obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ineens lage snelheid
Profiler
Hallo allemaal,

ik heb vorige week probleem met bellen gehad. Ik heb ze toen een mail gestuurd waarna ik het volgende antwoord kreeg dat het niet aan mijn kabels of bij hun lag maar aan mijn livebox moest liggen.
Daarom zouden ze me een nieuwe livebox sturen die ik maandag ontvangen heb.

Vanmiddag rond 16 uur werd mijn snelheid ineens dramatisch laag. Gemiddeld zat ik tussen de 4 en van MBits toen soms weer 4 dan weer 1 mbtis
heel verschillend dus.

Om 18 uur online gesproken (had zelf al 2x modem gereset) en zij vertelden mij dat mijn kabels de storing moest verhelpen. Vertelde ze dat ze vorige week antwoorden dat alles goed was en nu ineens zijn mijn kabels niet goed.
Ik moest alles vervangen en ook draden in mijn kpn doosje maar losmaken en opnieuw bevestigen.

Kan een expert van hier aangeven of dit aan mijn kabels kan liggen of dat het gewoon bij Online ligt ? Ik heb geen vertrouwen in die jongens meer helaas.
Gelukkig kan ik weg met een maand opzegtermijn sinds die nieuwe wet er isSmile

Bedankt !

Groeten,
Bart
 
TCP_IP
Lastig te zeggen, het is vaker voorgekomen dus het kan zeker geen kwaad om het eens goed na te lopen.

Zou je je ADSL statistieken kunnen posten?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Profiler
Dankjewel voor je snelle reactie,
ik wil wel maar hoe doe ik dat...Smile



edit mod TCP_IP: quote beetje nutteloos Pfft
Gewijzigd door TCP_IP op 21 juli 2009, 21:23
 
TCP_IP
nternet Explorer openen
adres balk leeghalen
vul in 192.168.1.1 (of klik op link)
kom je op de liveboxpagina
klik op geavanceerd
ga naar statistieken en klik op 'adsl statistieken'

(username/password is beide admin)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Profiler
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1000 Kb
DownStream 6816 Kb
Afname Dichtbij : 38.7 (dCool
Ver weg : 15.1 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 6 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 969036
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 60467
ES-teller van 1 dag 0
 
TCP_IP
Wow Pfft dat zijn aardig wat fouten op je lijn Profiler.

Na anderhalf jaar ervaring op dit forum zou ik beginnen met bekabeling nakijken (inkorten tot 50cm vanaf ISRA) en als het vervolgens nog niks helpt om een nieuwe adapter vragen. Mogelijk is de livebox zelf de oorzaak maar denk het niet.

1 miljoen fouten (HEC teller) en 60.000 CRC fouten is teveel van het goede. Data komt verminkt aan op je livebox en daarom moet data heel vaak opnieuw verzonden worden. Oorzaak is vaak de adapter (er is een grote en slechte batch in omloop volgens mij) of het is je bekabeling.
Ik ga er nu dus vanuit dat het probleem bij jou thuis zit, kan ook buitenshuis liggen. Maar sluit eerst uit dat het bij jou zit.
Kost wat tijd en moeite, maar anders kom je geen stap verder in dit 'proces'.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Profiler
hahaha tja ik geloof je zo.
weet je wat ? ik had 2 weken terug al nieuwe adapter gehad voor ander probleem die ga ik opnieuw gebruiken.
ook zal ik mijn oude livebox weer aansluiten als 2e stap alleen werkt dan even mijn telefonie niet maar goed.

Als derde test zal ik mijn modem zo dicht mogelijk bij ISRA punt aansluiten want dat is het nooit geweest.
Maar wat ik zo opvallend vind is dat het ineens vanmiddag begint maarja dat kan toeval zijn.

Bedankt voor je advies iig !
 
TCP_IP
Zulke problemen beginnen meestal geleidelijk maar je merkt er weinig van als je het niet regelmatig controleert totdat plots snelheid dramatisch zakt.

Mochten je pogingen tot herstel niet werken is er een mogelijkheid om direct de 3e lijn van Online in te schakelen via het Online service team Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ineens lage snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing : 3 24 nov 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Advertentie