obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
draadloos met mn appel
elina
Hallo

Ik probeer al weken een draadloze internet verbinding te krijgen met mijn powerboek.
Tot op heden lukt het niet.
Is er iets wat ik op modemconfiguratie van de livebox moet veranderen?
Ik heb aangeschaft een tp-link TL GR340gd.
Ik kan op de modemconfig pagina via mn powerbook maar weet niet precies wat en hoe.
Kan iemand me helpen?

elina
 
TCP_IP
http://www.tp-link.com/products/product_des.asp?id=114

Deze ?

Handleiding: http://www.tp-link.com/support/download.asp?a=1&m=TL-WR340G

Ja ik zie het probleem al volgens mij, hoe je het ook aansluit je zult eerst een paar instellingen moeten doen op je livebox of op je tp-link. Zoals altijd stel ik voor om hem als Accespoint te gebruiken, simpel te configureren en tja je hoeft niet zo moeilijk te doen.

Er zijn 3 basisstappen en verder wat losse stappen om hem goed te beveiligen.

Basics:

1. Verander het LAN IP adres van je tp-link naar 192.168.1.200 (omdat hij nu hetzelfde adres heeft als de livebox, en da ga nie werken nie)

2. DHCP uitschakelen (stukje software wat IP adressen uitdeelt aan computers en in jouw geval je MAC)

3. Er moet een netwerkkabel in de rode of gele uitgang van je livebox gestoken worden en het andere uiteinde in 1 van de 4 LAN poorten. En vervolgens livebox en tp-link opnieuw opstarten.

Nou je weet hoe je op de configuratiepagina van je tp-link moet komen, daar dus even zoeken naar LAN IP adres en DHCP. Als je WAN IP tegenkomt, niks mee doen ! Word niet gebruikt namelijk.

Als laatste moet je uiteraard je router beveiligen, aangezien ik de tp-link niet ken zul je zelf even moeten zoeken op de configuratiepagina. Pak de handleiding er meteen bij. 1 tip, voor beveiliging, kies dan WPA of WPA2. WEP en powerbook gaat niet echt samen, bovendien is WEP niet zo veilig tegenwoordig.

Laat maar weten of het lukt of niet.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
elina

Quote

TCP_IP schreef:
http://www.tp-link.com/products/product_des.asp?id=114

Deze ?

Handleiding: http://www.tp-link.com/support/download.asp?a=1&m=TL-WR340G

Ja ik zie het probleem al volgens mij, hoe je het ook aansluit je zult eerst een paar instellingen moeten doen op je livebox of op je tp-link. Zoals altijd stel ik voor om hem als Accespoint te gebruiken, simpel te configureren en tja je hoeft niet zo moeilijk te doen.

Er zijn 3 basisstappen en verder wat losse stappen om hem goed te beveiligen.

Basics:

1. Verander het LAN IP adres van je tp-link naar 192.168.1.200 (omdat hij nu hetzelfde adres heeft als de livebox, en da ga nie werken nie)

2. DHCP uitschakelen (stukje software wat IP adressen uitdeelt aan computers en in jouw geval je MAC)

3. Er moet een netwerkkabel in de rode of gele uitgang van je livebox gestoken worden en het andere uiteinde in 1 van de 4 LAN poorten. En vervolgens livebox en tp-link opnieuw opstarten.

Nou je weet hoe je op de configuratiepagina van je tp-link moet komen, daar dus even zoeken naar LAN IP adres en DHCP. Als je WAN IP tegenkomt, niks mee doen ! Word niet gebruikt namelijk.

Als laatste moet je uiteraard je router beveiligen, aangezien ik de tp-link niet ken zul je zelf even moeten zoeken op de configuratiepagina. Pak de handleiding er meteen bij. 1 tip, voor beveiliging, kies dan WPA of WPA2. WEP en powerbook gaat niet echt samen, bovendien is WEP niet zo veilig tegenwoordig.

Laat maar weten of het lukt of niet.


Hoi

Sorrie, ik heb de stappen die je had aangegeven genomen, resultaat was dat ik 3 uur telefonisch en via internet niet bereikbaar was.
De eerste keer dat ik de modem aansloot heb ik 2 momenten (draadloos) op internet gezeten met mn apple.
Daarna kon ik nog de modemfig bereiken via IT, mn notebook ontving wel het signaal van de tp-link.
Nu echter, na het verandern van de config op http://192.168.1.1/ via mn pc kan ik niets meer bereiken via mn apple.
Resetten helpt niets.
Ik kan zowel http://192.168.1.1/ als http://192.168.200 bereiken via mn vaste pc, maar niet meer via de apple.

Nu, na de modemchange (ipnummer) kan ik zelfs de modemconfig niet meer bereiken via mn apple.

Zo vaag , heeft het niets te maken met het feit dat online iets blokkeert waardoor een simpel ding het niet doet???
Ik heb sinds kort het telefonie pakket er bij, misschien ligt het daaraan?
Ik ben geen nerd en begrijp de materie niet zo, maar normaliter krijg ik alles werkend op een pc.
Dit echter dus niet.

Dat draadloos onmogelijk lijkt met mn nieuwe apple is de reden dat ik nu nog op mn pc zit te typen.
De airport op de apple ontvangt de tplink gelijk, de tp-link is verbonden met mn lifebox.
Ik kan alleen niets met het zenden ervan..
Wat doe ik verkeerd?
Waarom heb ik tot 2 x toe draadloos verbinding gehad via de tplink/online op mn apple, en nu lukt dat in zn geheel niet meer?!??



elina
 
TCP_IP
Verander het kanaal eens onder het tabblad draadloos op de configuratiepagina van de livebox via je laptop.

Probeer er meerdere.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
elina

Quote

TCP_IP schreef:
Verander het kanaal eens onder het tabblad draadloos op de configuratiepagina van de livebox via je laptop.

Probeer er meerdere.


Er is geen wifikaart in mn livebox aanwezig volgens mijn modemconfig , ik kan alleen nog via mn gewone pc de modemconfig bereiken.

Ik kan via mn macbook niets meer bereiken nu, nog mn tp-link, nog mn livebox pagina...

Mn mac kan geen ipadres verkrijgen.
 
elina

Quote

elina schreef:

Quote

TCP_IP schreef:
Verander het kanaal eens onder het tabblad draadloos op de configuratiepagina van de livebox via je laptop.

Probeer er meerdere.


Er is geen wifikaart in mn livebox aanwezig volgens mijn modemconfig , ik kan alleen nog via mn gewone pc de modemconfig bereiken.

Ik kan via mn macbook niets meer bereiken nu, nog mn tp-link, nog mn livebox pagina...

Mn mac kan geen ipadres verkrijgen.


ps:

Ik lees net deze draad, mijn livebox is al best oud, nog van toen Orange wanadoo overnam.
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=1423

Omdat ook deze persoon geen wifikaart in zijn livebox heeft denk ik dat het misschien aan mijn type livebox kan liggen?

dit is de melding:
Er is geen WiFi kaart aanwezig in uw Livebox.

elina
Gewijzigd door elina op 08 juli 2009, 23:30
 
elina
Bedankt daazz,

Heeft online zo'n modem in de aanbieding?
welke modem kan ik via online nemen die draadloos kan?
 
TCP_IP

Quote

Volgens mij gaat de configuratie niet werken;
de oude Orange box heeft 2 LAN poorten, maar geen WAN poort.
De enige manier om een draadloze router op een modem aan te sluiten is via de WAN poort.
Je Powerbook "ziet" het signaal van de TPLink wel, dat klopt, omdat de draadloze modem,
zodra hij spanning heeft, een draadloos signaal uitzendt.
Dat draadloze signaal is echter leeg, wordt niet "gevoed" door de modem, want krijgt geen ADSL via de WAN poort.
Oplossing:
Een Orange modem met WAN poort, of een Orange modem met ingebouwd WIFI.


Wat is je definitie van een WAN poort dan?
Volgens mij draai je het om, de livebox is de modemrouter en de TPlink word een accespoint.

Die livebox die in de link genoemd word is dezelfde als die van jou Elina.

Sluit en configureer nog eens zoals ik al beschreven had maar zet dan de beveiliging op de TP-link uit en probeer dan nog eens met je MAC te connecten met je TPlink.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
elina
Wan , wireless accesspoint?


Wat is je definitie van een WAN poort dan?
Volgens mij draai je het om, de livebox is de modemrouter en de TPlink word een accespoint.

dat begrijp ik alleen , de adsl komt de antenne niet meer uit.
Ik denk dat er iets in mn live box nog niet goed staat maar wat.

ik kan op geen enkele manier meer toegang krijgen op de modemconfiguratie pagina van tp-link, http://192.168.1.200 nog via mn pc, nog via de mac.
Dus ik kan helemaal niets veranderen op de tp-link instellingen.
Resetten helpt niet (stroom eraf enz)

Die livebox die in de link genoemd word is dezelfde als die van jou Elina.
ja dat handige ding met wel 2! ethernet poorten..
boven zit ook iemand te pc (niet draadloos) dus dat regent conflicten;-)
En daar de overige 4 poorten op de tplink het ook niet doen is de tijd spaarzaam..
vakantietijd..

Sluit en configureer nog eens zoals ik al beschreven had maar zet dan de beveiliging op de TP-link uit en probeer dan nog eens met je MAC te connecten met je TPlink.

Ok ..

[/quote]
 
TCP_IP
Zit er op je TP-LINK geen resetknop trouwens?
Druk deze eens zo'n 20 รก 30 sec. in.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos met mn appel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Geen draadloos internet meer Huawei configuratie en problemen : 2 22 aug 2013
Internet bedraad langzamer dan draadloos? Huawei configuratie en problemen : 41 18 jul 2013
Advertentie