obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Acer Aspire 6930 Vista/Internetproblemen
Stretch
Hallo, misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft ondervonden?
Ik heb een nieuwe Acer Aspire 6930G en als ik ga downloaden (eerst met Utorrent, nu met Grabit) dan gooit hij na een paar minuten de internetverbinding van de laptop dicht.
De modem geeft aan dat er wel Internetverbinding is maar de laptop moet dan weer geherstard worden en dit keer na keer na keer na keer...etc.
Acer heeft me een WinPlash gestuurd, heeft niets uitgehaald, Online heeft een Poort Reset gedaan, ook geen verandering.
Mijn downloadsnelheid ligt nu rond de 485 Kb per sec. maar zodra ik meerdere bestanden ga downloaden houdt het weer op, kan iemand me hiermee helpen?

Gr. Stretch
 
rrozema
hoe zijn je computers met het internet verbonden? Heb je een livebox, een speedtouch of een eigen modem? gebruik je een netwerkkabel of een draadloze verbinding? En heb je misschien nog een router/access point/switch in je netwerk?

Als de internetverbinding is 'dichtgegooid', wat doet dan nog wel en wat doet het niet meer?
 
Stretch
Ik heb een Livebox en heb de laptop verbonden met een crosscable.
Ik heb verder geen netwerk, router, switch o.i.d.
Als de internetverbinding is dichtgegooid dan werkt alles prima behalve de internetverbinding op de laptop.
De telefoon doet het dan nog steeds en als ik mijn Internetradio aanzet doet die het ook, de Livebox geeft ook gewoon aan dat er verbinding is.
 
Stretch
Ik heb van Acer zelf een "bios flash" gekregen in de mail, deze geinstalled maar nu is het nog erger, bij een beetje normaal Internetverkeer knijpt de 6930G de internetverbinding gewoon af.....zit nu om de 20-30 minuten te herstarten...!Angry
 
rrozema
Je kan eerst eens proberen om een andere netwerkkabel tussen je livebox en je laptop te vervangen om te zien wat er dan gebeurt. Als dan je pc problemen gaat geven weet je dat het aan je kabel ligt.

Daarnaast kan het ook aan de livebox zelf liggen. Ik heb meer liveboxen gezien die eerst alleen op 1 van de beide poorten problemen geven om het later geheel op te geven. Meestal als dit het probleem is, is de voeding van de livebox erg heet ("heet" = je kan je hand er niet voor lange tijd op leggen). Hoe is het met die van jou?
 
Stretch
Ik heb de kabel een korte tijd geleden vervangen door een crosscable (was ook een tip van de provider omdat volgens hun Acer laptops meer problemen veroorzaakt op dat gebied), dat heeft dus niets geholpen.
De voeding van de Livebox is gewoon warm, normaal dus....
Ik krijg meer en meer het gevoel dat het een driver probleem is, ik liet me in het begin beinvloeden door het feit dat de netwerkkaart van Atheros is (volgens kenners goedkoop en uit Tjechie).
Ik heb wel het idee dat het daaraan ligt, geen idee of er meerdere klachten zijn over deze kaart.
 
rrozema
De volgende keer dat je laptop weer niet meer op het internet kan, probeer dan het volgende eens:

- Open een 'cmd' window ('Start' -> 'Uitvoeren', "cmd" invullen achter "Openen" en dan op de "OK" knop klikken)
- type in het window:

ipconfig /all

- copieer de output en plaats die in een kladblok document (of word o.i.d)
- zorg dat je verbinding weer werkt door je laptop te restarten o.i.d.
- post dan de output hier.
 
Stretch
Ok, ik zal het wel even manipuleren door Grabit aan te zetten, die killt hem met een kleine 10-20 minuten.

Wordt vervolgd.
 
Stretch
Vraag, als ik al die gegegens hier neerzet, is dat niet tricky?
Kan ik je niet beter een PB sturen, lijkt me iets veiliger ivm IP adressen en zo?

Gr.
 
rrozema
Nee, dat is geen probleem. Alle gegevens die ipconfig /all teruggeeft gaan over jouw pc. Jouw pc hangt enkel aan jouw interne 'netwerk'. Zelfs al bestaat dat 'netwerk' enkel uit jouw pc en je router. Jouw interne netwerk is voor niemand buiten jouw netwerk bereikbaar; daar zorgt je router voor. De gegevens zijn trouwens bij iedereen vrijwel hetzelfde, daarom kunnen wij er ook meestal vrij snel aan zien of het klopt of niet.

Zou je geen router maar een modem hebben, dan was het wat anders; je pc krijgt dan namelijk het z.g.n. 'externe' ip adres en is dan wel vanaf het internet te bereiken met die gegevens. Die gegevens kun je beter niet posten, want Windows firewall is meestal lang niet zo betrouwbaar als de beveiligingen in je router.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Acer Aspire 6930 Vista/Internetproblemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PC met Vista aansluiten met dongle Thomson meer apparaten aansluiten : 6 05 mei 2014
Windows Vista wachtwoord hacken Algemeen : 20 08 jul 2009
WANADOO Livebox kan niet geiinstalleerd worden op Windows Vista Livebox configuratie en problemen : 3 11 mrt 2009
Livebox met Vista werkt niet (juiste drivers al geinstalleerd) WiFi : 16 13 feb 2009
WiFi verbinding instabiel+vista WiFi : 2 03 nov 2008
Advertentie