obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Updaten van 706
headbanger
Hallo ik heb een speedtouch 706 en nu is mijn vraag is het nodig om te updaten ik heb firmware al geprobeerd maar hij geeft aan dat ik passwoord gebruik maar dat heb ik in een ander topic al verholpen?
ik gebruik vista en ja ik heb hem als admin geopend.
 
TCP_IP
Hoi headbanger,

Wat was de gebruikersnaam en wachtwoord dan? Deze kunnen andere gebruikers erg goed gebruiken namelijk.

De speedtouch 706 accepteerd alleen maar firmware van Online zelf, ondanks verscheidene aanpassingen. Had een en ander al uitgezocht/nagelezen. Misschien dat het wel kan maar heb nog geen succesverhalen gehoord.

Hier een bron:

[url]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1305735?data[filter_keywords]=706&data[boolean]=AND[/url]


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
headbanger

Quote

TCP_IP schreef:
Hoi headbanger,

Wat was de gebruikersnaam en wachtwoord dan? Deze kunnen andere gebruikers erg goed gebruiken namelijk.

De speedtouch 706 accepteerd alleen maar firmware van Online zelf, ondanks verscheidene aanpassingen. Had een en ander al uitgezocht/nagelezen. Misschien dat het wel kan maar heb nog geen succesverhalen gehoord.

Hier een bron:

[url]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1305735?data[filter_keywords]=706&data[boolean]=AND[/url]



Er is geen id/pass die ik gebruik hij zegt dat het beveiligd is als hij wil updaten maar hij is niet beveiligd.
 
TCP_IP

Quote

maar dat heb ik in een ander topic al verholpen?


Help me even. Dit is je 2e topic, ik ging er vanuit dat je refereerde naar je 1e topic waarbij je aangaf dat je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig had om in te loggen op je speedtouch. Je geeft aan dat het opgelost was.
Mijn vraag was dus: Welke gebruikersnaam en wachtwoord heb je daarvoor gebruikt of slechts op gedrukt ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
headbanger
Ja ik heb hem dus gerest en het http://192.168.1.254 ingetypt boven in de web-browser en op enter gedrukt ik kom er zonder problemen op maar bij de instalatie geeft hij aan dat hij beveiligd is dus dit vind ik een beetje scheef :-s....
Gewijzigd door headbanger op 23 juni 2009, 12:51
 
TCP_IP
Ah op die fiets.

Firmware upgrade ook niet gelukt denk ik of wel? Had al een manier gelezen om dat wachtwoord verhaal te omzeilen, maar de firmware word niet gepakt. Foutmelding en vervolgens word uit de online firmware geboot.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
headbanger
oké dus niet mogelijk.
 
TCP_IP
Er moet vast wel een manier zijn. Heb er gister nog eens 2 uur naar lopen googelen naar sniffers e.d. om modem uit te lezen. o.a. om eens te proberen op SIP gegevens te achterhalen.
Had een manier gevonden om via TFTP de firmware uit een speedtouch te halen, maar het is niet uit te lezen. Alleen met een hex-editor en daar kon ik ook weinig op uitmaken.

De originele firmware van de ST706 heeft een aparte tab waar je de telefonie instellingen kan doen. Vroeg me af waar dat word weggeschreven en of het dan niet te achterhalen valt.

Verder nog een boek gevonden om VOIP te hacken als het ware, maar dat gaat me iets te ver die materie Pfft

Alleen jammer dat ik dus geen speedtouch of livebox meer heb om een en ander uit te proberen (lijkt me een leuk projectje).

Maar goed ik denk dat het voor ons, de consument, niet mogelijk is op dit moment.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
headbanger
met hexeditor zul je inderdaad een boel getallen krijgen :-)
 
I R Baboon
Firmware upgrade of een generieke firmware flashen is normaal niet mogelijk.
De bootloader accepteert alleen de firmware's van Online zelf.
En zoals jullie al gezien hebben is de firmware zelf gecodeerd.
Dus via een hex-editor zal je niets bereiken.

Er is maar één manier om de 706 te 'flashen' met een andere firmware: via JTAG direct de EPROM flashen.
Maar dat is duidelijk echt iets voor gevorderden.
Gewijzigd door I R Baboon op 23 juni 2009, 20:54
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Updaten van 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Veiligheidslek in alle Fritzboxen! Verplicht updaten! Algemeen : 6 20 feb 2014
Firmware updaten / Strict NAT :( Speedtouch 706 configuratie en problemen : 5 14 dec 2013
Wat moet ik doen om mijn Livebox te updaten? Livebox firmware : 39 19 nov 2009
Updaten Livebox firmware Algemeen : 7 06 jul 2008
Advertentie