obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
mac en pc op de lifebox
elina
Ik ben sinds gisteren in bezit van een macbook, ik wil nu via mijn lifebox 2 pc's en de macbook aansluiten liefst draadloos..
Ik wil dit doen middels bv een usbadapter die ik zelf koop.
Wat nu is de beste, goedkoopste makkelijkste oplossing?
Liefst zou ik alles draadloos hebben , kan dit met de lifebox zonder dat ik deze van online huur?

dank voor een antwoord.

elina
 
TCP_IP
Welkom op dit forum Elina Wink

Gefeliciteerd met je aankoop trouwens, zit er zelf ook aan te denken.

Het is relatief goedkoop om een wifi-setje van online te huren die je in livebox kan voor zo'n 3 euro p/m. Maar gezien de kwaliteit ervan is het toch duurkoop.

Ik zou je een draadloze router of accespoint aanraden voor een paar tientjes en dan daarbij 2 draadloze USB adapters erbij nemen. Het vergt wat geduld met instellen maar als het eenmaal draait heb je er ook bijna geen omkijken meer naar. En mocht je problemen tegenkomen met instellen kunnen we je er ook mee helpen.

Dan is het nog een beetje de vraag met welk budget je werkt maar ook waar je PC's staan en waar de draadloze router/accespoint komt te staan ivm afstand.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
elina
Hallo ,

Welke draadloze router kan ik gebruiken, omdat ik lees dat niet alles samenwerkt met de livebox?
Welke wireless modem verstrekt online/orange?
Kun je iets specifieker zijn wbt hardware?
Ik wil niet weer allerlei miskopen doen maar liever gelijk het goeie;-)

bedankt voor het antwoord!!
Gewijzigd door TCP_IP op 18 juni 2009, 16:31
 
TCP_IP
Waar lees je dat dan Pfft ?

Als je een livebox hebt kun je een wifiset aanvragen, dit bestaat uit een PCMCIA kaart en een draadloze USB adapter. De PCMCIA kaart is een plat kaartje ter grootte van een pakje peuken en gaat in de livebox.

Dit is echter niet echt aan te raden. Een PCMCIA kaart is normaliter eigenlijk een ontvanger ipv zender, bereik is daarom ook niet zo super.

In principe kun je bijna alle draadloze routers gebruiken die je wil. Ik wil best wat voorstellen doen maar dan moet ik eerst iets meer weten wat je ermee wil.

- Wil je puur internetten meer niet ?
- Wil je flink gaan downloaden?
- Wil je thuis HD streamen (van PC naar TV films sturen) bijvoorbeeld?
- Wil je op zolder nog kunnen internetten terwijl modem in meterkast staat, of ergens ver in de tuin? Dus is bereik belangrijk?

Dus geef even aan wat je ermee wilt gaan doen en geef aub ook een budget dan kan ik wat voorstellen doen. Er zijn nogal wat type routers namelijk varierend van 2 tientjes tot professionele routers van over de 1000 euro Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mac en pc op de lifebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vervaning van Lifebox door Linksys WAG320N Eigen modem configuratie en problemen : 8 07 jun 2010
lifebox valt in slaap (vaak resetten) Algemeen : 2 23 mrt 2008
lifebox configuratie Algemeen : 6 29 jan 2008
nieuw record uptime lifebox!! Algemeen : 3 06 nov 2007
clonen van het lifebox macadress Livebox en telefoon netwerk : 19 31 jul 2006
Advertentie