obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Nep en Nep :)
orange07
1245786291-360

http://www.online.nl/moodal-links/tes...n-snelheid
Gewijzigd door orange07 op 23 juni 2009, 22:23
 
Sille
Ik kwam hem inderdaad ook tegen. Zeker als je al ADSL van online hebt is het echt ontzettend misleidend. Ik vul mijn gegevens in. Je huidige snelheid is 5 megabit, met online wordt dit 18megabit!
Ik vraag me echt af of dit wel legaal is.
 
Tiger
Ik had dit al eerder kenbaar gemaakt dit is pure oplichting van Online ze blijven gewoon de mensen besodemieteren wel jammer dat een bedrijf als dit van deze ongure methoden gebruik maakt om klanten te lokken maar dan weet je wel meteen welk soort mensen hier achter zitten die dit presenteren.

Zie bijgevoegde link
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3269&highlight=tiger&pid=29663#post_29663
Gewijzigd door Tiger op 24 juni 2009, 12:34
 
Het Online Service Team
Het item is aangepast (http://snelheidscontrole.online.nl/):

Uw huidige snelheid

Het resultaat van deze meting geeft een indicatie van uw huidige internetsnelheid op de locatie waar u zich nu bevindt.

Snelheid bij Online

Dit is een indicatie van de snelheid op de door u ingevulde postcode. Deze indicatie is op basis van de geschatte afstand tot de wijkcentrale of de gemiddelde snelheid behaald door bestaande abonnees van Online in uw postcode gebied. De werkelijke snelheid op uw adres is afhankelijk van een aantal factoren:

- De exacte afstand tot de wijkcentrale;
- De kwaliteit van de koperlijn van uw huis tot de wijkcentrale;
- De kwaliteit van de bekabeling en draadloos netwerk bij u thuis;
- De ‘drukte’ op het internet.

Let op: als u gebruik maakt van een ISDN telefoonlijn, dan is de maximale snelheid 8 Mbit per seconde.
 
Tiger

Quote

Het Online Service Team schreef:
Het item is aangepast (http://snelheidscontrole.online.nl/):

Uw huidige snelheid

Het resultaat van deze meting geeft een indicatie van uw huidige internetsnelheid op de locatie waar u zich nu bevindt.

Snelheid bij Online

Dit is een indicatie van de snelheid op de door u ingevulde postcode. Deze indicatie is op basis van de geschatte afstand tot de wijkcentrale of de gemiddelde snelheid behaald door bestaande abonnees van Online in uw postcode gebied. De werkelijke snelheid op uw adres is afhankelijk van een aantal factoren:

- De exacte afstand tot de wijkcentrale;
- De kwaliteit van de koperlijn van uw huis tot de wijkcentrale;
- De kwaliteit van de bekabeling en draadloos netwerk bij u thuis;
- De ‘drukte’ op het internet.

Let op: als u gebruik maakt van een ISDN telefoonlijn, dan is de maximale snelheid 8 Mbit per seconde.


Dit verhaal klopt niet van het Online service team.

Heb net weer de test gedaan op de site van Online en krijg ik de melding uw huidige snelheid is 4 Mbps dit is gewoon een lachertje want doe ik daarna de test op speedtest.net geeft deze deze aan 15 Mbps.

Dus Online team kom toch niet met een verhaal wat totaal niet klopt.

Als ik toch internet heb van Online en er zit een verschil van 10 Mbps tussen de test op de site van Online en de test op de site van speedtest.net of speedtest.bbned dan klopt het verhaal over die indicatie van de huidige snelheid toch niet want deze testen werden op dezelfde locatie gedaan.

Om even duidelijk te zijn ik mag niet klagen over mijn snelheid en zeker niet omdat ik draadloos online ben maar ik heb een probleem aan de gegevens die niet kloppen en zoals ik al eerder aangaf in een ander topic waar ik dit kenbaar maakte ben ik het eens met rrozema die dit als een marketing truc betitelde.


Tiger
 
rrozema
Hallo Tiger, Je hebt helemaal gelijk dat de snelheidsmeting niet is verbeterd. Maar dat zegt het team toch ook niet? Ze zeggen alleen dat de tekst op de pagina is aangepast. En ik zie geen onjuiste dingen tussen de aanpassingen staan. Deze pagina is tijdens ons overleg met Online ook ter sprake gekomen en ik vind persoonlijk dat dit al een flinke verbetering is ten opzichte van wat er voorheen stond. Van de meting klopt nog steeds weinig, dat ben ik met je eens. Maar wat verwacht je anders van een snelheidsmeting op de eigen site van een ISP? Van alle informatie die je vindt op het internet moet je altijd controleren waar het vandaan komt.
 
Tiger

Quote

rrozema schreef:
Hallo Tiger, Je hebt helemaal gelijk dat de snelheidsmeting niet is verbeterd. Maar dat zegt het team toch ook niet? Ze zeggen alleen dat de tekst op de pagina is aangepast. En ik zie geen onjuiste dingen tussen de aanpassingen staan. Deze pagina is tijdens ons overleg met Online ook ter sprake gekomen en ik vind persoonlijk dat dit al een flinke verbetering is ten opzichte van wat er voorheen stond. Van de meting klopt nog steeds weinig, dat ben ik met je eens. Maar wat verwacht je anders van een snelheidsmeting op de eigen site van een ISP? Van alle informatie die je vindt op het internet moet je altijd controleren waar het vandaan komt.


@rrozema, Wat mij stoort in het verhaal van het Online team is dat ze aangeven dat het een indicatie is van de huidige meting en die indicatie klopt van geen meter ik noem dat dan gewoon manipulatie oftewel de zaak besodemieteren.
Het zou ze sieren om eerlijke informatie te geven want daar heeft toch iedereen recht op of niet soms.

Tiger
 
rrozema
Je hebt helemaal gelijk waar het de snelheidsmeting betreft, maar dat punt was gelijk aan het begin van deze thread al gemaakt: de meting van je huidige snelheid klopt voor geen meter. Jouw bewering dat het verhaal van het service team niet klopte was echter wel onterecht; Online heeft immers wel degelijk de teksten aangepast en en naar mijn mening daar ook veel onduidelijkheden mee weggenomen. Natuurlijk kan het altijd beter, maar Online blijft natuurlijk wel een commerciële instantie met een dito instelling. Of neem jij in de supermarkt ook gelijk het hele schap mee omdat er een bordje 'nergens goedkoper' voor staat? Nee toch? Dan bedenk je toch ook eerst even wie je die boodschap probeert te doen geloven?
 
Tiger

Quote

rrozema schreef:
Je hebt helemaal gelijk waar het de snelheidsmeting betreft, maar dat punt was gelijk aan het begin van deze thread al gemaakt: de meting van je huidige snelheid klopt voor geen meter. Jouw bewering dat het verhaal van het service team niet klopte was echter wel onterecht; Online heeft immers wel degelijk de teksten aangepast en en naar mijn mening daar ook veel onduidelijkheden mee weggenomen. Natuurlijk kan het altijd beter, maar Online blijft natuurlijk wel een commerciële instantie met een dito instelling. Of neem jij in de supermarkt ook gelijk het hele schap mee omdat er een bordje 'nergens goedkoper' voor staat? Nee toch? Dan bedenk je toch ook eerst even wie je die boodschap probeert te doen geloven?


De reden waarom ik gereageerd heb is ook puur om de indicatie van de snelheidsmeting dat die niet deugde en daarmee is voor mij de kous af om het zo maar te zeggen ik heb mijn zegje gedaan wat ik kwijt wilde.

Tiger
 
rrozema
Smile duidelijk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nep en Nep :)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie