obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wéér een brief voor meneer N.V.T.
orange07
Patrick Verkoeijen uit Breda krijgt al een jaar lang bijna dagelijks ongewild post van telefoniebedrijf Telfort

BREDA - Het mag een klein wonder heten dat Bredanaar Patrick Verkoeijen nog niet in een acute identiteitscrisis is geschoten. Maar liefst driehonderd brieven ontving hij het afgelopen jaar van telefoniebedrijf Telfort.

Geen van allen waren ze aan hem gericht. Wel aan bijvoorbeeld de heer Goos, mevrouw Goos, V. de Vries, P. Heijne, meneer of mevrouw Geestteren en ga zo maar door. En dat zijn dan alleen nog de brieven die aan echte personen waren geadresseerd. Net zo vaak viel er post in de bus voor meneer of mevrouw N.V.T. of voor iemand wiens naam enkel uit punten of komma's bestond. "En het is echt niet alleen maar reclame", vertelt Verkoeijen. "Er zitten ook betalingsherinneringen tussen en contractverlengingen. En ik heb het afgelopen jaar liefst dertig simkaarten van ze mogen ontvangen."

Hoe raadselachtig de poststukken zijn, bleek wel toen hij probeerde om een van de geadresseerden te achterhalen door het in de brief vermelde mobiele nummer te bellen. „Wat bleek? De brief was gericht aan ene meneer Goos die bij mij in huis zou wonen, de telefoon werd opgenomen door een mevrouw uit Groningen met een compleet andere naam.”

Vanaf de eerste brief probeerde Verkoeijen alles om van de tsunami aan spookbrieven af te komen. Hij ging met een schoenendoos vol post langs bij de Telfortwinkel in Breda, typte zijn vingers blauw aan mailtjes aan de klantenservice en stuurde hele bundels brieven retour. „Niets, helemaal niets hielp. Op verzoeken om me te bellen, werd niet gereageerd. Steeds weer kreeg ik een standaardmailtje dat het probleem binnen vijf werkdagen zou zijn verholpen. Maar er veranderde helemaal niets. Ik kreeg alleen maar meer post. Onlangs was ik een paar dagen weg. Bij thuiskomst lagen er wéér elf brieven op mijn deurmat.”

De wanhoop nabij beëindigde hij uiteindelijk maar zijn eigen abonnement en schakelde hij de krant in.

Dat had wel effect, want al de volgende dag hing Telfort aan de telefoon. Eindelijk gaven ze toe dat er inderdaad al een jaar lang ergens iets flink misgaat.

Woordvoerster Renske Algra trekt dan ook ruimhartig het boetekleed aan: „Dit is natuurlijk ongehoord. Ik kan me helemaal vinden in de frustratie van meneer Verkoeijen.”

Het achterhalen van de oorzaak is volgens haar geen sinecure. „We zijn het grondig aan het uitzoeken, maar we weten nog steeds niet wat en waar het misgaat. Er moeten ontzettend veel bestanden aan elkaar worden gekoppeld, omdat het om een groot aantal verschillende namen gaat.”

Telfort hoopt volgende week te kunnen zeggen wanneer de stortvloed stopt.
Gewijzigd door orange07 op 07 juli 2009, 11:12
 
Wanabo
Heb je posting óók op Forum Telfort gezet!

Wéér een brief voor meneer N.V.T.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Tiger

Quote

orange07 schreef:
Patrick Verkoeijen uit Breda krijgt al een jaar lang bijna dagelijks ongewild post van telefoniebedrijf Telfort

BREDA - Het mag een klein wonder heten dat Bredanaar Patrick Verkoeijen nog niet in een acute identiteitscrisis is geschoten. Maar liefst driehonderd brieven ontving hij het afgelopen jaar van telefoniebedrijf Telfort.

Geen van allen waren ze aan hem gericht. Wel aan bijvoorbeeld de heer Goos, mevrouw Goos, V. de Vries, P. Heijne, meneer of mevrouw Geestteren en ga zo maar door. En dat zijn dan alleen nog de brieven die aan echte personen waren geadresseerd. Net zo vaak viel er post in de bus voor meneer of mevrouw N.V.T. of voor iemand wiens naam enkel uit punten of komma's bestond. "En het is echt niet alleen maar reclame", vertelt Verkoeijen. "Er zitten ook betalingsherinneringen tussen en contractverlengingen. En ik heb het afgelopen jaar liefst dertig simkaarten van ze mogen ontvangen."

Hoe raadselachtig de poststukken zijn, bleek wel toen hij probeerde om een van de geadresseerden te achterhalen door het in de brief vermelde mobiele nummer te bellen. „Wat bleek? De brief was gericht aan ene meneer Goos die bij mij in huis zou wonen, de telefoon werd opgenomen door een mevrouw uit Groningen met een compleet andere naam.”

Vanaf de eerste brief probeerde Verkoeijen alles om van de tsunami aan spookbrieven af te komen. Hij ging met een schoenendoos vol post langs bij de Telfortwinkel in Breda, typte zijn vingers blauw aan mailtjes aan de klantenservice en stuurde hele bundels brieven retour. „Niets, helemaal niets hielp. Op verzoeken om me te bellen, werd niet gereageerd. Steeds weer kreeg ik een standaardmailtje dat het probleem binnen vijf werkdagen zou zijn verholpen. Maar er veranderde helemaal niets. Ik kreeg alleen maar meer post. Onlangs was ik een paar dagen weg. Bij thuiskomst lagen er wéér elf brieven op mijn deurmat.”

De wanhoop nabij beëindigde hij uiteindelijk maar zijn eigen abonnement en schakelde hij de krant in.

Dat had wel effect, want al de volgende dag hing Telfort aan de telefoon. Eindelijk gaven ze toe dat er inderdaad al een jaar lang ergens iets flink misgaat.

Woordvoerster Renske Algra trekt dan ook ruimhartig het boetekleed aan: „Dit is natuurlijk ongehoord. Ik kan me helemaal vinden in de frustratie van meneer Verkoeijen.”

Het achterhalen van de oorzaak is volgens haar geen sinecure. „We zijn het grondig aan het uitzoeken, maar we weten nog steeds niet wat en waar het misgaat. Er moeten ontzettend veel bestanden aan elkaar worden gekoppeld, omdat het om een groot aantal verschillende namen gaat.”

Telfort hoopt volgende week te kunnen zeggen wanneer de stortvloed stopt.


Een schandelijke zaak dat dit al 1 jaar lang aan de gang is lijkt mij toch een vrij stugge organisatie daar bij Telfort.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om te regelen dat naar zijn adres geen post meer gestuurd wordt als er zoveel klachten over zijn binnengekomen dat moet toch intern geregeld kunnen worden of zie ik dat verkeerd.

Tiger
 
orange07
Het is vrij simpleSmile

Als jij tegen je zin ongewenste pakketten,reclame,post enz krijgSad is dit ongevraagde post dus kan je dit (wettelijk) gewoon weg gooien.
Gewijzigd door orange07 op 08 juli 2009, 11:13
 
rrozema

Quote

Tiger schreef:
Een schandelijke zaak dat dit al 1 jaar lang aan de gang is lijkt mij toch een vrij stugge organisatie daar bij Telfort.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om te regelen dat naar zijn adres geen post meer gestuurd wordt als er zoveel klachten over zijn binnengekomen dat moet toch intern geregeld kunnen worden of zie ik dat verkeerd.

