obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding/Telefonie
rrozema
Ja, de links werken nu wel. Op jouw foto's kan ik echter nog geen isra herkennen. Bedoel je de inbouwdoos op de donkere muur met het pac-man plaatje er voor? Waar komt de kabel vandaan die daar uit komt? Komt die niet uit je meterkast o.i.d? En hoe zit de draad achter dat plaatje aangesloten? Zit daar een plaatje met schroeven waar de aders van de ronde grijze kabel onder zitten vastgeschroefd?

En ook de andere kant van die kabel kan ik niet zien op jouw fotos: de kant die de livebox in gaat, dus ik kan ook niet controleren welke kleur kabel het zou moeten zijn. Trouwens, ook de kabels die ik bij de splitter zie, zie ik niet meer terug bij de livebox; hoe heb je die splitter op de livebox aangesloten?

Wat bedoel je met je 'oude isra'? Die inbouwdoos op de witte muur is een wandcontactdoos, geen isra.
 
TCP_IP
Zo te zien gaat die bruine kabel je livebox in, is dat naar de DSL ingang? Of gaat juist vanaf de livebox de telefonie de muur in naar een telefoon?

Zie nog een witte kabel de livebox uitgaan naar boven toe, waar komt deze uit ?

Even om het plaatje duidelijk te krijgen.
Een ISRA punt is niet meer dan het uiteinde van de kabel die vanaf de straat je huis binnenkomt(simpel gezegd), een ISRA punt verleg je ook niet zo 1 2 3. Kost een hoop duiten, alleen KPN mag dat in principe(eigenaar).
Vanuit het ISRA punt worden er bijna altijd vertakkingen aangelegd, zodat je je telefoon niet in de meterkast hoeft te plaatsen maar dat je ook telefonie in je slaapkamer/keuken hebt (noem maar wat).

Mijn vermoeden nu is is dat beide ISRA punten die je genoemd hebt (en hebt laten zien) slechts vertakkingen zijn.
Volgens mij zit je ECHTE ISRA heel ergens anders.

Het kan eventueel verduidelijkt worden als je dat PAC-MAN plaatje even weghaalt en een foto plaatst.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jeff
de donkere kabel die uit de inbouw doos komt is de eth kabel die naar de pc boven gaat
http://img18.imageshack.us/img18/4348...170809.jpg
die witte opbouw contactdoos is mijn hoofd isra want daar loopt ook de kpn kabel naar toe
wat ik bedoel met mijn oude isra is dat vanuit daar eerst de livebox was aangesloten en nu dus niet meer,
nu direct van het hoofd isra wat je op bovenstaande foto ziet(schuin onder het ''packman plaatje)
onderstaande foto's is hoe het van binnen is aangesloten

p1040180809.th
 
TCP_IP
zit die blauwe nou op 2 punten aangesloten?
Haal die rechtsonder eens los...
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jeff

Quote

@ TCP_IP Mijn vermoeden nu is is dat beide ISRA punten die je genoemd hebt (en hebt laten zien) slechts vertakkingen zijn.
Volgens mij zit je ECHTE ISRA heel ergens anders.

Het kan eventueel verduidelijkt worden als je dat PAC-MAN plaatje even weghaalt en een foto plaatst.


p2203180809.th
(dit is nu mijn echte isra de inbouwdoos)
waar de zwarte kabel uitkomt daar heeft eerst een inbouw isra gezeten, zie hier wat ik bedoel http://www.telefoonshop.nl/images/pro...shopid=181
de inbouw isra is vervangen toen we de livebox kregen en de internet kabel (de zwarte kabel) moesten omleggen naar de zolder toe,
en in plaats van de inbouw isra hebben we toen een opbouw telefoon stopcontact gekocht bij de formido bouwmarkt ( was het dichtste bij),
op dat stopcontact hebben we toen de kpn kabel op aangesloten en de witte kabel die je ziet lopen gaat naar de andere kant van de woonkamer
dat is hoe de huidige situatie in elkaar steekt hopelijk is het nu wel duidelijk?
 
rrozema
Even om duidelijk te krijgen wat ik er van begrijp een opsomming; zeg het maar als ik iets fouts zeg:
- de kabel die opgerold zit in de bovenste inbouwdoos en waarvan het onderste stuk is meegeverfd met de muur loopt naar de opbouw wandcontactdoos.
- die opbouw wandcontactdoos noem jij je nieuwe isra,
- de kabel die de onderste inbouwdoos inloopt is een netwerk kabel die zit aangesloten op de zijkant van de livebox,
- de witte ronde kabel die, net als de kabel hiervoor, ook uit de zijkant van de livebox komt is nog een 2e netwerk kabel.
- de zwarte kabel is de stroomkabel van de livebox.
- uit de onderkant van de livebox komen 2 witte kabeltjes.
- ed rechtse van die 2 witte kabeltjes loopt naar links door de inkeping in de plint de muur in.
- de linkse van die 2 witte kabeltjes loopt naar rechts, door de hoek van de kamer.
- de inbouw wandcontactdoos (tussen de 2 220 volt aansluitingen) gebruik je nu om je telefoontoestel op aan te sluiten.

Dan heb ik nu een paar vragen:
1 - waar loopt het linker witte kabeltje naar toe? (na de hoek van de kamer)
2 - er zit een stekker in de opbouw wandcontactdoos (=wcd). Wat zit daar op aangesloten? Het lijkt alsof het een loze stekker is. Als er niets aan zit, haal dan ook die stekker er uit.
3 - klopt het dat ik op de foto van de inhoud van die wcd ook nog een oranje draad zie die aan hetzelfde contact zit als de rode draad? (die mag daar namelijk niet tegen aan komen!)
4 - en dit is denk ik een heel belangrijke: die opgerolde draad in de inbouwdoos, waar is het andere eind van die kabel? (Dat is namelijk waarschijnlijk je echte ISRA.) Dat opgerolde stuk kabel is al niet goed voor je signaal; het verlengen van de kabel vanaf je isra, via deze wcd naar je livebox doet het signaal helemaal geen goed.
Gewijzigd door rrozema op 19 augustus 2009, 00:05
 
Jeff

Quote

Even om duidelijk te krijgen wat ik er van begrijp een opsomming; zeg het maar als ik iets fouts zeg:
- de kabel die opgerold zit in de bovenste inbouwdoos en waarvan het onderste stuk is meegeverfd met de muur loopt naar de opbouw wandcontactdoos.
- die opbouw wandcontactdoos noem jij je nieuwe isra,
- de kabel die de onderste inbouwdoos inloopt is een netwerk kabel die zit aangesloten op de zijkant van de livebox,
- de witte ronde kabel die, net als de kabel hiervoor, ook uit de zijkant van de livebox komt is nog een 2e netwerk kabel.
- de zwarte kabel is de stroomkabel van de livebox.
- uit de onderkant van de livebox komen 2 witte kabeltjes.
- ed rechtse van die 2 witte kabeltjes loopt naar links door de inkeping in de plint de muur in.
- de linkse van die 2 witte kabeltjes loopt naar rechts, door de hoek van de kamer.
- de inbouw wandcontactdoos (tussen de 2 220 volt aansluitingen) gebruik je nu om je telefoontoestel op aan te sluiten.

dit klopt helemaalGrin

maar dan....
1 - waar loopt het linker witte kabeltje naar toe? : naar de telefoon stekker

2 - er zit een stekker in de opbouw wandcontactdoos (=wcd). Wat zit daar op aangesloten? : dit is de stekker van het witte kabeltje die in de lb op de line zit (zoals in de instalatie manual is beschreven

4 - die opgerolde draad in de inbouwdoos, waar is het andere eind van die kabel?:die is doorgelust naar de andere kant van mijn huiskamer dat was eerst de line kabel en voldeed niet aan de eisen van orange en dus hebben we die kabel niet meer ingestoken!!
zie:p1216170809 w640
en nee het is niet mijn echte isra dat is de opbouw doos waar de stekker is ingestoken voorheen

de oranje draad is niet aangesloten (zie foto hoe het is aangesloten)
p1040180809 w320

en dan nog het volgende:

Quote

trouwens, ook de kabels die ik bij de splitter zie, zie ik niet meer terug bij de livebox; hoe heb je die splitter op de livebox aangesloten?

dat is de ronde witte kabel die gaat vanuit de lb achter de plind door naar mijn dect telefoon toestel
reden dat die kabel zo lang is dat de telefoon anders stoort op de tv daarom is dat zo gemaakt toen der tijd
p1217170809 w640
even voor duidelijkheid:
- de line kabel loopt vanuit de lb naar de opbouw telefoon contactdoos
- de phone kabel gaat achter de plint door naar de witte muur dus aan de andere kant van mijn woonkamer aangesloten op de orange splitter die in het pakket zit
en de zwarte kabel is die van de dect telefoon

Quote

gebeld met de helpdesk en het blijkt dat het zich niet aan de klant zijde afspeelt maar aan de orange kant
aldus de medewerker die ik aan te telefoon heb gehad

Gewijzigd door Jeff op 19 augustus 2009, 10:23
 
rrozema
Ik snap er niks van; de foto's lijken niet te kloppen met wat je zegt. Op de foto van de open wcd zie ik toch echt 2 draden naar de schroef links boven gaan. Daar hoort slechts 1 draad op aangesloten te zitten. En aan de schroef rechtsboven zitten zelfs 3 draden, dat is al helemaal uit den boze! Bij de helpdesk kunnen ze wel gezegd hebben dat de oorzaak bij Online ligt, maar ik zie op jouw foto's toch echt dat jouw bekabeling niet in orde is.

Voor de volledigheid nogmaals de aansluitinstructies (in mijn eigen woorden):
- er zit precies 1 kabel, met 2 aders, aangesloten op het isra. Die kabel loopt direct, zonder enige aftakking en zonder splitter er tussen, naar de line-ingang onderop de livebox. Deze verbinding moet zo kort mogelijk zijn, met zo min mogelijk koppelingen er in. Liefst gebruik je een enkel kabeltje van maximaal 50cm lang, met aan de ene kant het vierkante, 4-polige rj-11 stekkertje dat in de line ingang van de livebox gaat en aan de andere kant de voor jouw type isra benodigde aansluiting.
- je telefoon(s) sluit je aan op de line-uitgang, ook onderop de livebox. Hoeveel telefoons je aansluit, hoeveel en welke kabel je hiervoor gebruikt en hoeveel keer je de kabels door contactdozen e.d. laat lopen moet je helemaal zelf weten; dat is allemaal nauwelijks van belang voor de kwaliteit van je verbinding.
 
Jeff
Die dubbele bedrading die je ziet is een draad van de kpn kabel en een draad van de doorgetrokken telefoon contact naar de andren kan van mijn huiskamer
p1040180809 w320
en wat betreft rechts boven zitten de 2 blauwe adres aangesloten die zijn inderdaad doorgelust naar het contact naar rechts onder
maar daar is alleen de gene die al in het stopcontact zat. ,het zijn dus in totaal maar vier connectors die zijn aangesloten
dus rood/rood en blauw/blauw
de stekker die je op de wcd ziet zitten loopt zonder splitsing direct naar de lb (die gaat achter de plint door)
p2203180809 w320

Quote

Voor de volledigheid nogmaals de aansluitinstructies (in mijn eigen woorden):
- er zit precies 1 kabel, met 2 aders, aangesloten op het isra. Die kabel loopt direct, zonder enige aftakking en zonder splitter er tussen, naar de line-ingang onderop de livebox. Deze verbinding moet zo kort mogelijk zijn, met zo min mogelijk koppelingen er in. Liefst gebruik je een enkel kabeltje van maximaal 50cm lang, met aan de ene kant het vierkante, 4-polige rj-11 stekkertje dat in de line ingang van de livebox gaat en aan de andere kant de voor jouw type isra benodigde aansluiting.

zoals je zij heb ik het ook gedaan de kabel loopt direct naar de lb
p1145190809.th
 
rrozema

Quote

Mule schreef:
zoals je zij heb ik het ook gedaan de kabel loopt direct naar de lb


Nee, dat heb je dus niet. Je hebt zeker 2 aftakkingen op de blauwe draad en in ieder geval 1 op de rode. Je kabel tussen het isra en je livebox is meerdere keren gekoppeld en vele malen langer dan 50cm. Bovendien heb je ook nog eens je telefoontoestel parallel aangesloten op de livebox. Dat allemaal tesamen is de oorzaak van je storing! Het verbaast me dat je uberhaupt nog een werkende verbinding hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding/Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie