obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel verbinding, geen internet
blik
Hallo,

na 2 weken puzzelen, bellen, surfen... hoop ik dat iemand mij hier kan helpen.

Het probleem : wij hebben thuis internet via de LiveBox van Online. Ik kon altijd met 2 laptops verbinden via WiFi. Zakelijk (met XP) en Thuis (Vista). Tot 2 weken geleden de thuis-laptop alleen nog maar een "lokaal netwerk" had. Enkele telefoontjes met de helpdesk leverden niets op. Afgelopen zaterdag hebben we een nieuwe livebox ontvangen, maar ook daarmee geen succes. Overigens zowel met kabel als WiFi geen verbinding. De zakelijke laptop was binnen 30 seconden weer online. Er kan via Internet Explorer ook geen verbinding met de LiveBox gemaakt worden. Toen weer met de helpdesk gebeld.. Samen met de Helpdeskmedewerker een uur vanalles geprobeerd.. Het enige wat uiteindelijk lukte was in de veilige modus met een kabel.. toen kwamen we wel op internet. Maar goed dat is ook niks.. Harde resets en zelfs een aantal uur de LiveBox van de stroom helpen ook niet

Nu heb ik via mijn andere laptop al eens wat rondgekeken of er iets te vinden was.. ik kwam veel herkenbaars tegen, maar geen echte oplossing. Wel zag ik het 'probleem' van het IP-adres wat begint met 169.xx. Via de Helpdesk hebben we handmatig het IP- en DNS adres gewijzigd, maar dat houdt ie kennelijk niet vast, want via het commando 'IPCONFIG' verschijnt nog steeds dat adres. Heb ook al geprobeerd met IPv4 'uitgevinkt' maar ook dat werkt niet

Kortom :
- geen internet met Vista Laptop wel met XP (ging voorheen ook samen goed)
- kan niet 'in' de Livebox komen, maar wel verbinding
- ook geen verbinding via kabel
- IPv4 geeft 169.xxx adres

Wie kan me helpen?! (NB ben geen expert, maar heb er wel enigzins verstand van)
tnx
Gewijzigd door blik op 06 juli 2009, 13:04
 
TCP_IP
Welkom op dit forum Blik,

Ten eerste, IPv4? Ik hoop dat je IPv6 bedoelt?
Ben dit probleem eerlijk gezegd laatste tijd wel vaker tegengekomen waaronder 1x een virus en 1x een corrupte TCP/IP stack(zeg maar dat onderdeel waar je het IP instelt en wat ervoor zorgt dat je kunt netwerken).

1.
Probeer eerst eens deze 2 commando's via de commandprompt (DOS venster), beide vereisen een herstart van de laptop.


netsh int ip reset


en


netsh winsock reset


2.
Schakel alles uit wat te maken heeft met beveiliging, kan goed zijn dat je firewall wat blokkeert.

3. Ga heel intensief scannen met je antivirus programma en met malware bytes, met name een antispyware scan kan veel problemen naar boven halen.

4. Het kan goed zijn dat er wat systeembestanden corrupt zijn, deze dienen dan vervangen te worden. Eerst moet er gescand worden, daarna kan er vanaf de Vista installatie DVD de systeembestanden gekopieerd worden. Voer dan vanuit de commandprompt deze code uit.


sfc /scannow 


Als er om gevraagd word plaats de Vista DVD dan in je laptop.


Begin eerst maar met deze 4 stappen, als het nog niet gelukt is dan even verder kijken. Ik gok eerlijk gezegd erop dat er iets geblokkeerd word aangezien het in veilige modus wel werkt.(je AV en firewall dus, of evt. restanten van vorige beveiligingssoftware als Norton).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
thomasbosman
Als je een 169 ip krijgt en hij werkt in veilige modus wel ligt het 99,99% zeker aan je firewall en/of beveiligingssoftware.
Deinstalleren/beter configureren die hap. Livebox resetten e.d. gaat niet helpen.
Gewijzigd door thomasbosman op 06 juli 2009, 18:42
 
mesa57
Lijkt me dat de wifi verbinding het gewoon niet doet.
 
blik
hallo TCP_IP en Thomasbosman,

ben met jullie tips aan de slag gegaan ;
(overigens ipv4 klopte wel degelijk want bij 'commando ipconfig/all, kwam toch echt de terugmelding "automatishc geconfigureerd ipv4 ip adres)

- commando's om te resetten ingegeven, maar kreeg de melding dat de bewerking niet was uitgevoerd vanwege niet de goede rechten (?!!?)
- virusscan gedaan ; niets gevonden

heb virusscanner van ESET en kwam daar een 'firewall' tegen (dus naast de Windows firewall), deze eens uitgeschakeld en... TATARATAA : verbinding !! Ik kan een aantal modussen hiervoor kiezen. Op 'automatic' werkt de verbinding niet, bij 'interactive' wel.

Het ligt dus wel degelijk aan de AV software (zoals jullie al zeiden!)
Heeft iemand van jullie hier ervaring met deze instellingen? Of is het beter deze fireall uit te laten en op de Windows firewall te vertrouwen?

maar ook vooral bedankt voor de hulp !
 
mesa57
Een firewall zou nooit je verbinding op deze manier mogen tegenhouden. Er is dus iets in de instellingen van die firewall niet goed. Een dubbele firewall (windows en eset) heeft weinig zin. De windows firewall is meestal niet zo adaptief als anderen. Helaas ken ik de eset firewall niet (wel eset/nod antivirus).
 
blik
inmiddels weer met de thuis laptop online even ge-googled en zie

http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=NEWS39

precies ook de dag dat de verbding het begaf..

maar ik heb de niet volledige versie (als u begrijpt).. dus de upgrade downloaden lukt niet..
 
Tiger

Quote

thomasbosman schreef:
Als je een 169 ip krijgt en hij werkt in veilige modus wel ligt het 99,99% zeker aan je firewall en/of beveiligingssoftware.
Deinstalleren/beter configureren die hap. Livebox resetten e.d. gaat niet helpen.


In het verleden heb ik ook hetzelfde probleem gehad dat ik een aantal keren niet online kon komen wat behoorlijk irritant was het probleem was dat ik ook een IP adres beginnend met 169 kreeg dit was een probleem door de draadloze router zou je graag willen helpen maar kan mij even niet meer herinneren hoe de oplossing was maar heb nu sinds 1,5 jaar geen enkel probleem meer gehad.

Tiger
 
TCP_IP
Dat is heel mooi.
En ja een firewall kan dat wel, deze werkt op meerdere netwerklagen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel verbinding, geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie