obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
snelheid online en poort openen
renegade66
ik heb 2 vragen,

wie kan mij vertellen wat een zogenaamd KW netwerk is, of wat het verschil is tussen een ft en kw netwerk. volgens online ben ik op het kw-netwerk aangesloten en dat is de reden dat ik geen hogere snelheid dan 8mb kan krijgen, en dat terwijl ik via 2 andere providers die in dezelfde wijkcentrale zitten wel op 20mb kon komen, in dit opzicht voel ik me goed belazerd.

ten 2de, ik probeer al een week poort 1121 en 3306 te openen maar dat wil me niet lukken op mijn st706. terwijl ik andere poorten wel open heb gekregen. wie kan me daar mee verder helpen.

thnx
 
TCP_IP
KW = KPN Wholesale

FT = France Telecom

FT is het netwerk van Online zelf en KW betekent simpelweg dat de lijnen van KPN gehuurd zijn. KPN limiteert de bandbreedte op 8mbit.

Wat je 2e vraag betreft, welke acties heb je uitgevoerd om ze te openen? Een screenshot zou makkelijk zijn.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
renegade66
hmmm wat betreft kw-netwerk is dat mooie belazerij, kpn limiteerd namenlijk geen lijnen, en volgens online heb je alleen een 8mb verbinding via een isdn lijn, en die heb ik dus niet.

2de, ik heb in het modem delen van spelen & toepassingen gedaan. lijkt me wel goed want mijn andere poorten zoals 32207 en 80 staan wel open, en die heb ik op dezelfde manier gedaan.
renegade66 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
renegade66
trouwens kpn-ers die ik ken, kennen de term KW-netwerk niet. en dat zijn allemaal jongens die al 10 jaar of langer daar werken.
 
TCP_IP
Dat zijn ADSL2 lijnen, ADSL2 = 12 mbit.
Het is op 8mbit gelimiteerd voor o.a. stabiliteit.

Vreemd dat ze die term niet kennen, ze verdienen er genoeg aan. Het zijn gewoon lijnen die aan ISP's als Online verhuurd worden omdat het FT netwerk niet overal ligt. Om toch alle klanten te kunnen voorzien van internet van Online word dit op deze manier gedaan.

Heb je ook een IP/MAC adres ingevuld waar die naar geforward moet worden ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
renegade66
mac adres is ook ingevoerd, die word geforward naar mijn router en daar staan de desbetreffende poorten ook open. andere poorten werken wel namenlijk, heb ik op dezelfde manier gedaan.

en de centrale waar ik op zit is voorzien van adsl2+ dus moet ik 20mb kunnen krijgen. ik heb telfort gehad en dat was de goede snelheid. volgens mij werkt online via bbned netwerk toch? en dat is hier dus absoluut mogelijk.
 
TCP_IP
Welke services draai je voor die poorten en hoe test je het?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
renegade66
http://ping.eu/ daar kun je alles testen. alle andere poorten zoals 32207, en 80 geeft hij open aan en 1221 en 3306 geeft hij aan als closed. zo heb ik ook een aantal anderen getest en daar hetzelfde resultaat. ik heb dit probleem al eens eerder gehad met ook speedtouch modem. werkt echt klote.
 
renegade66
ik draai sam broadcast voor mijn internetradio en heb die poorten nodig voor mijn database.
 
bert utrecht

Quote

renegade66 schreef:
ik draai sam broadcast voor mijn internetradio en heb die poorten nodig voor mijn database.

ik draai via shoutcast soms op 128kb/s
maar kom nu niet boven de 72kb/s uit
poort 8000
8x72= 562
dus ik kan nu 4 luisteraars hebben op 128kb/s
sinds ik de livebox van orange heb

ben een ex piraat
en wil soms ook de stream gebruiken
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid online en poort openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie