obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Extra + ST706 slechte prestatie
Dick Stomp
Een nieuw Topic gebakken voor de narigheid, waar ik sinds 9 april 2009 mee zit.
Ik had ADSL Basis (4Mbits download) voor 10 Euro per maand. Daar was ik na een jaar nog zeer tevreden over.
Online vond toen, dat ik over moest naar ADSL Extra (tot wel 20Mbits downoad) voor "maar" 20 Euro per maand. Welaan, gezien de vele updates van virusscanners en herstelde foute MicroSoft troep, had ik daar wel oren naar.
Na 9 april 2009 was ik wel nieuwsgierig. Inderdaad ging de snelheid van 4Mbits naar 6Mbits en viel toen weer hard omlaag. Online heeft de poort in de centrale ge-reset en dat gaf een snelheid van 9Mbits voor 3 minuten en varieerde daarna tussen de 2 en de 5Mbits.
Maar de laatste dagen is de snelheid 600 tot 1900 kbits. Oftewel minder dan 2Mbits.
Ik ben het nu zat en heb Online voorgesteld mijn oude ADSL Basis abonnement te herstellen. Dan heb ik waar voor m'n geld.
Als ze daar niet toe overgaan, gaat mijn juridische hulp graag aan de gang om een en ander af te dwingen op basis van "bewezen wanprestatie".
Op deze site staan nog meer berichten van mij over het zelfde onderwerp maar onder 'geleende' topics.
Gewijzigd door Dick Stomp op 01 juli 2009, 16:54
 
Dick Stomp
Kopie van ander topic:
Ik zit ook in de problemen met een ST706 en ADSL+. Er zou 20Mbits download haalbaar zijn.
Dat is nu gemiddeld 5Mbits, als het tegenzit 2Mbits en als het meezit (zelden) 9Mbits.
Afstand tot te centrale is 1100 meter.
De download sneldheid wijzigt voortdurend.
De centrale biedt, volgens de ST706, 11Mbits aan, maar gaat door de ruis al snel terug naar 5Mbits.
De ST706 staat op het ISRA punt met een kabeltje van 50cm.
Een andere gebruiker in deze wijk, 50m van mijn huis, heeft hezelfde probleem. Het KPN-kabelnet dateert uit de jaren 70. Door de voortdurende verzakking van de veengrond, is een lekke mof mogelijk.
Online/Orange zegt: dat is ons probleem niet. KPN zegt: wij beschikken niet over de technische kennis en apparatuur om dat te meten...
De analoge telefoon doet het prima. Dus zegt de KPN: meer hoeven we niet te leveren, uw ADSL leverancier moet het oplossen. Mag die dan de KPN-kabels opgraven en moffen herstellen?
 
Dick Stomp
De snelheid is hedenmorgen 1798.4kbps, dat is lekker langzaam... Maar wel constant.
Weer een stukje bewijsmateriaal...
 
Dick Stomp
De snelheid is gezakt naar 1750.7kbps. Het wordt wat te druk voor Online...
 
Dick Stomp
De snelheid hangt nu constant rond de 1750 kbits. Ik houd van constante zaken.
Het downloaden van de 32MB van BBNed duurt een minuut of 2 met 233kBps.
Het blijft prut. Dat verzamel ik als bewijsmateriaal, want een wanprestatie moet bewezen worden.
 
orange07

Quote

Dick Stomp schreef:
De snelheid hangt nu constant rond de 1750 kbits. Ik houd van constante zaken.
Het downloaden van de 32MB van BBNed duurt een minuut of 2 met 233kBps.
Het blijft prut. Dat verzamel ik als bewijsmateriaal, want een wanprestatie moet bewezen worden.


Het is vrij simple, stuur een aangetekende brief dat ze je problemen oplossen binnen 2 weken.
Mocht dit niet gebeuren, nogmaals een aangetekende brief dat je wilt opzeggen wegenens wanpresatie.


veel succes
Gewijzigd door orange07 op 02 juli 2009, 12:52
 
Dick Stomp
Nou nou, de poort in de centrale heeft een reset gekregen en ik geniet nu 7553kbps!!
Kijken hoe lang dat gaat duren...
 
Dick Stomp
Heel kort dus, de snelheid is nu al weer gedaald naar 3225kbps...
 
orange07

Quote

Dick Stomp schreef:
Heel kort dus, de snelheid is nu al weer gedaald naar 3225kbps...


bla bla straks 120 pagina's de snelheid is nu...........

Het is vrij simple, stuur een aangetekende brief dat ze je problemen oplossen binnen 2 weken.
Mocht dit niet gebeuren, nogmaals een aangetekende brief dat je wilt opzeggen wegenens wanpresatie.
 
Dick Stomp
OK Orange07, dat ga ik doen, maar als IT-ingenieur ben ik meer geïnteresseerd in het probleem. Dus modder ik gezellig wat aan en ben benieuwd naar de oorzaak van al deze rommel. Het is mij te gemakkelijk om als wetenschapper te zeggen: het werkt niet, weg er mee! Ik wil weten waarom het niet werkt. Ik ben een bekende probleemoplosser en die naam wil ik hoog houden!
Ik ben expres met Orange in zee gegaan door hun prima status in Frankrijk. Ik vond het al jammer dat ze "Online" waren gegaan, maar namen stellen tegenwoordig ook niks meer voor, nietwaar? Vandaag heten ze Piet en morgen weer Jan. Marketing is een zéér ontechnisch vak, maar ze graaien er goed van. Dat had ik veertig jaar geleden ook moeten beseffen, dan had ik aan de goede kant van de roulettetafel gezeten: de graai-kant...
Gewijzigd door Dick Stomp op 02 juli 2009, 22:44
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Extra + ST706 slechte prestatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Advertentie