obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
mijn snelheid, slecht?
Michel112
Goedenavond,

Ik wilde graag wat verschillende meningen horen over mijn internetsnelheid.
hiermee bedoel ik vooral mn download + upload

http://www.speedtest.net/ is de webstie waarop ik de test heb uitgevoerd.

ping: 57
download: 0,46 MB/s
upload: 73MB/s
ik heb een Livebox met Orange Family(tot 20mb ).

en zoals je ziet gaat het traag, en bestandjes die ik download gaan sloom.
dus ik wil vragen of jullie nog adviezen hebben of suggestie's?

ik woon 750 meter van de centrale vandaan en de modem is zo'n 3-4 jaar oud.

Wie o wie heeft ideen om mn internetsnelheid op te krikke
Gewijzigd door Michel112 op 23 juni 2009, 20:33
 
TCP_IP

Quote

ping: 57
download: 0,46 MB/s
upload: 73MB/s


74MB upload is onmogelijk met een Online 20MB abonnement. Met ADSL (van Online) heb je maar max. 1 mbit up.

Op je livebox staan ook statistieken van je verbinding, die kunnen we veel beter uitlezen dan een snelheidstest op een site(word als onbetrouwbaar beschouwd). Ik haal met m'n internet thuis bijv. bij speedtest.bbned.nl constant deze resultaten terwijl het maar 30mbit down en 3 mbit up is.

onbetrouwbaar

Livebox statistieken vinden:

internet explorer openen
adres balk leeghalen
vul in 192.168.1.1
kom je op de liveboxpagina
klik op geavanceerd
ga naar statistieken en klik op 'adsl statistieken'
post die hele tabel eens...

(als er om gebruikersnaam en wachtwoord word gevraagd vul dan bij beide 'admin' in)

Aan de hand van die tabel zullen we eens nakijken hoe het met je verbinding zelf zit. Zou je tevens in je volgende post zo uitgebreid mogelijk kunnen vertellen waar het internet je huis binnenkomt (meterkast/woonkamer) en via welke weg het op je PC terecht komt. Vermeld de lengte van al die kabels, vermeld of je een extra router hebt, of je draadloos verbonden bent en sinds wanneer je deze problemen ervaart.

Hier staat wat meer informatie waar we wat aan hebben als je dat zou vermelden: http://online.gebruikers.eu/regels.php
Gewijzigd door TCP_IP op 23 juni 2009, 20:48
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Michel112
oke ja ten eerste sorry,

die upload moet 0,73mb/s zijn.

de modem staat in de woonkamer, de kabel van de muur tot modem is zeg maar 1,5 - 2 meter.
de modem staat beneden en ik zit op de 2e verdieping dus zeg ruig geschat 10 meter.
dit gaat via een ethernet kabel die net zo oud is als de modem zeg maar.
ik gebruik geen routers of dergelijke.
nou mn internet was een tijdje terug(half jaartje)wat (bij een download zeg maar 200+kb/s)sneller, als je dan een bestandje download zie je de rate van hoeveel kbs/s.
en bij mij begint ie bij 120 ong. en dan zakt ie in tot 50 gemiddeld.

Your current bandwidth reading is: 357.20kbps which means you can download at 44.65 KB/sec. from our servers.


en dit vond ik op de ip die je me gaf voor mn browser:

ADSL-verbinding

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 528 Kb 920 Kb

maar ik klik op het tabblad geadvanceerd maar geen statistieken te bekenne Sad



en bedankt al zover!

Groete
Michel
Gewijzigd door Michel112 op 23 juni 2009, 21:07
 
TCP_IP
Als je op geavanceerd klikt moet je gebruikers naam en wachtwoord invullen.
Bovenin (2e van rechts) staat een tabblad 'statistieken', als je eroverheen zweeft krijg je 'ADSL statistieken' te zien.
Er komt een hele tabel met allerlei waardes te staan.

Tot nu toe ziet het er niet goed uit, zou toch graag die statistieken eens willen bekijken.

Mogelijke oorzaken:

-Adapter defect (er zijn er nogal wat slechte in omloop)
-Bekabeling tussen muur en modem verslechterd(contactpunten in connector los gaan zitten of een kabelbreuk)
-Hoofdaansluiting (muur) zelf is niet goed, kan wat zijn gaan roesten

Kort gezegd, probleem lijkt tussen modem en wijkcentrale te zitten. Het is het verstandigst om oorzaken uit te sluiten om te beginnen met het modem en aansluiting thuis.

Als we hebben uitgevogeld dat thuis alles goed zit en het probleem dus bij Online zit, kunnen we direct contact opnemen met Online (Online Service Team). Maar dat zien we dan wel.


p.s. Welkom op dit forum trouwens Wink
Gewijzigd door TCP_IP op 23 juni 2009, 21:36
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Michel112
oke nou t gaat helemaal goed, wat een vaart zit erin ( wilde ik ff zegge Pfft )
de statistieken, ik ben blijkbaar half blind ...

maar hier zijn ze :

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 920 Kb
DownStream 528 Kb
Afname Dichtbij : 24.2 (dCool
Ver weg : 5.9 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 13 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

oke dat was het..
ik w8 op antwoord Grin
 
TCP_IP
Ok Pfft Dat zijn niet echt de waardes die ik had verwacht.

Even wat constateringen:

Upstream 920 Kb
DownStream 528 Kb << Zeer slecht

Afname Dichtbij : 24.2 / 13,81 = +/- 1,75KM van de wijkcentrale

G992_5_A = ADSL2+ = 20mbit

1.75 KM van een ADSL2+ wijkcentrale betekent zo'n 14mbit wat je zou kunnen halen. (oftewel downstream 14.000Kb)

----------------------------

HEC-teller 0
CRC-fouten 0

Dit is het vreemde, ik had verwacht dat deze flink opgelopen zouden zijn. Richting een paar duizend. Hoelang stond je livebox al aan schat je ?

Probeer eerst eens de zogenaamde 'harde reset', eens kijken welke statistieken ie daarna produceert.

Pak hiervoor een paperclip of pen.
Onderop de livebox zit een klein verzonken knopje gemarkeerd met RST (van ReSeT).

1. Haal de stroom van de livebox
2. Druk de resetknop in van de livebox
3. Zet de stroom weer op de livebox terwijl je het resetknopje blijft vasthouden
4. Laat het resetknopje los wanneer er 3 ledjes tegelijk branden, dit zijn de buitenste 2 en de middelste (belangrijk dat je dan pas loslaat)

Als je dit gedaan hebt wacht dan 2 minuten ongeveer en post diezelfde tabel nog eens. Eens kijken welke waardes er dan uit komen.

p.s. Voor je het weet download je met 1300 KB per seconde, alleen dit even doorlopen om de oorzaak te vinden.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Michel112
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 4560 Kb
Afname Dichtbij : 22.0 (dCool
Ver weg : 5.9 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 40
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 67
ES-teller van 1 dag 0



dit is de statistiek nu
vers van de pers

uhm je bedoelt met de vraag 'hoelang staat die aan? ' hoelang er stroom op staat toch?

want dat is eigenlijk altijd.

Groete

Michel
 
TCP_IP
Dat bedoelde ik inderdaad, hoelang deze al aanstond met stroom erop.
Nu lopen de fouten wel wat op maar niet veel. Laat de livebox even een dagje aanstaan en post dan morgenavond nog eens de statistieken, eens kijken wat er gebeurt.

Wat je intussen zou kunnen doen is even een ander telefoonkabeltje tussen livebox en muur plaatsen, iets kort als het evt. kan. Misschien heb je er nog eentje liggen? Hoeft opzich maar een dagje, eens kijken of je verbinding verbeterd.
Zo niet maar eens kijken of het aan de adapter ligt. Word de adapter trouwens erg warm? En valt het internet ook vaak uit (en telefonie?)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Michel112
Oke klinkt goed, ja volgens mij ligt er ergens andere nog ver achter de schotten nog zo'n small kabeltje,
zet ik er morgen wel op.

die adapter is gloeiend heet ( <--- omdat ie altijd aanstaat ? )

het internet en het bellen vallen nooit uit, nog nooit gehad.
maar wel als ik hem reset, net gedaan. moet ik wel ff paar minuten w8en tot mn pc configureerd met het internet
en mn laptop van mn zus ligt eruit, dus daar zal ik zo ff naar kijken. maar het lijkt erop zodra je de stekker eruit haalt dat alle instellingen weg zijn, maar dat even terzijde.

tis nu een uurtje later dit zijn de statistieken nu:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 1016 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dCool
Ver weg : 5.9 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

en nu is de downstream 3 mb minder ???
omgosh... dat klopt echt niet..


maar moet ik die adapter laten koele ofso? hoe moet ik dat voor me zien Pfft

je hoort morgen nog van me, thx zover

weltrusteeeeeee
 
TCP_IP
Ja de verbinding is sindsdien ook weggevallen. De foutentellers zijn namelijk gereset weer.

Ja bijna alles duidt op een defecte adapter nu.
Haal de adapter er voor vannacht even uit, even goed laten koelen. Morgen weer aansluiten en post dan nogmaals de statistieken. Als de waardes dan in het begin er goed zijn maar daarna weer afzwakken weet ik vrijwel zeker dat het de adapter is. Sluit voor de zekerheid wel nog even dat andere kabeltje aan zodat je ook zeker weet dat de kabel niet de oorzaak van dit alles is geweest.

Ik zal Online dan inlichten en vragen of ze je een nieuwe adapter toesturen als dat kan. Dan morgen even je klantnummer en/of postcode+huisnummer even in een PriveBericht sturen.

En ook truste, ik gaat nog even Angels & Demons kijken Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mijn snelheid, slecht?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Slecht beeld bepaalde kanalen Digitale TV storing : 6 22 apr 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Advertentie