obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Mail server ontvangen van emails
ricardo777
Hey,

Ik heb een probleem met mailen als ik mail verzend dan werkt het maar als ik mail verzend met gmail naar mijn server thuis dan ontvang ik niks.
 
rrozema
Dus jij hebt thuis een smtp server draaien? Zo ja, wat heb je allemaal al gedaan om te zorgen dat jouw mail daar wordt afgeleverd? Som de diverse stappen even op die je al hebt uitgevoerd, dan kan ik wel zien of je nog wat vergeten bent.

 
ricardo777
Heb een router na de livebox die staat in DMZ van de livebox, voor de server staan de poorten 25 en 110 open en in mail programme mail relay op smtp.online.nl gezet. Volgens mij heb ik niet meer gedaan.
 
rrozema
Heb je dan ook een MX record aangemaakt in je domain met het ip adres van je online aansluiting? Dat MX record wordt namelijk gebruikt door alle computers die mail voor jouw domein willen afleveren.
 
ricardo777
Mx is aangemaakt heb nu 2 domeinen waarmee ik kan emailen alleen als ik mail van gmail stuur naar het domein dan krijg ik het niet op de server
 
rrozema
Hoe lang geleden heb je dat mx record aangemaakt? M.a.w. hou je er rekening mee dat alle dns servers de informatie tot wel enkele dagen uit hun cache kunnen halen?

Stuur me je domein naam eens via een pm? Dan kan ik er even naar kijken.

En heb je de forward van poort 25 gecontroleerd met [url=www.grc.com]Shields Up![/url] van grc?
 
ricardo777
Ik stuur je een pm en het domein is al een tijdje geleden aangemaakt 1 van de, en wat kan je doen met shiels up is dat meer dan een poort check?
 
rrozema
Nee, at is precies wat het is, een port check. Maar wel eentje waarvan ik zeker weet dat ie werkt.

Ik heb je pm gehad. Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij staat er niet de juiste info in je mx record. Ik krijg een url, terwijl ik een ip adres zou verwachten. En het is ook nog eens een url die niet naar het ip adres wijst die niet overeen komt met het adres waarvandaan je post. Mogelijk staat je server op een ander adres dan waar je nu bent, maar ik denk ik noem het even...
 
ricardo777
Ja heb hem gehad heb weer een pm terug gestuurd
 
rrozema
Er staat in je mx record een foutieve url:

D:\>nslookup -type=mx 
Server: 
Address: 

Non-authoritative answer:
xserver.be      MX preference = 10, mail exchanger = ss5XXXX06.adsl.wanadoo.nl

(Voor jouw en mijn veiligheid heb ik hier en daar wat details weggelaten.)

Er staat een extra "s" voor de url die niet in de url van jouw ip adres zit. Deze kun je bepalen met:


D:\>nslookup 
Server: 
Address: 

Name:    s5XXXX06.adsl.wanadoo.nl
Address: 


Achter de onderste Name: staat de url die jij in je mx record moet zetten. En die begint dus niet met "ss", maar met "s".
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mail server ontvangen van emails', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Advertentie