obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
uitval livebox
schele263
Ondanks dat ik het onderwerp al vele malen hier heb zien staan,maak ik er toch zelf maar een topic van.
Sinds een week of 4 heb ik constant las van het uitvallen van de livebox en verschillen in snelheid na het opstarten.
Online gemaild en een nieuwe livebox toegestuurd gekregen.(de oude had ik al sinds wanadoo,dusss)
Bij deze nieuwe livebox begonnen na installatie dezelfde problemen.

ADSL-statistieken voor uitval:


Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 744 Kbps
Downstream 13304 Kbps
Afname Dichtbij: 27.2 (dCool
Ver weg: 9.4 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 12 (dCool
Ver weg: 11 (dCool
HEC-teller 3740
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 108
ES-teller van 1 dag 0

na het uitvallen/resetten/opstarten gaat de internet vrij snel weer online,maar telefonie duurt nogal lang
Ik heb wat oplossingen geprobeerd die ik hier op dit forum heb gevonden:
Livebox vlak bij telefoon aansluitin e.d.
Eerst nog het vermoeden dat misschien aan McAfee 2009 kon liggen (netwerkbeheer)
Maar helaas heb ik nog geen oplossing gevonden.

Vaak vallen allebei de verbindingen weg,maar blijven de lampjes van Internet en Telefonie gewoon netjes aan,oftwel aan de livebox is niks te zien (geen knipperende lichtje e.d.

OS is Win Vista en Win7 (een week geleden ook XP pro esp3).
Ook zit er een ASus Wireless Accespoint op aangesloten voor m`n laptop(vista)
Deze configuratie heb ik er al zo`n half jaar op zitten,maar sinds 3-4 weken is het hommeles met de livebox.
Ik zit er hard over te denken om over te stappen op een andere provider
Het is af en toe zo erg dat ik nog geen 20-30 min. online kan zijn,of het ligt alweer plat.
Iemand een oplossing?
 
atm2548
Hoi,

Ik herken het, ik heb hier precies hetzelfde. Voorheen viel mijn Livebox ongeveer eens per drie à vier weken uit en moest ik deze resetten, sinds een week is dat meerdere keren per dag. Het gebeurt niet met regelmaat, maar vaker dan me lief is. Als ik 's avonds mijn computer aanlaat (zonder iets te downloaden), dan is de verbinding de volgende ochtend verbroken.

Morgen komt er een monteur langs, want ik heb mijn kabels en dergelijke al gecontroleerd. Ik ben zeer benieuwd, want ik denk toch dat de oorzaak in het KPN-netwerk gelegen is.

Hieronder mijn statistieken:

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 960 Kbps
Downstream 6016 Kbps
Afname Dichtbij: 45.0 (dB )
Ver weg: 22.5 (dB )
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB )
Ver weg: 10 (dB )
HEC-teller 15
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0

De afstand tot de centrale is belachelijk ver, maar goed. Dat schijnt in de hele wijk het geval te zijn.

Ik hou jullie wel op de hoogte.
Gewijzigd door atm2548 op 28 juli 2009, 22:58
 
kiki1968
oi
Dat zelfde probleem heb ik hier ook sinds vorige week vrijdag na 3 a 4 uur valt de livebox uit maar de tefoon blijft wel doen.
volgens de help desk heb ik op dat moment wel internet anders zou de telefoon het niet doen.
Maar op me pc e nog een apparaat geen internet.
is er iets veranderd aan de live box sinds software update moet er iets gedaan worden aan de config via 192.168.1.1?
ik hoor het van jullie graag.
 
bert utrecht
ik had vandaag een mail terug gekregen van online
ze hebben een update voor de telefoon er in gezet

maar de snelheid is flink achter uit gegaan
 
schele263
Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar Online en als antwoord een vragenlijst gekregen waar ik niks mee opschiet.


- Heeft u indien mogelijk maximaal 3 voorbeelden van datum en tijd van het moment dat het probleem zich voordeed.
- In welke ruimte van uw woning bevindt zich het hoofdaansluitpunt voor telefonie?
- Welk type hoofdaansluitpunt heeft u? (Dit kunt u vinden in de installatiehandleiding van uw Modem)
- Zijn er meer aansluitpunten voor telefonie in uw woning?
- In welke ruimte staat het Modem?
- Hoe lang is de kabel vanaf de hoofdaansluiting naar uw Modem?
- Wat is de status van het telefoonlampje op uw Livebox.
- Gebruikt u verdere randapparatuur zoals een fax, splitter of alarmcentrale.
- Is uw modem of toestel direct aangesloten op het hoofdaansluitpunt of op een extra wandcontactdoos.
- Wat doen de lampjes op de Livebox wanneer de verbinding verbroken wordt?


Ik ben er echter wel achtergekomen dat het probleem waarschijnlijk bij McAfee Security Center 2009 ligt, die ik gebruik.
Deze heeft de functie "netwerk beheren" en hoewel ik geen netwerk heb,ziet deze blijkbaar mijn pc,livebox, Wireless acces-point en laptop als netwerk.
Toen ik vervolgens in deze functie een van deze aanklikte,kwam ik erachter dat daarna mijn verbinding uitviel.
op mijn laptop (waar ik deze McAfee ook heb) gebeurde hetzelfde.

Na wat gegoogle heb ik deze functie op PC en Laptop
uitgeschakeld;
(Start-->uitvoeren--> typ: services.msc
vervolgens zoek je "McAfee Network Agent"en schakel deze uit)

Na een paar weken gerotzooi en een paar keer per dag uitval van de verbinding,heb ik ,sinds ik dit gisteravond heb gedaan,
nog nergens last van gehad (en de livebox en pc heeft al die tijd gedraaid).

Affijn,ik hou m`n vingertjes dus gekruist,en wacht even een paar dagen af...
Misschien heeft het te maken met een bepaalde update op de livebox die niet overweg kan met McAfee of vice versa.
Tot nu toe geen problemen meer gehad.
Dus als het weer fout gaat laat ik het wel weten.

@ bert utrecht:
Ik heb dat ook even getest door de livebox even een soft reset te laten doen (hoewel ik dus geen uitval meer heb gehad),maar de snelheid blijft redelijk
hetzelfde en stabiel
Gewijzigd door schele263 op 30 juli 2009, 00:55
 
gyon008
Dit probleem hebben wij ook.. steeds uitval van het internet, en de snelheid is ook niet al te best..

Ik had dus een mail gestuurd voor een nieuwe livebox, Ze hadden eerst gevraagd naar wat informatie van adsl status enz.
Daarna een mail gekregen en zeiden ze dat de livebox defect blijkt te zijn.. Ze sturen ons nu een nieuwe op, hopelijk met een goed resultaat.

 
schele263
Nou wat een nieuwe livebox betreft; die had ik dus vorige week al gekregen,maar met weinig resultaat,de problemen bleven.
Nu ik de McAfee instellingen heb veranderd geen uitval meer gehad(afkloppen)
Ik heb wel gemerkt dat vanochtend rond 8.00u de livebox zich blijkbaar zelf gereset/opgestart heeft (ik was nog niet wakker) want de snelheid lag bedroevend laag.
Zelf even opnieuw opgestart et voila weer de volle mep.
Van Online zelf wordt je ook niet wijzer...
Gewijzigd door schele263 op 30 juli 2009, 15:53
 
gyon008
Dit zijn mijn statistieken.. Is dit een beetje goed of...

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 17940 Kbps
Afname Dichtbij: 16.4 (dCool
Ver weg: 3.8 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 10 (dCool
Ver weg: 14 (dCool
HEC-teller 24048
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 653
ES-teller van 1 dag 0
 
rrozema

Quote

gyon008 schreef:
Dit zijn mijn statistieken.. Is dit een beetje goed of...
Als je even niet naar de cijfers kijkt; wat vind je er dan zelf van? Kun je doen wat je wilde doen, dan is het toch goed?

Over je cijfers, er zit wat storing op je lijn; ik weet niet hoe lang je router al draaide toen je deze statistieken ophaalde, dus kan er geen echt waarde oordeel over geven. Als je router al meerdere dagen of zelfs weken draaide, dan is er niets aan de hand met deze cijfers. Als je deze aantallen correcties krijgt in een of 2 uur, dan moet je toch even je bedrading nakijken. Ook al geven de rest van je cijfers daar verder geen enkele aanleiding toe.
 
schele263
Even een update:
Na al een dag of 3 geen uitval meer gehad te hebben,ben ik erachter gekomen dat de livebox zich elke `snacht of `sochtends blijkbaar
zelf reset met als gevolg hele wisselende snelheden varieerend van 3048kbps down en 116kbps up tot de nromale waarden.
Gek word ik er van.
Dit probleem ben ik overigens al tegengekomen ergens anders op dit forum.
Maar weer een mail gestuurd naar Online met wat statistieken en wat klachten en dreigen met overstappen e.d.
We wachten maar weer af...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitval livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 dec 2014
Advertentie