obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
10 stappenplan voor ST780WL ipv 706
ParanoidAndroid
Een korte uitleg over het gebruiken van de 780WL ipv. de 706. De 706 wordt tegenwoordig standaard meegeleverd met online. De 780WL is net als de 706 een speedtouch modem alleen beschikt deze over 4 LAN poorten en de WL uitvoering heeft ook Wi-Fi. Om de 780 te gebruiken de volgende stappen doorlopen:

1. Koppel de 706 los
2. Sluit de 780 aan, ik gebruik dezelfde stroomadapter als voor de 706.
3. Download de nieuwste firmware van http://www.speedtouch.nl/software.html#780
4. Download ook de configuratiewizard die staat een paar regels lager.
5. Reboot van Linux naar Windows Wink. De update werkt alleen onder windows.
6. Stel een vast IP in
7. Update de firmware (zonder vast IP werkte dit niet bij mij)
8. Voer de configuratietool uit, kies voor RFC1483 en Wanadoo/Orange. DHCP kan je ook aanzetten.
9. Wacht even, bij mij duurde het een paar minuten voordat ik verbinding had; de lampjes waren al wel groen.
10. KLAAR!


Zoals je ziet is dit vrij simpel. Het is niet meer nodig om een MAC te klonen of via telnet te prutsen. Dat heb ik eerst wel gedaan en dat heeft mij een hoop tijd gekost. Het is mij niet gelukt om via telnet of de webinterface de router in te stellen, ik had echt de configuratietool nodig.

Succes!
 
Wanabo
Bedankt voor deze geweldige uitleg! Grin

Onderwerp stickey gemaakt zodat die boven in de lijst blijft staan.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
qs
Werkt deze opzet ook als ik mijn oude Speedtouch 716 zou willen blijven gebruiken?Cool
 
TCP_IP
In principe wel. Houd er rekening mee dat indien je telefonie van Online hebt dat telefonie niet op je 716 zal werken.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
qs
thanks voor de snelle reactie! Ik heb ook telefonie van Online... ;-( kan ik anders de 706 ervoor zetten en de 716 aansluiten als WAP?
 
TCP_IP
Dat kan inderdaad, weet niet of je een uitleg nodig hebt maar zal een korte plaatsen.

1. DHCP uitschakelen
2. LAN IP van speedtouch wijzigen naar bijv. 192.168.1.200
3. Kabel in LAN poort van 706 en andere kant van kabel ook in een LAN poort maar dan van je 716
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
qs
Superrr! Dat scheelt mij weer de aanschaf van een WAP of draadloze router.. ;-)

Mijn Abbo gaat in op 290609 dus dan kan ik het gaan proberen.

Grin
 
juanradio

Quote

ParanoidAndroid schreef:
Een korte uitleg over het gebruiken van de 780WL ipv. de 706. De 706 wordt tegenwoordig standaard meegeleverd met online. De 780WL is net als de 706 een speedtouch modem alleen beschikt deze over 4 LAN poorten en de WL uitvoering heeft ook Wi-Fi. Om de 780 te gebruiken de volgende stappen doorlopen:

1. Koppel de 706 los
2. Sluit de 780 aan, ik gebruik dezelfde stroomadapter als voor de 706.
3. Download de nieuwste firmware van http://www.speedtouch.nl/software.html#780
4. Download ook de configuratiewizard die staat een paar regels lager.
5. Reboot van Linux naar Windows Wink. De update werkt alleen onder windows.
6. Stel een vast IP in
7. Update de firmware (zonder vast IP werkte dit niet bij mij)
8. Voer de configuratietool uit, kies voor RFC1483 en Wanadoo/Orange. DHCP kan je ook aanzetten.
9. Wacht even, bij mij duurde het een paar minuten voordat ik verbinding had; de lampjes waren al wel groen.
10. KLAAR!


Zoals je ziet is dit vrij simpel. Het is niet meer nodig om een MAC te klonen of via telnet te prutsen. Dat heb ik eerst wel gedaan en dat heeft mij een hoop tijd gekost. Het is mij niet gelukt om via telnet of de webinterface de router in te stellen, ik had echt de configuratietool nodig.

Succes!


Ik ben vandaag geswicht van de Speedtouch 706 naar de 780WL.

Het is allemaal goed verlopen, behalve 1 ding... Ik heb voor binnenkomende gesprekken KPN belbudget, maar als ik een huistelefoon aansluit op de PSTN poort van het modem dan gaat hij niet over als ik naar mijn huistelefoon bel.

Weet iemand hier meer van?

#Update! Volgensmij weet ik het al. Je hebt voor de 780 een externe splitter nodig, voor de 706 had je die niet nodig. Die moet ik dus nog aanschaffen voordat het werkt zoals ik wil.
Gewijzigd door juanradio op 21 juli 2009, 21:47
 
juanradio
Nog even een dingetje.

Ik had op dit forum gelezen dat het internet met de Speedtouch 780 sneller zou zijn omdat hij sneller intrainde (dit zou een fout zijn van de 706).

Echter: Mijn internet is net zo sloom met de 780 als met de 706.

Ik woon op 900 meter van de centrale, en mijn internet blijft 7.000 kbps inplaats van de beloofde 20 Mbit.
 
I R Baboon
De 706 en de 780 trainen uiteraard precies hetzelfde in. Ze hebben beide hetzelfde chipset.

Als je wilt spelen met de intrainwaardes van de 780, moet je een tool draaien zoals DMT.
Je moet wel opletten met de firmware versies. Bij de hoogste versies kan je alleen nakijken hoe hij intraint.
Bij de juiste versie kan je SNR marge manipuleren om hoger in te trainen.
Blijf wel altijd boven 6 dB. Anders wordt de lijn onstabiel.

De tools is trouwens ook voor andere versies en modems te gebruiken.
Op de site staat meer.

http://dmt.mhilfe.de/
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '10 stappenplan voor ST780WL ipv 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie