obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen of slechte telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Alleen maar telefonie problemen
TumTum
Ik ben nieuw hier en zag dat het bij dit onderwerp ongelooflijk stil is.. Kan het me haast niet voorstellen dat bij iedereen de telefoon goed werkt maar goed.

Al tijden doet bij ons de telefoon het niet goed.
Tijdens een gesprek valt de verbinding weg, mensen met UPC kunnen ons niet bereiken op het Online tel nr (wel op KPN nr, ja we hebben nog een dubbele lijn en niet zonder reden!), mensen bellen ons wij nemen op, zij horen ons wel wij hun niet. Wij willen mensen bellen en krijgen dan niet de kiestoon te horen, mensen kunnen ons dan niet bereiken, dus de stekker van het modem er weer uit en alles functioneert weer. Stapelgek wordt je ervan.

Elke keer bellen en elke keer hetzelfde verhaaltje te horen krijgen.
Ondertussen hebben we een nieuwe livebox gekregen in de hoop dat het zou helpen.
Het viel niet mee om dit los te krijgen bij Online. Echter heeft het geen enkel verschil gemaakt helaas. Van de week weer gebeld nu kreeg ik iets nieuws te horen.
In de configuratie van de livebox kun je zien of je CRC-fouten hebt. Ik hou dit nu in de gaten en de teller staat ondertussen op 161.
Wat ik hieraan moest doen was het volgende: adapter eruit en terwijl ik die weer in het contact stop moest ik voor 30 seconden de RESET knop inhouden, en ja toen waren de fouten (6 stuks) weg, niet heel veel later stonden er gelijk weer een aantal fouten op en nu dus 161.

Lijnmetingen hebben we ook al tig keren gehad, die is goed..

Kent iemand deze problemen en is er misschien een oplossing voor? Of is de enige oplossing, het contract verbreken en overstappen naar een andere provider?
 
orange07
Na 2 jaar ben ik eindelijk weg bij orange/online, ga nu over tot kabel internet/bel

telefoon Problemen:
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_29986
 
TCP_IP
Nu je het zegt, weinig topics over telefonie problemen meer inderdaad. Dat was vorig jaar wel anders, spit forum maar eens door Pfft.

Wat die CRC fouten betreft, 161 is niet veel. Het is pas ernstig wanneer de teller binnen een uur oploopt tot duizenden fouten.

Heb je toevallig nog een splitter voor de livebox liggen?
Vermeld zo veel mogelijk hoe het exact is aangesloten met vermelding van kabellengtes (speelt een rol in een goede of slechte verbinding).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
orange07

Quote

TCP_IP schreef:
Nu je het zegt, weinig topics over telefonie problemen meer inderdaad. Dat was vorig jaar wel anders, spit forum maar eens door Pfft.

Wat die CRC fouten betreft, 161 is niet veel. Het is pas ernstig wanneer de teller binnen een uur oploopt tot duizenden fouten.

Heb je toevallig nog een splitter voor de livebox liggen?
Vermeld zo veel mogelijk hoe het exact is aangesloten met vermelding van kabellengtes (speelt een rol in een goede of slechte verbinding).


Wat zij je geen klachten ?

http://www.shopadsl.nl/online/adsl-re...l-reviews/

http://www.klachtenradar.nl/internetp...belabberd/
http://www.klachtenradar.nl/internetp...teeds-weg/

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.p...hp?t=61785
 
TCP_IP
Ik bedoel daarmee op dit forum Orange07.
Vorig jaar dagelijks nieuwe topics, momenteel een stuk minder viel me op.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TumTum

Quote

TCP_IP schreef:
Nu je het zegt, weinig topics over telefonie problemen meer inderdaad. Dat was vorig jaar wel anders, spit forum maar eens door Pfft.

Wat die CRC fouten betreft, 161 is niet veel. Het is pas ernstig wanneer de teller binnen een uur oploopt tot duizenden fouten.

Heb je toevallig nog een splitter voor de livebox liggen?
Vermeld zo veel mogelijk hoe het exact is aangesloten met vermelding van kabellengtes (speelt een rol in een goede of slechte verbinding).


We hebben er al eens een monteur bij gehad die alles opnieuw heeft aangesloten. De livebox zeer dichtbij de kpn aansluiting geplaatst. Hoor van meer mensen in mijn omgeving met Online die hetzelfde gezeik hebben. Misschien teveel mensen op 1 lijn geplaatst ofzo.
 
TCP_IP
Zou je je ADSL statistieken kunnen posten, dus die hele tabel waar ook de CRC fouten zichtbaar zijn?

Toen je de nieuwe livebox kreeg, ook nieuwe adapter gebruikt? De adapter schijnt nogal wat invloed te hebben op de kwaliteit van een verbinding.

Heb je het eventueel met een ander telefoontoestel geprobeerd?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TumTum
Ja nieuwe adapter, ja ander toestel.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12972 Kb
Afname Dichtbij : 31.3 (dB )
Ver weg : 11.8 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB )
Ver weg : 10 (dB )
HEC-teller 1654
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 183
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door TumTum op 05 juli 2009, 16:37
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alleen maar telefonie problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie