van toegestane mac adressen te worden toegevoegd voordat de client een succesvolle verbinding kan maken. Op het reg-knopje drukken (onderop de livebox), vlak voordat je de client voor de 1e keer aanmeldt bij de livebox is een van de manieren om het mac adres van die client in die lijst te krijgen.
 
probleem
Ja hoor, Als ik het reg knopje onderin mijn livebox indruk gaat het lampje bovenop mijn livebox knipperen bij het tekentje met de antenne. Dan heb ik 5 min om mij aan te melden. Door het invoeren van mijn wep-key. Heel even moet mijn mac nadenken maar dan komt de foutmelding. het invoeren van de wep-key heb ik ook op allerlei manieren uitgeprobeerd, met natuurlijk steeds mijn reg knopje ingedrukt voordat ik op ok druk. Maar nee, het blijft de eerder vermelde foutmelding.
 
TCP_IP
En je WEP key bestaat uit 26 karakters varierend van A tot F en 0 tot 9, een alle 26 achter elkaar getypt?

Dan zou ik eens proberen om het kanaal te wijzigen, dat wil in veel gevallen namelijk weleens helpen.

Sluit een PC of MAC met een netwerkkabel aan op de livebox.
Open een browser als Internet explorer of safari en ga naar het adres http://192.168.1.1

-Klik op het tabblad 'draadloos'
- Onderin zie je 'Kanaal staat' met daarnaast een dropdownbox, kanaal staat standaard op 10 meen ik. Verander het kanaal eens naar 3 of 6
- Sla de instellingen op mbv knop onderin 'opslaan'
-probeer nog eens verbinding te maken, vergeet het REGknopje niet Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
probleem
Ja, 26 karakters. Alleen de karakters 3 en de 8 ontbreken in deze 26.
Ik heb kanaal 6 en 3 geprobeerd. Opgeslagen en het reg-knopje ingedrukt. Maar helaas bij beide dezelfde foutmelding.
 
TCP_IP
Ga nog eens naar de configuratiepagina en naar het tabblad draadloos en schakel dan de MAC filter uit.
Die stond rechts dacht ik, met een iets andere naam als MAC filter. Weet even zo niet uit m'n hoofd. Als je de MAC filter uitschakeld hoef je die REG-knop niet meer in te drukken.
Die REG knop dient enkel om MAC filter gedurende 5min. uit te schakelen.

Dus MAC filter even uitschakelen en opslaan en vervolgens nog eens proberen verbinding te maken. Mocht het niet werken ga dan alle 13 kanalen even af.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
probleem
oke, geprobeerd. De optie: Verleen alleen draadloze toegang aan Mac adressen in de filterlijst staat standaard aan. Maar er staan geen macadressen in de filterlijst. toch omgezet naar de andere optiemac adressen uitschakelen. En . . . "Het geselecteerde netwerk gebruikt een controlelijst om de toegang te beperken en deze computer komt niet voor op de lijst. neem contact op met de beheerder." Ook nog geprobeerd met ingedrukt reg knopje. maar nee, weer de eerdere foutmelding.

Is dat de fout dat mijn macadres niet in de lijst staat? Hoe kom ik daar dan wel in? Ik kan mac adres toevoegen. maar wat is mijn adres?
 
TCP_IP
Niet perse, als je geen verbinding krijgt komt je MAC adres ook niet in de lijst. Dit word automatisch gedaan op het moment dat er een verbinding is.
Wat ik je wil vragen is om die filterlijst uit te schakelen, en dan opslaan en vervolgens weer verbinding maken.
Mocht het niet lukken schakel dan ook de beveiliging helemaal uit.

Het lijkt me het beste om de verbinding in stappen te maken.

Eerst onbeveiligd, daarna beveiligid en vervolgens beveiligd met MACadres filter.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'foutmelding verbinding airport netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Foutmelding S111 Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 5 30 jul 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie