obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware 3202_2601D8?
faber200
Bij elke stap krijg ik "Bad command" op mijn scherm te zien.
faber200 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
patjepat
Nieuwe firmware zuigt. Ik mis nu ook ineens een stuk snelheid. Haalde eerst via speedtest.bbned.nl 1.83mb/s nu 1.33mb/s heel vaag.....
 
TCP_IP
Oké duidelijk, heb meteen even nagelezen waarom het niet werkt met 2 dezelfde subnetten:

http://forums.windowsitpro.com/web/forum/messageview.aspx?catid=54&threadid=49701&enterthread=y

Ben nog even aan het bedenken welke opties er zijn.

1. Op werk je Netwerk wijzigen (lastig om alles om te gooien)
2. Zat te denken of je niks met metrics kon doen
3. Zit er in de nieuwe webinterface niet een optie om subnet te wijzigen? Zie dat er zelfs DMZ in zit !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
faber200
Punt 1 is geen optie. Punt 2 geen idee (klinkt ingewikkeld) Punt 3 ik heb geen optie kunnen vinden om daar de instellingen te wijzigen. Een soortgelijke oplossing om het ip gewoon te wijzigen lijkt mij nog steeds de meest effectieve. Maargoed dan moet je dat alleen maar ff weten. Vreemd dat dit niet in de nieuwe interface gewoon geregeld kan worden, immers dit is bij de meeste routers e.d. gewoon mogelijk.... jammer. Of ik moet echt iets over het hoofd gezien hebben....

"1. Op werk je Netwerk wijzigen (lastig om alles om te gooien)
2. Zat te denken of je niks met metrics kon doen
3. Zit er in de nieuwe webinterface niet een optie om subnet te wijzigen? Zie dat er zelfs DMZ in zit !"
 
bert utrecht

Quote

patjepat schreef:
Nieuwe firmware zuigt. Ik mis nu ook ineens een stuk snelheid. Haalde eerst via speedtest.bbned.nl 1.83mb/s nu 1.33mb/s heel vaag.....


dan ben je niet de enige denk ik

ik moet morgen eerst ff mijn netwerk kaart updaten en dan kijken of de speed test dan weer
1.9mb aan geeft

als je je adapter uit het stopcontact trek en er weer opnieuw in doet
gaan eerst all lampjes branden .
en daar naar nog een van links naar recht (dat is nieuw voor mij )
als je iets aan het downloaden bent gaat het lampje aan de zijkant van de modem veel sneller
dan het lampje aan de voorkant
het lijkt wel of die nieuwe firmware niet goed is
zo wel naar buiten als naar binnen hout de modem het tegen

ik weet niet of dat bij jou ook het zelfde is als bij mij
 
TCP_IP
afwachten waarschijnlijk, denk dat ze de uitrol van de nieuwe firmware geleidelijk doen. dus elke dag 50.000 ofzo, roep maar wat.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jang
Opera in Ubuntu 9.04 werkt niet meer onder de nieuwe firmware.

Is IPv6 probleem. Wrs ondersteunt de nieuwe firmware IPv6, maar de DNS server van Online niet. Of zo iets.

In ieder geval doet Opera alle DNS verzoeken nu lookup in ip IPv6 en na 15 seconden (foutmelding) pas naar IPv4.

Dat is dus heel langzaam browsen Sad((

Weet niet waarin het zit.
Opera, Ubuntu 9.04 of ISP.

In ieder geval was er met oude firmware geen probleem.

Zie:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/opera/+bug/174209

Foutmeldingen Opera
dns: Trying IPv6 lookup for host 'bugs.launchpad.net'...
dns: gethostbyname failed with return value 22 (Invalid argument). hostent pointerSadnil)
dns: Trying IPv4 lookup for host 'bugs.launchpad.net'...
dns: gethostbyname succeeded
dns: Host name lookup completed with error code 0
dns: Host 'bugs.launchpad.net' resolved to 91.189.90.244


BTW: Opera op XP heeft het probleem niet maar XP heeft natuurlijk geen IPv6 ondersteuning.
Gewijzigd door Jang op 01 augustus 2009, 14:39
 
walterkevin
ROT UPDATE! de mijne is dus blijkbaar vannacht geupdate... en als ik nu wil inloggen naar de servers van online (want heb adsl/adsl extra) als ik dan verbinden druk krijg ik ineens :

Er is geen verbinding met het internet. Het zoeken naar updates is niet mogelijk.

logisch dat hij geen ver binding heeft en hij wil ook niet maken dus ik heb net online opgebelt (10 cent per minute afzetters) en zij zeggen dus dat de livebox kapot is... ik heb gehoort dat er een SpeedTouch is bij online dus ik heb gevraagt of ik die kon krijgen ze zijden dat ze gingen kijken.....
en een buurman zijn livebox is donderdag al kapot gegaan.. ik denk dat dit echt een mislukking is van online

btw mijn livebox naam wat in de titel balk van internet explorer staat is : Livebox-87bc
Gewijzigd door walterkevin op 01 augustus 2009, 21:00
 
pinobot
Fijne update, eindelijk UPnP, je moet 't wel even aanvinken. Smile

livebox_upnp
 
TCP_IP
@jang

Schakel ipv6 uit in ubuntu:

ubuntuforums.org/showthread.php?t=1136850

@walterkevin
heb je vista of windows 7?
Schakel dan ook ipv6 uit, als je niet weet hoe geef het dan even aan en dan leg ik het wel uit
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware 3202_2601D8?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen : 1 14 okt 2016
Advertentie