obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
Kabuto

Quote

PdK schreef:
Dat probleem had ik gisteravond ook.
Na een uur knipperen heb ik de stekker eruit getrokken voor een paar minuten en daarna verscheen het gebruikelijke lichtorgel op de Livebox en had ik weer internet en telefonie.


Okidoki...livebox van de stroom af gehaald en weer aangesloten...maar geen effect.
Alle lampjes en het logo blijven knipperen...de livebox komt helaas niet online.

Heb een hard reset geprobeerd...maar met hetzelfde effect...alles blijft knipperen en de livebox komt niet online.

Ik vrees toch dat er er iets helemaal mis is gegaan...

Nu maar wachten op antwoord van Online...zal wel even duren ben ik bang...

Kabuto...
 
Kabuto
Ik heb het vandaag maar even opnieuw geprobeerd met de livebox...maar nog steeds blijven alle lampjes knipperen en komt de livebox niet online...

Nog geen reactie van het online serviceteam gehad...dus we wachten nog meer wat langer....
Want het service team emailen via de webmail lukt ook niet...komt steeds een foutmelding over een bad gateway 502.

Kabuto...
Gewijzigd door Kabuto op 07 oktober 2009, 13:39
 
PdK
Sinds de nieuwe firmware van maandag heb ik zowel gister als vandaag bij de thuiskomst de Livebox moeten resetten omdat de telefoon het niet deed.
Ik kon niet uitbellen en als iemand mij belde kreeg die gelijk de voicemail.
Hopelijk is dit allemaal toeval.
 
wiluhm
Ik volg dit onderwerp al een tijdje. Nu ook maar eens mijn probleem posten;
Als mijn kpn nummer gebeld wordt is er geen probleem. Wordt mijn Online nummer gebeld krijg je meestal een (zeer krakend) voicemail bericht.
Soms werkt het echter normaal.
Ook nummerherkenning werkt bij beide nummers soms wel en soms niet.
Verder waarschijnlijk geen spooktelefoontjes. (iets of iemand die meteen weer de verbinding verbreekt heeft iedereen wel eens...?)

Afgelopen zondag werd ik zomaar eens teruggebeld dat ze het probleem doorspeelden naar de technische dienst. Sindsdien niets meer gehoord.
 
Kabuto
Even een kleine update van mij na het overlijden van mijn livebox na de firmware update poging dinsdagmiddag...

Nog geen reactie van het Online Service Team gehad...terwijl die meestal vrij snel reageerden...slechte zaak...Sad

Ik heb dinsdag nog een mail gestuurd naar Online...woensdag reactie gehad dat ik driemaal achter elkaar een harde reset moest proberen...als dat niet lukte zouden ze een nieuwe Livebox opsturen. Dus direct driemaal een harde reset...maar deze reanimatie poging had geen succes...lampjes bleven knipperen en Livebox komt nog steeds niet online. Dus woensdag gelijk een reply gegeven op de mail dat ook dit geen succes was en dat ik dus graag een nieuwe Livebox wilde hebben. Donderdagochtend een mailtje van Online dat ze een nieuwe Livebox op zullen sturen...met drie tot vijf werkdagen zal die afgeleverd worden.

Kortom...voorlopig wel (een tergend langzaam) internet van 2Mb/s via een ander modem en voorlopig geen telefonie...zal nog wel tot na het weekend duren voordat de nieuwe Livebox arriveert.

En dan hoop ik dat de nieuwe Livebox geleverd wordt met de nieuwe firmware...en dan hoop ik dat mijn telefonie ook weer werkt...en dan hoop ik dat de nachtelijke spooktelefoontjes voorbij zijn...en dan hoop ik dat de telefonie normaal functioneert zonder de problemen van de twee posters boven mij...!!!

Kabuto...
 
Kabuto
Zo...mijn nieuwe Livebox is binnen...
Ik ben ooit klant geworden van Orange...en kreeg toen een Wanadoo Livebox. De nieuwe Livebox is van Orange...dus ik loop nu nog maar één naamswissel achter...Smile

Vrijdag kreeg ik nog een bericht van Online dat mijn telefonie weer was aangesloten op het tijdelijke modem...dus ik had weer telefoon...daarbij zeiden ze ook nog dat ik de nog te ontvangen Livebox niet hoefde aan te sluiten, want dan zou mijn telefonie niet meer werken. Ook was het snelheidsprobleem opgelost...van 2 Mb/s was het nu 13 Mb/s. Op het ontbreken van wifi en bluetooth na alles weer bijna oké.

Echter...vrijdagnacht ging mijn telefonie weer offline. Geen paniek...dat zou waarschijnlijk betekenen dat zaterdag de nieuwe Livebox zou arriveren...en inderdaad stond vanochtend TNT voor de deur met de nieuwe Livebox. Waarschijnlijk een mixup tussen de afdeling die de nieuwe Livebox heeft gestuurd en de telefonie overzet en de afdeling die in de tussentijd het tijdeljke modem en de telefonie goed aan de praat heeft gekregen.

Alles aangesloten...Livebox komt online en begint te updaten...en komt weer online...!!! Yes...dat is in ieder geval goed gegaan. Daarna gekeken naar de firmware versie...shit...de oude problematische 3202_2601E6. Dat betekend waarschijnlijk weer nachtelijke spooktelefoontjes totdat de nieuwe firmware versie erin zit. En aangezien het daarbij fout ging de vorige keer zal het wel even zweten worden wanneer ik weer ga proberen de firmware te updaten.

En verder...geen Bluetooth meer...!!!
Ik heb overal gekeken in de configuratie van de Livebox...maar geen spoor meer van een Bluetooth verbinding. Daar was ik al bang voor...zal dus op een andere manier mijn mobieltje contact moeten laten maken met de Livebox en het internet.

Maar goed...de nieuwe Livebox werkt...telefonie werkt...wifi werkt...en de snelheid is toch wel goed.
Wacht met angst en beven de firmware update naar de nieuwste firmware af...Shock

Kabuto...
 
PdK

Quote

PdK schreef:
Sinds de nieuwe firmware van maandag heb ik zowel gister als vandaag bij de thuiskomst de Livebox moeten resetten omdat de telefoon het niet deed.
Ik kon niet uitbellen en als iemand mij belde kreeg die gelijk de voicemail.
Hopelijk is dit allemaal toeval.



Blijkbaar was het toeval want na die 2 dagen heb ik de Livebox niet meer hoeven te resetten omdat de telefonie niet meer werkte.
Ook heb ik al een week geen last meer van spooktelefoontjes.
Hopelijk blijft het zo.
 
hetbeest
Geen spooktelefoontjes meer, maar net wel weer een unidirectioneel telefoontje. Mijn vader hoorde mij wel, ik hem niet toen hij mij belde. Het blijft kloten met Online.
 
Grillo
Zucht en kreun, nou vooruit voor de helft dan toch.

De spooktelefoontjes zijn verleden tijd sinds de nieuwe firmware, maar vanaf vandaag kan ik niet naar buiten bellen en als ik gebeld wordt horen ze mij wel maar ik de andere kant niet. Het unidirectionele probleem dus.

Het is om moedeloos van te worden.

Beste mensen van Online, kunnen we een verklaring krijgen voor alles wat er de laatste tijd gebeurt?

In de tijd van Wanadoo en Orange nooit problemen gehad, sinds ik mijn telefonie ook bij ONLINE heb ondergebracht gebeuren er vreemde dingen, wat is er toch allemaal aan de hand?

Ik wordt er langzaam aan mesjogge van, ik heb de tijd en de luxe niet om me hier de hele tijd mee bezig te houden, mijn privesituatie laat dat niet toe.

Gaarne een snelle oplossing die mij zo min mogelijk tijd kost en waarbij ik geleverd krijg waar ik recht op heb!!

Grillo.
 
Han
Ook hier nog steeds problemen met de telefonie, wij hebben nog wel een KPN lijn en bij ons gaat het dus om problemen met deze lijn.
Wanneer iemand ons KPN nummer belt duurt het soms heel lang voordat ie bij ons overgaat. Als iemand ons belt kan het ook lijken dat we in gesprek zijn terwijl dat niet zo is.
De 1e keer geeft ie wel nummerherkenning door maar als je daarna neerlegt en gelijk wilt bellen via het Wanadoonummer dan moet je eerst de telefoon indrukken alsof je gaat bellen gelijk weer neerleggen en daarna kan je pas via Wanadoo bellen. Degene die daarna op het KPN nummer belt dan wordt er geen nummerherkenning weergegeven
Dit is een vast herhaald iets en allemaal na de laatste software updates
hoe vaak wij de kabeltjes nog moeten vervangen of resetten weet ik niet maar het probleem blijft en met oplossingen komen doen ze niet, Ja de standaard dingen zoals hard resete, adapter en kabeltjes vervangenen wat wij dus ook regelmatig doen en het nu wel eens zat worden. Waarschijnlijk hebben ze liever dat de mensen opstappen dan voor een oplossing te zorgen. UPC geeft bij problemen uit coulance nog wel eens geld voor gemaakte kosten e.d. maar Online zal dat waarschijnlijk niet aanbieden omdat er te veel mensen zijn met problemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie