obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Philips SNA 6600/18 dringend hulp a.u.b.
kizmet
Hallo allemaal,

Als dit verkeerd staat mag het gerust verplaatst worden, ik ben hier nieuw.

Bij een vriendin heb ik een format C uitgevoerd. De pc wilde niet meer opstarten, zelfs niet vanuit een restore. (ze had blijkbaar de juiste cd hier niet voor)
Ik heb de pc aan de praat gekregen, maar zit met het volgende probleem. Ze heeft een Philips SNA 6600/18 PSTN Blue modem van belgacom waarop ze eigenlijk wireless kan internetten en belgacom tv kan hebben. Omdat ze echter niet wireless wilde surfen heeft ze er een kabel aan verbonden. Totdat haar pc het begeven heeft heeft heel dat boelke goed gewerkt en dit gedurende een jaar of twee.
Ik vroeg haar om de instalatie cd van de router, maar ze kwam enkel af met de easy instal van belgacom voor verbinding te maken.
Als ik de hardware controleer vind ik geen modem terug en als ik de pc laat zoeken naar nieuwe hardware zegt hij dat hij die niet vind. Als ik handmatig ingeef dat hij naar de modem moet zoeken dan loopt de pc vast met als foutmelding dat hij de rundll32 niet kan afsluiten.
Heel veel ken ik er niet van maar ik denk dat dit een heel lastige is. Als wij problemen hadden met onze pc was het altijd met het dll32 of het systeem 32 en dat laatste verwijst dacht ik naar het register.
Nu goed,
Mijn probleem:
Volgens mij mankeert gewoon de driver en als ik die kan instaleren zou ik in staat moeten zijn om een verbinding te maken.
Kan er mij iemand vertellen waar ik die driver kan downloaden want ik vind dit niet of kan mij iemand de driver doorsturen in een bestandje of zo (indien dat mogelijk is).
of heb ik het totaal verkeerd en is er een ander probleem???

Laat maar weten, want mijn vriendin is eigenlijk een beetje boos op me omdat ze al die tijd al zonder internet zit. Als ik haar erop wijs dat de haar pc al wel weer kan gebruiken en dat ze dat niet kon voor ik eraan zat is dat niet goed.

Dank
 
TCP_IP
Met Format c: bedoel je dus eigenlijk dat je Windows opnieuw hebt geinstalleerd?

Quote

of heb ik het totaal verkeerd en is er een ander probleem???


Helaas wel ja :P Maar maakt niet uit.
Kijk het modem is een extern netwerkapparaat, hierbij hoef je over het algemeen bijna nooit drivers te installeren. Bij routers al helemaal niet.
Enige wat je moet doen is zorgen dat de netwerkkaart op haar PC goed geinstalleerd is.
Dit kun je bij Apparaat beheer vinden onder Netwerkadapters.

Als de kabel tussen modem en PC is aangesloten (netwerkkabel) en modem/PC staat aan zou er verbinding moeten worden gemaakt.
Dit kun je onder Netwerkverbindingen terug zien, je zou dan een IP adres moeten krijgen.

Quote

maar ze kwam enkel af met de easy instal van belgacom voor verbinding te maken.


Dit is eigenlijk ook wat je nodig hebt als je niet weet hoe je alles handmatig moet instellen.

Quote

Als ik handmatig ingeef dat hij naar de modem moet zoeken dan loopt de pc vast met als foutmelding dat hij de rundll32 niet kan afsluiten.


Bij een schone installatie is dit ook niet zo'n goed teken, wel alles geupdate en dergelijke? (XP service pack 3 en Vista heeft service pack 2).


Even samengevat:

1. Zorg dat je netwerkkaart geinstalleerd is
2. Maak verbinding tussen de PC en modem
3. Draai de easy install CD

Indien het niet lukt zullen we even stap voor stap moeten doornemen waar het fout gaat.
1e tip om je netwerkkaart te controleren:

Ga naar Start en naar uitvoeren en vul daar in 'cmd' en druk op enter, een zwart venster komt tevoorschijn. Vul daar in:


ping 127.0.0.1


Bij time-outs is er geen netwerkkaart geinstalleerd of er is iets flink goed mis mee. Bij succesvolle pings is je netwerkkaart up-and-running.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
kizmet
Hoi,

De pc starte niet meer op. Hij vroeg om zijn installatie cd en om dan op "R" te drukken. Blijkbaar had ze die cd niet. Ik heb net gezien dat ze een cd had ingestoken met allerlei drivers, maar verder niks.
Ik ben in feite een leek, maar zij is nog een stuk erger dan ik. Ik heb wel al diverse malen bij mijn eigen pc een format c gedaan, en dit met succes. Maar dat is natuurlijk mijn eigen pc en ik ken die natuurlijk.

