obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online ADSL Extra met Gigaset SX762
Jellstra
Ik heb alles op standaard instellingen gezet.

address translation staat uit
Dynamisch ook
Routering:
beleidstype : speci. interface
alle overige interface's 8/35 (mijn verb.)

Als je het modem aan heb staan brand het adsl lampje dan? en als je het standaard modem aansluit op dezelfde draad doet het internet het wel? dus: is je lijn wel goed, komt er internet uit Smile


Mischien lijnmodus nog is op auto zetten, anders zou ik als ik jou was het modem resetten en dan via basis instellingen eerst alles invullen en dat bij geavanceerd nog eens instellen. En als je alles ingesteld hebt even alles laten staan voor een half uurtje en kijken of die het dan doet.

Ik verder geen andere instellingen gewijzigd en hij deed het.


suc6 Jelle
Gewijzigd door Jellstra op 21 augustus 2009, 21:29
 
kevstar
Ik heb volgens mij geen ISDN, maar wel een Annex-B modem. Ik denk dat daar de spreekwoordelijke kink-in-de-kabel zit.
Zal dat het zijn?
 
TCP_IP
analoog = PSTN = annex A
ISDN = annex B

Als je een annex B modem op analoog aansluit werkt het sowieso niet, andersom kun je zelfs het modem slopen.
Controleer eens alle stickers e.d. op het modem en vermeld die evt.
Als je ISDN hebt merk je dat wel aan de KPN rekening.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
kwai
Hoi Jellstra,

Bedankt voor je tips! Ik heb nu ook een SX762 voor 20 Euro gekocht.

Was afkomstig van provide Abe en heeft een Firmwareversie van 2.3.52.6.300 (Ik durf nog niet een firmware update te doen)

Ik hoefde slechts de instellingen die je opgaf in te stellen en ik heb direct internet bij Online. Wel was het zo dat ik de instellingen alleen opgeslagen kregen via de wizard en niet via de tab pagina van "geavanceerde instellingen, internet verbindingen"

Webpage en Ftp service werken maar instel mogelijkheden voor gebruikers en rechten uitdelen zijn erg beperkt. Maar ik kan ermee leven.

Al met al. Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Nogmaals bedankt voor je tips!!!
 
kevinwalter
kan iemand mischien de exacte instellingen (screenshot van dat modem posten?)
greetz,
kevinwalter
 
TH
Bij deze, werkt bij mij dus prima !!!
TH voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door TH op 20 november 2009, 00:15
 
dutch1
Dag allen,

Graag nog en toe-vraag:
Ik heb mijn telefoonnummer van budgetphone
wil uitbellen met 12voip
ik krijg de telefoon nit aan de praat.
kan iean de instellingen toezenden?
ben er al lang mee bezig
heb ook een ander modem geprobeerd.
oorzaak van dit alles: iemand van online die zei dat mijn fritzbox kaopt was.
die is nu in de vullisbak en ik heb de buanwei, gigaset en zyxel.

ben u bezig met de gigaset

graag hulp svp

dutch1
 
I R Baboon
Gebruik je de Siemens als modem of zit daar een Online modem nog tussen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
hoi wederom,
de bedoeling is dat ik de siemens als modem gebruik + router.

overigens probeer i de Huawei ook nog steeds meer ik krijg in de hiervoor genoemde combinatie budgetphone en 12voip inmiddels daar wel een inkomende lijn. echter nog steeds geen uitgaamde lijn.

maar goed, eerst de siemens, ik heb overigens vandaag via een aanbieding ook de dect-set van de siemens besteld.

weet het wat verwarrend, maar we komen er wel uit


overigens maar dat is logisch dank weer voor je antwoord.

hans
 
I R Baboon
Maak eens een screenshot van je 12voip en Budgetphone instellingen in de Siemens.
Wellicht staat daar iets niet goed ingesteld.
Uiteraard kan/mag je het wachtwoord en/of telefoonnummer maskeren. Aan die info heb ik niets.

Als je niet weet hoe een screenshot werkt, moet je dat even aangeven.
Dan gaan we daar eerst in verdiepen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online ADSL Extra met Gigaset SX762', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie