obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Verbinding valt steeds weg
mv2000
Dank je wel ....ik wordt sowieso a.s. zaterdag opgebeld door ze. Ik heb alles met ze doorgenomen en ik moet het kabeltje van de modem vervangen die naar de telefoon aansluiting gaat...(beetje onzin vind ik persoonlijk maar ja dat doen we dan maar). ik heb zelfs de aansluitingen gecontroleerd of alles nog goed vast zat...maar dat was in orde.

Ik zal dit gelijk doorgeven..bedankt!
 
mv2000
Schijnbaar is mijn ADSL 1 in orde...hoger kan hier niet.
Ik ontvang een nieuwe adapter...schijnbaar was die niet goed...te weinig ruis...
Bedankt voor alle reacties!
 
Husky
Ik had achter de speedtouch nog in mijn deel van het huis nog een extra splitter en had ook steeds in IExplorer/Firefox/Opera "Pagina niet bereikt" om de minuut ongeveer, terwijl dat op de Laptop met Draadloos niet zo was.
Totdat ik in deze topic las dat het de splitter kon zijn, dus die er tussenuit gehaald (ben hem bijna nooit nodig alleen bezoekers), hij zit nu rechtstreeks op de Speedtouch (die heeft 4 uitgangen geen wan) en nu lijkt het opgelost.
 
xuter
Ik heb ook een raar probleem, Sinds kort internet 20mbit van online. Downloaden via nieuwsgroepen gaat goed en internetten gaat lekker snel. Ik haal
1800kb down en 69kb up dus das zekerz goed

Nu speel ik ook vaak het spel Steam Counterstrike source
En dan gaat het fout. zodra ik steam start en naar servers ga zoeken of het spel counterstrike start valt de modem uit
ook mn DSL verbinding valt weg (lampje gaat op rood)

Mijn computer doet er ongv. 2 minuten over om de netwerk verbinding te herstellen en dan moet ik nog een 1 min. wachten tot de DSL verbinding is hersteld. Ik werk met een netwerk kabel. Modem heb ik ook al gereset en de fabriekinstellingen via de software hersteld

Als ik mee surf met de buren kan ik het spel gewoon goed spelen

de Logs in de modem worden gereset als dat gebeurd daar daar wordt ik niks wijzer van

LOG 1

DSL-verbinding
Koppelingsinformatie
Actief: 0 dagen, 0:12:06
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 17.243
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 2,92 / 22,11
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,0 / 4,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 10,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 81
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1

Log 2

00:11:28 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 187.15.73.142 Dst ip: 85.147.x.x Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

00:01:46 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69

00:01:03 (since last boot) FIREWALL event (1 of 14): enabled rules

00:01:03 (since last boot) GRP Default destination is routed via gateway 85.147.x.x

00:01:03 (since last boot) DHCC lease ip-address 85.147.x.x bound to intf Internet

00:01:03 (since last boot) DHCC IP address 85.147.x.x (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.

00:01:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules

00:01:01 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 17243 kbit/s, upstream: 1019 kbit/s; output Power Down: 12.0 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 4.0 dB, Up: 1.0 dB; snr Margin Down: 10.5 dB, Up: 12.5 dCool

00:00:51 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.64)

00:00:38 (since last boot) DHCS server up

00:00:38 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.

00:00:15 (since last boot) WIRELESS automatic channel selection done (channel = 1)

00:00:10 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules

00:00:01 (since last boot) WIRELESS interface turned on.

00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart

00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules

00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules


Wie o wie....?
 
xuter
Iemand enig idee?, want bij online staan ze voor een raadsel.....
 
rrozema
probeer eens of je van iemand een ander modem kan lenen om te zien of je dan het zelfde probleem hebt. Andere suggesties heb ik ook even niet. Een applicatie starten op je pc zou nooit moeten leiden tot het verliezen van je adsl connectie.

Krijg je ook een melding op je pc (van het netwerk icoontje in je taakbalk)? M.a.w. gaat ook je LAN verbinding op tilt of is het alleen je dsl verbinding die verbroken raakt? Je zou kunnen proberen (voordat je je netwerkverbinding herstelt) of je je router nog kunt pingen met het commando 'ping 192.168.1.254'. Als het goed is krijg je 4 keer antwoord terug; dat betekent dat je dan nog wel verbinding met je router hebt.
 
xuter
Ik verlies inderdaad ook de netwerk verbinding met de modem
Het pingen naar de modem lukt op dat moment niet. Tot na een paar minuten de verbinding weer is hersteld


//edit
Modem is ondertussen vervangen en hij doet dus hetzelfde
(ergste is nog dat ik zelf systembeheerder bent voor netwerken, maar dit probleem is heel vreemd ik ken het niet)
Gewijzigd door xuter op 13 oktober 2009, 16:50
 
I R Baboon
Probeer eens een andere netwerk kabel.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
xuter
met m'n draadloos verbinding heb ik exact hetzelfde. Terwijl ik dit niet heb als ik met de buren connect
En mocht het aan de kabel liggen, zou het niet de bedoeling mogen zijn dat de modem de DSL verbinding verbreekt met de Online server

De reden dat de netwerk verbinding wegvalt is omdat de modem zich reset.
Gewijzigd door xuter op 13 oktober 2009, 23:04
 
I R Baboon
De reset van de router kan veel oorzaken hebben.

Het is niet voor het eerst dat een switch, netwerkkaart of netwerkkabel rare onverklaarbare problemen veroorzaken.
Pas als ze vervangen worden blijkt ze de boosdoener te zijn.

Terug naar jouw probleem.
Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat de router een bug heeft met de specifieke poort(en) waar het verkeer door moet.

Kan je een andere poort eens testen met het spel? Het spel zelf is mij onbekend, namelijk.


Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Advertentie