Omdat er niks nog werkte ben ik begonnen met een toetsenbord met draad aan te sluiten en van daaruit op te starten. (ik dacht aan veilige modus). Hij gaf als fout System32 op.
Dan heb ik een hele oude cd van xp professional genomen (van mij) en deze erop gezet, mits een format C. Ik denk dat hij dus inderdaad volledig geformateerd is en dat ik van een blanke pc start.

Ik weet ook dat ik er het servicepak nog moet opzetten en ook nog zoiets als framenetwork, maar dat moet ik nog eens goed opzoeken op het net. Mijn vriendin kan momenteel geen geld spenderen aan haar pc en ik wil haar graag gratis helpen, maar zoals gezegd ben ik ook een leek.

momenteel kan ik niet bij haar terecht om na te kijken wat u me vroeg. Als ik haar telefonisch vraag dit na te kijken, loopt het vast fout af.

De easy instal heb ik laten lopen en de verbinding is gemaakt, alleen werkt de verbindng dus niet. Hij geeft ook nog een andere verbinding aan, maar daar ben ik de naam van kwijt. Het was iets met cijfers en ik dacht dat hij met een 3 begon. Misschien weet u daar iets meer mee.

Dat servicepak 3 waarvan u spreekt is dat te downloaden? Ik ga dadelijk eens kijken op de site van microsoft.

dank in ieder geval voor het lezen en tijd
 
kizmet
Ohja, het leek mij makkelijker om eerst op het internet aan te sluiten. Dadelijk daarna er een beveiliging op zetten dat voor drie maand gratis als proef te verkrijgen is op het internet en waarvan ik de fullversie heb en heel tevreden ben.
Als dat gedaan is wilde ik alles downloaden wat ze nodig hadden, omdat me dat net iets handiger lijkt dan telkens naar huis rijden en iets downloaden en dan dat er bij haar gaan opplaatsen.
 
TCP_IP
1394-verbinding, dat is de firewire poort (om bijvoorbeeld camera's aan te sluiten op je laptop). Deze is onbelangrijk.
Het gaat om de LAN-verbinding, als deze aanwezig is is dat goed.

Ik zou eerst Service pack 3 erop zetten, deze kan gedownload worden via deze link:

http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?familyid=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=en

.net 3.5 framework haal je hier vandaan:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=333325FD-AE52-4E35-B531-508D977D32A6&displaylang=en

Als je de updates geinstalleerd hebt dan moet er eigenlijk specifiek naar die LAN verbinding gekeken worden.

Als het modem met een netwerkkabel aan je PC is aangesloten dan krijgt de PC een zogenaamd IP adres. Dit is een reeks cijfers verdeeld over 4 stukken varierend van 0 tot 255. (vb. 192.168.1.10).
Als het aangesloten is doe dan eens een rechtermuisklik op de LAN verbinding en kies in het submenu voor status.
Bij het 2e tabblad daar zou een IP adres met subnetmask en gateway tevoorschijn moeten komen. Indien dit adres met 169 begint is er iets niet goed tussen de netwerkkaart en modem zelf. Zou je de gevens die je daar te zien krijgt kunnen noteren en posten hier?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Allereerst, zoals TCP_IP al vertelde, je hoeft voor die router (de philips sna6600 is geen modem maar een router) geen drivers te installeren. Het is waarschijnlijker dat je nog niet de (juiste) driver voor de netwerkkaart in de pc geladen hebt.

Open in je configuratie scherm het 'Systeem' icoontje en kies dan de 'hardware' tab. Druk daar op de knop 'Apparaatbeheer'. Staan er in het scherm dat opent apparaten met een geel icoontje? Waarschijnlijk wel. Als je de eigenschappen van die apparaten bekijkt (rechts klikken, 'eigenschappen' kiezen) zul je zien dat er staat uitgelegd wat er mis is met dat apparaat.

Ik verwacht dat de netwerk kaart ('ethernet adapter' ) ook tussen de probleem gevallen zit. Probeer de driver te vinden voor die kaart en installeer die (laat device manager maar eens automatisch zoeken op die cd van je vriendin). Als je eenmaal de netwerkadapter hebt geinstalleerd zal het allemaal een stuk soepeler gaan.

Notabene: vrouwen blijven ingewikkelde wezens Wink. Die pc krijgen we samen weer aan de praat maar je vriendin die moet je zelf zien tevreden te krijgen, daar branden wij onze vingers liever niet aan.Cool
Gewijzigd door rrozema op 19 juli 2009, 20:51
 
kizmet
Hey,

Dank jullie wel voor jullie hulp. Vandaag kon ik echter niet terecht, maar ik heb wel reeds die twee links gevolgd en gedownloaded.

Verder had ik er gisteren reeds dit op gezet: ASUS WLAN Card Setup Application. Ik denk dat dit inderdaad de driver (of hoe dat ook mag heten) van haar ontvanger is, of toch dat kaartje dat als ontvanger dienst zal doen. Ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen. Het gaat om een soort USB stikje dat in een speciaal houdertje klikt en dat mede die router zou moeten doen werken. Dus dacht ik dat dat haar ontvanger is.

Ook heb ik er nog iets bij opgezet dat daarmee te maken had, maar de juiste benaming vind ik niet terug. Wel iets waaronder het gesafed werd en misschien kunnen jullie er wat mee.

Belgacom Time to Go.exe ik dacht dat dat voor haar verbinding belangrijk kon zijn. En ook dit heb ik er op gezet:UpdateFW0-42Utility0-51.exe

Voor mijn vriendin telt maar één ding, dat is haar internet. Of de pc nu wel of niet werkt is niet belangrijk als ze maar internet heeft. Een pc zonder internet is voor haar geen pc en totaal nutteloos, want ze kan niet chatten en bloggen enz.

De twee links dat ik hier meekreeg heb ik gevolgd. Ik heb dat gedownloaded, maar zijn er nog andere dingen die ik dan moet downloaden? Misschien wel een domme vraag hoor.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat wanneer je service pack 3 download en installeerd op een pc je ook 2 en 1 moet hebben, of zie ik dat totaal verkeerd?

Sorry ben totale leek, maar probeer haar te helpen.

Had vroeger veel problemen toen ik mijn eigen pc moest formateren en herinstalleren met xp. Waarschijnlijk door het ontbreken van die servicepakken en dat netframework. Toen ik dat downloade kreeg ik steeds de melding dat ik voordien eerst nog dit of gene moest downloaden en als ik dan die link volgde, kreeg ik weer zo'n bericht. Gevolg was: ik kon met office werken, ik kon mijn website bouwen en updaten en dat was dat. Filmpjes kijken op youtube of chatten zat niet bij mijn mogelijkheden, maar dat stoorde mij totaal niet.

Heb mijn vriendin aan de lijn gehad. Ze vroeg of met aankoop van vista haar probleem onmiddellijk van de baan zou zijn en ze dan probleemloos op het net kon om te chatten. Ik weet dat niet en heb haar geen garanties gegeven. Blijkbaar verwacht ze dat ik haar die vista voorschiet. Voor mij is dat wel een probleem op financieel vlak. Mocht ik het kunnen zou ik het voor haar doen. En mijn eigen versie op haar pc zetten wil ik ook niet. Is dat egoïstisch of kan dit echt niet?
Niet boos zijn hoor, maar ik weet dat echt niet.
Ik denk gewoon dat die sleutel geen twee keer zal werken.
Daarom wil ik het proberen met mijne oude xp. Die gebruikt niemand meer en dat kan mij dus niet schelen.
Had ook al gedacht om linux erop te zetten. Dat zou gratis te downloaden zijn, maar het schijnt dat dat niet zo eenvoudig is. Dat je moet weten welke stukken je wel en niet download?
En zij denkt dat ze onder linux niet op haar msn kan en haar andere chatkanalen?

Alez het zijn weer heel veel vragen in één keer.
In ieder geval hartelijk dank dat jullie me proberen te helpen.
 
TCP_IP
http://support.microsoft.com/kb/322389


Opmerking Windows XP Service Pack 1a of Windows XP Service Pack 2 moet zijn geïnstalleerd om Windows XP Service Pack 3 te kunnen installeren.

Google Search: windows xp service pack 2

Ik zou geen Vista kopen voor dit probleem, kans is aanwezig dat het werkt maar niks gegarandeerd. Zou dan eerder wachten op windows 7 Pfft

Maar goed je dwaalt teveel af, je ziet teveel andere opties terwijl dit maar een simpel probleem is. Laat de opties voorlopig even achterwege.
De ontvanger op de PC moet geinstalleerd en geconfigureerd worden en moet verbinding maken met het modem. Iets wat gemiddeld normaal 5 á 10 minuten duurt. Nu is het nog niet echt duidelijk dus duurt wat langer.

Het echte probleem:
Installatie van netwerkadapter en vervolgens verbinding maken met modem zodat er ge-internet kan worden.

Stap 1, zorg eerst dat de boel even geupdate word.
-Download de service packs
-Installeer .net frameworks tot 3.5

Stap2, netwerkadapter installeren

stap3, verbinding configureren

Als ze toch niks met haar PC kan, kun je hem niet meenemen naar je huis samen met het modem? Scheelt heel wat moeilijkheden Pfft

p.s. Moeilijke tante dat vrouwtje Pfft ze mag blij zijn dat er iets aan gebeurt, anders brengt ze hem maar fijn naar de lokale PC boer.
Gewijzigd door TCP_IP op 20 juli 2009, 19:06
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
kizmet
Goede morgen allemaal,

Gisteren door omstandigheden niet kunnen gaan. Het zou mss inderdaad handiger zijn om de pc naar huis te nemen, maar dat zie ik niet zitten. Haar laatste opmerking verteerde nogal moeilijk.
De pc was van haar -vorig jaar overleden- man en volgens haar zou het respectloos zijn tegenover hem als ze geen internet heeft. Dat hij alweer draait doet niks terzake.
Ik krijg er grijs haar van...of is het dan toch de leeftijd zijn die speelt??? :-)

Ik heb alle raad die ik hier kreeg afgeprint en alle links gevolgd.

Momenteel heb ik het volgende gedownloaded:

sp1aexpress_nl
WindowsXP-KB835935-SP2-ENU
WindowsXP-KB936929-SP3-x86-ENU

Ik denk dat dit de servicepacks zijn en dat dit de juiste installatie volgorde is.
Als dit niet zo is of als er nog iets te kort is, willen jullie me dan helpen a.u.b.?

verder heb ik dan de netframeworks:

dotnetfx
NetFx20SP1_x86
dotnetfx30SP1setup
dotNetFx35setup

Hierbij dezelfde vraag. Is dit de correcte volgorde en is ook hier niks te kort?

En dat brengt me voorlopig bij de laatste vraag.

Quote

TCP_IP schreef:Stap2, netwerkadapter installeren


Staat dit gelijk aan:
ASUS WLAN Card Setup Application ?

En is dit: Belgacom Time to Go.exe ik dacht dat dat voor haar verbinding belangrijk kon zijn. En ook dit heb ik er op gezet:UpdateFW0-42Utility0-51.exe
voor de configuratie van haar verbinding? Ik dacht het wel.

Bij mij is dit veel eenvoudiger. Geen belgacom tv en een simpele adsl modem. Installatie is een fluitje van een cent bij mij, maar ja ik heb nog nooit met een router gewerkt en zij wist me dit niet opvoorhand te vertellen, anders was ik er nooit aan begonnen.

In ieder geval hartelijk dank voor alle hulp.
Gewijzigd door kizmet op 21 juli 2009, 11:15
 
TCP_IP
Nee qua updates was dat het wel dacht ik zo.

Quote

ASUS WLAN Card Setup Application ?

WLAN staat voor Wireless Lan, dus als je PC via netwerkkabel het internet op gaat zometeen is deze niet van belang.

Deze bestandsnamen zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd.

Het is me eigenlijk nog niet allemaal duidelijk, zou je misschien een screenshot van "apparaatbeheer" willen posten?
Ik weet nu namelijk nog steeds niet of de LAN-verbinding geïnstalleerd is of niet (waar het om draait als PC via netwerkkabel word aangesloten voor internet).

Komt haar PC uit de winkel en zo ja heeft deze geen serienummer, dan kan het een en ander even uitgezocht worden. Kan eventueel zelfs zelf een 'custom XP CD' maken waarbij alle drivers voorgeinstalleerd staan en waarbij ik alvast de netwerkverbinding kan configureren (legaal Wink )
Hoef je alleen maar CD in PC te duwen, uurtje wachten en klaar. (begin medelijden te krijgen als ik haar uitspraken zo hoor Pfft )
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Philips SNA 6600/18 dringend hulp a.u.b.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
hulp Algemeen : 1 24 feb 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
hulp nodig: Probleem met Online internet Klacht over Online : 2 30 okt 2011
hulp bij instalatie Thomson TG712 gevraagd Helpdesk : 11 16 feb 2011
hulp bij opzegging isdn Frequently Asked Questions : 9 20 nov 2010
Advertentie