Tiger

Als ik dit verhaal zo hoor dan is er niet iets mis met de organisatie (behalve dan dat ze niet of onvoldoende reageert op inkomende meldingen van een fout) maar met de software. En dan kunnen ze 'bestanden koppelen' wat ze willen maar zo zullen ze de oorzaak dan echt niet gaan vinden. Er zit waarschijnlijk een foutje in een van hun systemen waardoor dat Dhr Verkoeijen's adres op allerlei poststukken plaatst. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om te vinden welk systeem dat is. Vooral omdat er allerlei verschillende brieven binnenkomen (o.a. reclame, simkaarten en betalingsherinneringen); de fout zit dus niet in een van de systemen die die brieven genereren maar in het systeem dat er voor zorgt dat de adres informatie op de enveloppe komt. Dit soort systemen zijn geheel geautomatiseerd: 'even' de poststukken, geaddresseerd aan Dhr Verkoeijen er tussenuit filteren is vast geen sinecure, dus dat Telfort niet op die manier kan voorkomen dat hij die posstukken krijgt, kan ik wel begrijpen. Maar wat ik niet begrijp is dat Telfort zo laks omgaat met de meldingen van Dhr Verkoeijen; verkeerd geaddresseerde post kost geld, dus zeker als je een bundeltje post teruggestuurd krijgt vanaf hetzelfde adres, dan moeten alle alarmbellen afgaan, dan is er iets serieus mis. Maar goed, er zal geen protocol voor dit soort fouten bestaan; en als er in een grote organisatie ergens geen protocol voor bestaat dan bestaat de fout niet totdat het helemaal uit de hand gelopen is en er een noodplan wordt gemaakt. Ik hoop dat Telfort hier van leert dat het echt noodzakelijk is om een 'retourpad' te creeeren voor fouten. Maar dat zal wel te optimistisch van me zijn...

Ik hoop dan ook voor Dhr Verkoeijen dat er nog wat bruikbare simkaarten tussen de post zitten die hij ontvangt, dan kan ie er tenminste nog iets positiefs uit halen Wink. Totdat Telfort dit probleem oplost leef ik met U mee, meneer.
 
Tiger
Maar wat ik niet begrijp is dat Telfort zo laks omgaat met de meldingen van Dhr Verkoeijen; verkeerd geaddresseerde post kost geld, dus zeker als je een bundeltje post teruggestuurd krijgt vanaf hetzelfde adres, dan moeten alle alarmbellen afgaan, dan is er iets serieus mis.

Als je als organisatie hier zo laks mee omgaat noem ik dat stugheid.

Ik hoop dan ook voor Dhr Verkoeijen dat er nog wat bruikbare simkaarten tussen de post zitten die hij ontvangt, dan kan ie er tenminste nog iets positiefs uit halen Wink. Totdat Telfort dit probleem oplost leef ik met U mee, meneer.

Verder kan ik mij niet indenken dat Dhr. Verkoeijen nog de behoefte heeft om te kijken of er voor hem iets bruikbaars bij de post zit.

Tiger
 
rrozema

Quote

Tiger schreef:
Verder kan ik mij niet indenken dat Dhr. Verkoeijen nog de behoefte heeft om te kijken of er voor hem iets bruikbaars bij de post zit.

Smile Zit wat in.


Online is trouwens de laatste tijd wel goed bezig wat dit soort zaken betreft: Ze hebben recent hun klachten afhandeling nog grondig verbeterd. Een voorbeeld daarvan is dat ze nu ook actief reageert op dit forum; een van de belangrijkste uitkomsten van het recente overleg tussen dit forum en Online. We hebben al met succes enkele problemen kunnen laten oplossen via deze samenwerking.
 
Tiger

Quote

rrozema schreef:

Quote

Tiger schreef:
Verder kan ik mij niet indenken dat Dhr. Verkoeijen nog de behoefte heeft om te kijken of er voor hem iets bruikbaars bij de post zit.

Smile Zit wat in.


Online is trouwens de laatste tijd wel goed bezig wat dit soort zaken betreft: Ze hebben recent hun klachten afhandeling nog grondig verbeterd. Een voorbeeld daarvan is dat ze nu ook actief reageert op dit forum; een van de belangrijkste uitkomsten van het recente overleg tussen dit forum en Online. We hebben al met succes enkele problemen kunnen laten oplossen via deze samenwerking.


Dit is zeer positief en ook hoopvol voor klanten die door hun problemen de bomen niet meer in het bos konden zien.

Het gaat dus de goede kant op dat mag dus ook gezegd worden en ik hoop dan ook dat er meer klanten tevreden gesteld gaan worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wéér een brief voor meneer N.V.T.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie