obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online ADSL Extra met Gigaset SX762
TCP_IP
lijnmodus moet eigenlijk G992.5 zijn.
Maar dat is afhankelijk van op wat voor een aansluiting je zit.
Dat kunnen we nakijken voor je als je je 706 aansluit en vervolgens je dsl statistieken hier post.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jellstra
Je MTU terug zetten naar 1483 en dan zou die het moeten doen.

Ik heb het zelfde modem met de zelfde instellingen.
 
kwai
Hoi Kevin, is het nog gelukt? Zo ja, wat voor waarden heb je uiteindelijk gebruikt?

Hallo Jellstra, ik ben van plan om de Siemens SX 762 aan te schaffen. Hoe zijn je ervaringen met de stabiliteit en bereik van de 762 i.c.m Online Internet? Heb je toevallig ook ervaringen met 762 als Web en FTP server?

Al vast bedankt voor jullie antwoorden
Gewijzigd door kwai op 20 augustus 2009, 00:59
 
kevstar
Hallo Kwai,

Ik ben er nog mee bezig. Heb nog niet de tijd gehad om eea met de instellingen te doen dus het antwoord moet ik je schuldig blijven. Waarschijnlijk vanavond weet ik meer. Zal mijn bevindingen dan hier posten.

Groet,

Kevin
 
Jellstra
Hoi Kwai,

ik heb het modem via marktplaats voor 20 euro kunnen aanschaffen, ik zou als ik jou was dus een beetje rond kijken. Bereik en stabiliteit is niks mis mee. Qwa bereik zit hij dicht in de buurt van de N router van Linksys type weet ik niet zo.

Op deze site http://www.siemens-gigaset.nl/gigaset.../index.php staan diverse stappen plannen voor servers e.d. Thuis gebruik ik de usb poort met hub voor bestand server en print server, dat werkt goed. Web en FTP server moet ook lukken heb er wel eens mee geklooid maar meer niet.

Het is een goed modem welke duidelijk is geprogrammeerd zodat je makkelijk instellingen kan wijzigen.

Een aanrader dus!
 
Jellstra
@ kevstar,

deze instellingen heb ik gebruikt en heb nu internet. (als het originele online modem het doet met je giga het doen met deze instellingen


Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP

ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

LLC

VPI / VCI 8 / 35


Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
 
rrozema
Prima dat het zo werkt, maar als het goed is kun je meer snelheid halen als je de adsl modulatie zou kunnen wijzigen in 992.3 (=adsl2, voor een KPN Wholesale aansluiting van max 8Mbps) of 992.5 (=adsl2+, voor een Online aansluiting van max 20Mbps). Ik zou het persoonlijk de moeite waard vinden om het even te proberen. En als het niet werkt, dan zet je 'm gewoon weer terug op je huidige 992.1. Of je 992.3 of 992.5 moet hebben is afhankelijk van de centrale waar je op zit. Als je nog niet zeker weet op welke jij zit, doe an even ed snelheidstest op online.nl. Als je op een KPN wholesale centrale zit, staat er bij de resultaten onderaan dat je maximaal 8MBps op jouw adres kunt halen.
 
kevstar
Zo, daar zijn we weer. Eindelijk de kans gehad om te testen. Maar WEER geen succes. Ik begrijp niet waar het aan kan liggen. Als ik de verbinding wil testen krijg ik een foutmelding. Ik heb de screenshot bijgevoegd.
kevstar voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
kevstar
En dit zijn mijn huidige instellingen zoals ze nu staan. Zie ook weer bijgevoegd screenshot.

@jellstra; wat heb jij overigens voor instellingen staan bij:

Address translation
Dynamische DNS
Routering
Lokaal netwerk
etc.

Overigens wellicht belangrijk om te vermelden, maar ik draai onder Windows 7.
kevstar voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door kevstar op 21 augustus 2009, 20:40
 
Jellstra
rrozema: ik heb de instelling voor adsl+ en dan haalt ie toch maar 5 mb :s !!!! ipv 4,6
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online ADSL Extra met Gigaset SX762', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie