obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
mijn snelheid, slecht?
GolfTouch
Hier ongeveer hetzelfde gehad. Ineens bleek de up- en downloadsnelheid gigantisch laag waren.
Statistieken van livebox bekeken en daar zag ik het al: Upstream 350kb en downstream 6500kb.
Hierop contact opgenomen met online en 's morgens bleek dat men het aangepast had.
Heb wel een nieuw ip adres gekregen, "u bent verbonden gedurende" stond op ong. 2 uur en de download was 12616 kb en upload 1016 kb.
De download vind ik nog steeds laag staan want deze heeft op ong. 15500kb gestaan.

Statistieken:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12616 Kb
Afname Dichtbij : 31.2 (dB)
Ver weg : 11.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 12 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 10912
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1903
ES-teller van 1 dag 0

Totale tijd nu verbonden 105 uur.

Centrale: Kh
Locatie: Kaatsheuvel
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1815 meter.

2e afstand via speedtest: 1767m Kaatsheuvel 5171DX KAATSHEUVEL 0416

Kabels zijn goed en zo kort mogelijk.

Ik hoor graag van jullie.
Gewijzigd door GolfTouch op 24 juni 2009, 18:07
 
TCP_IP
Mogelijk hebben ze alleen de poort gereset waarop je bent aangesloten, wel apart dat je een nieuw IP gekregen hebt.

Golftouch, zou je misschien je post kunnen kopieren en een eigen topic willen openen? Dit om 'topic vervuiling' tegen te gaan Wink (probeer eens een harde reset van livebox trouwens)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Michel112
Goedemorgen,

bedankt voor de tip over het laten koelen van de adapter..
ik haalde hem er s'avonds om 12 uur uit en s'ochtends om 9 uur stopte ik hem weer terug( hij is lekker koud)
en toen deed heel mn modem niks meer, er brandde GEEN van de rode lampjes, wel de groene lampjes boven de ethernetkabels en een wit lampje flikkerde om de 10 seconden midden in mn modem. nou ik kon dus helemaal niks meer. heb ik maar direct naar de klantenservice gebeld en die hadden nog nooit van een wit flikkerend lampje gehoord.
dus als het goed is krijg ik voor het weekend een nieuwe modem + adapter.
als dat em niet word dan ga ik nog ff dat kabeltje vervange van tussen de muur tot de modem.
maar je hoort sowieso van mij nog ff.

thx zover
 
TCP_IP
Dat is wel erg vreemd ja, ook dat witte lampje.
volgens mij zaten er 7 ledjes op, 5 bovenop en 2 aan de zijkant bij de ethernetpoorten.
Waar zat dat witte lampje dan? Bij de oude liveboxen zat er wel iets dergelijks ingebouwd, maar dan kreeg je een korte flits meen ik.

Maar goed na alles gehoord te hebben lijkt me het vrij logisch om te concluderen dat je livebox de oorzaak van dit alles is. Even die nieuwe livebox afwachten, hoop dat je hem snel hebt (paar dagen).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Michel112
ja klopt,

5 rode lampjes branden totaal niet meer, en die bij de ethernet poorten wel.

en wat jij zegt over die oude liveboxe dat bedoel ik, een wit flikkerend lampje Pfft = de flits Pfft
om de ong. 10 seconde ruim geschat.

dat witte lampje zat precies in het midde als je hem plat neerlegde.
ja en die adapter was ook gloeiend heet dus als ik die nieuw krijg word het helemaal toppie GrinGrinGrin - hopelijk

greetingssss

je hoort t nog!
Gewijzigd door Michel112 op 25 juni 2009, 12:22
 
TCP_IP
Helemaal vreemd. Was onlangs een topic over geweest waar degene dacht dat het stroomschokken waren, maar bleek nog een oud lampje uit wanadoo tijdperk te zijn. Jouw livebox is flink naar de ....

Ik wacht af...
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Michel112
haallooooooo

ben ik weer !

had donderdag gebelt voor me nieuwe modem zoals ik zei en zaterdag binne gehad, mooie service online!

nou de nieuwe statistieken,

eerst wil ik even zeggen dat ik zowel de modem als de adapter en t kabeltje tussen de muur en modem heb vervangen.
dit kabeltje is btw 3 meter ( is wel lang of niet ? )

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15544 Kb
Afname Dichtbij : 22.0 (dB )
Ver weg : 6.0 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB )
Ver weg : 13 (dCool
HEC-teller 134
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0


sowieso mn download rate is 200+

helemaal toppie !!!!

groetjesssss
 
TCP_IP
Dat is heel mooi !
Je download is nu +200KB per seconde? Je bedoelt 1200 KB hoop ik ? Of download je met torrents?

Statistieken zien er goed uit, dus laat die 3 meter maar zitten Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
GolfTouch
Nieuwe modem?
Een nieuwe livebox of de Alcatel Speedtouch 706?
Hoor van meerdere dat zij een hogere snelheis en minder problemen hebben sinds ze de nieuwe modem hebben.
Power is nothing without control !!!
 
TCP_IP
Aan de statistieken te zien is het een livebox (elke modemrouter genereerd iets andere statistieken, deze zijn kenmerkend voor een livebox).

Hoor inderdaad dat de speedtouch wat stabieler zou zijn als de livebox.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mijn snelheid, slecht?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Slecht beeld bepaalde kanalen Digitale TV storing : 6 22 apr 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Advertentie