Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
Pagina 1 van 2: 12
|
software update 1E6
|
|
jager |
Geplaatst op 12 August 2009, 18:00
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 12 Aug 2009 |
Online heeft een software update doorgevoerd. En uiterraad niet goed getest! de telnet commando's werken niet meer. Je kunt dus niet meer het ip adres van de lan kant wijzigen. Als je belt met de helpdesk krijg je de bekende dooddoeners te horen: We doen ons best dit probleem zsm op te lossen. Heeft iemand nog een idee om het ip adres aan de lan kant te wijzigen? Ik werk met een tunnel protocol en die komt dan twee indentieke ip nrs tegen en dan doet ie het niet Het is g....ver toch belachelijk dat online gaat bepalen wat mijn ip nr reeks bij mij thuis moet zijn! de arrogante kl.......en! Kan ik dus gewoon een paar dagen niet werken!!!!!!! Ga online maar eens een factuur sturen!!!!!! |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 12 August 2009, 20:44
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Nou denk dat het wel degelijk getest hebben. Alleen bij deze firmware is er nog meer uitgesloopt dan normaal qua telnet, er is wel wat functionaliteit vanuit web interface toegevoegd als upnp en DMZ. Onlangs had iemand eenzelfde probleem, dit is dus niet meer mogelijk blijkbaar. Toezegging dat ze gaat zo snel mogelijk gaan oplossen kun je maar beter negeren, ik verwacht niet dat er een aangepaste firmware update uitgebracht gaat worden. Misschien kun je hem in bridge mode plaatsen volgens de faq en daar achter een eigen router aansluiten. Verder tja kun je je er maar beter bij neerleggen en zelf een oplossing zoeken. Hoe hard het ook klinkt. Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 14 August 2009, 10:33
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Ik zou het volgende proberen: zeg je telefonie en de huur van de livebox op, op basis van wanprestatie. Bel hiervoor de helpdesk en leg de situatie uit. Een heel welwillende medewerker zal je gelijk kunnen helpen, maar waarschijnlijk moet je eerst een aangetekende klachtbrief sturen waarin je Online een 'redelijke termijn' stelt (2 weken) waarbinnen Online het probleem moet oplossen. Lukt ze dat niet, dan heb jij voldoende reden voor een gedeeltelijke ontbinding van je contract. Als het je niet gelijk de eerste keer gelukt is, doe dit dan ook weer schriftelijk. Het kost wat extra tijd, maar je hebt een stuk meer zekerheid. Je ontvangt instructies en een doos voor het retourneren van de livebox. Gebruik die en bewaar het verzendbewijs, want anders worden er mogelijk extra kosten voor de livebox in rekening gebracht. Sluit vervolgens een eigen router-modem aan, zodat je wel je eigen ip range kunt instellen. Je zult merken dat je een prima verbinding overhoudt en je hebt geen last meer van de beperkingen van de livebox. |
|
|
jager |
Geplaatst op 14 August 2009, 12:21
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 12 Aug 2009 |
Heb weer eens een dik half uur besteed om de helpdesk te bellen.En ongelofelijk iemand aan de telefoon gekregen die snapt waar het over gaat. Hij heeft me zelfs terug gebeld omdat ik al 38 minuten aan de telefoon hing (keer 15ct per minuut). Er wordt gewerkt aan nieuwe software! kon niet beloven dat wanneerhet klaar zou zijn. (das weer jammer) en ze zijn nu zover dat de speedtouch modem ook telefonie aan kan. Ze bekijken nu wat de beste oplossing voor mij is. Ook vertelde hij me dat het ip adres aan de wan kant nu een vaste is! Als het allemaal waar is gaat het misschien nog eens een keer goed komen met online! Hij heeft ook nog 2 andere vragen voor mij opgelost. Hulde! Online moet deze man gelijk loonsverhoging geven. Zal zijn naam hier maar niet vermelden maar hij kan rekenen op een goede beoordeling van mij! En nu maar hopen dat het volgende spreekwoord / gezegde niet van toepassing is: Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 14 August 2009, 12:36
|
Activiteit Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
dat is mij ook verteld dat er nieuwe firmware aan komt dat was afgelopen zondag had ik iemand aan de telefoon die mij belde |
|
|
Enes_81 |
Geplaatst op 14 August 2009, 16:49
|
Activiteit Berichten: 22 Lid sinds: 15 Apr 2009 |
Net terug van vakantie, beginnen de problemen ........! heb normaal gesproken 7 apparaten op het netwerk, maar die krijgen nu allemaal het zelfde ip adres van de livebox. kan dus maar met 1 tegelijk ! KL*******EN edit: rrozema, schelden lijkt me niet nodig. We snappen zo ook wel dat je graag wil dat het goed werkt. Gewijzigd door rrozema op 14 August 2009, 17:15 |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 14 August 2009, 17:17
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Probeer eens om je livebox te resetten naar z'n fabrieksinstellingen. Ik heb dit soort problemen (foutieve dhcp instellingen) in het verleden eerder zien gebeuren na een firmware update. Als het na de reset nog niet werkt, post an eens de output van "ipconfig /all". |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 14 August 2009, 23:12
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
Gok ook dat de DHCP service vastgelopen is en dat elke computer zichzelf een APIPA adres heeft toegewezen. Dat begint met 169(x.x.x) Niet op zo'n manier klagen als je er toch weinig verstand van hebt. Je weet toch niet waar je over klaagt. Gewijzigd door TCP_IP op 14 August 2009, 23:12 Transmission Control Protocol over Internet Protocol
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url |
|
|
rluijt |
Geplaatst op 22 August 2009, 23:01
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 22 Aug 2009 |
Ook hier geconfronteerd dat Online het normaal vind dat je je complete netwerk (incl. server) aanpast aan je modem i.p.v. andersom. Volgens de HD medewerker kun je zelf niet eens het IP adres aanpassen, heeft ook nooit gekund...tuurlijk...ook de telnet optie werkt idd niet meer. Ook hier is de snelheid behoorlijk teruggelopen 14000 kb intrainsnelheid terwijl ik maar 900 meter van de centrale afzit, dit was in het begin (wanadoo) nog 19800 kb... Ik heb het lang genoeg aangekeken maar n.a.v. deze firmware definitief besloten naar een andere provider te gaan en vanmorgen opgezegd. |
|
|
bert utrecht |
Geplaatst op 23 August 2009, 08:54
|
Activiteit Berichten: 175 Lid sinds: 28 Mar 2009 |
bij wanadoo had ik de volle snelheid van 20mb met de live box wanadoo nu dus niet meer ik had naar online van de week al een mail gestuurd maar nog geen reactie gekregen Centrale: Ut-Z Locatie: Utrecht-Zuid De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 567 meter. Gewijzigd door bert utrecht op 23 August 2009, 08:56 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'software update 1E6', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 09 Jul 2019 |
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! | Zyxel configuratie en problemen | : 51 | 16 Jan 2019 |
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem | Zyxel configuratie en problemen | : 14 | 18 Oct 2018 |
Firmware update voor modem? | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 07 Jul 2018 |
Firmware update tool Online.nl | Zyxel configuratie en problemen | : 1 | 14 Oct 2016 |
Advertentie