obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Beperking tussen ethernet en wlan gedeelte?
Servor
Ik heb 2 laptops, welke gewoon via wifi op de livebox (met de interne pcmcia wifi adapter van (destijds nog) Orange) aangesloten zijn. Boven staat m'n iMac welke via UTP aangesloten is op de 1e ethernet poort van de Livebox (UTP naar boven -> switch -> iMac).

Nu heb ik net op de iMac wifi aangezet (en ook ethernet aan) en geconnect, en pats, direct verschijnt de iMac in de Finder (zeg maar explorer) op de MacBook. Wanneer ik wifi uitzet op de iMac is hij direct weer weg ook, terwijl ze elkaar wel kunnen pingen op zowel hostname als ip adres. Het lijkt er dus op dat verkeer op de wifi interface niet 1 op 1 doorgezet wordt. Van eerdere routers weet ik dat je verkeer op de wifi interface kunt 'isolaten' van de rest maar ik word echt geen wijs uit de interface.

Zie ook http://www.trick77.com/2008/03/16/apple-tv-not-being-recognized-in-itunes/ , dat is een beetje een variant op mijn probleem. Vooral

Quote


After three hours of investigation I found out that one reason was a setting called Block wireless bridging I (stupidly) activated the other day on my router/access point without precisely knowing what it does :-) I thought it would do something else but according to the manual, this is what it does: it isolates all wireless clients on your network from each other. Wired clients will be seen and internet access works from Wi-Fi clients but your17;re unable to see other wireless network clients on the same local network.


is geloof ik wat ik bedoel. Iemand tips of een oplossing? (Ik wil de iMac graag met UTP aansluiten ivm de doorvoersnelheid richting Popcorn Hour).
 
rrozema
Zo'n beperking is mij niet bekend in de livebox. Als het goed is wordt appletalk door de bridge in de livebox net zo doorgegeven als alle andere verkeer. Dus ik heb ook geen verklaring voor het gedrag dat jij beschrijft.

Ik denk dat je het zelf ook wel gezien hebt, maar het voorbeeld dat je aanhaalt is wezenlijk anders dan jouw situatie; in het voorbeeld is een feature aan gezet die bedoeld is voor bijvoorbeeld openbare access points; wireless clients kunnen elkaar onderling niet zien. In jouw geval kunnen wireless clients elkaar juist wel zien maar lijkt het alsof het verkeer vanaf je wireless niet naar je bedrade station (of andersom) komt; m.a.w. het lijkt alsof de bridge niet goed functioneert.
 
Servor
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik maar eens een factory reset ga proberen dan en anders een belletje richting helpdesk ga doen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beperking tussen ethernet en wlan gedeelte?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding maken tussen ISRA en modem. Algemeen : 2 31 jan 2015
Fritz!BoxFon WLAN 7170 ipv online HUAWEI HG655d Eigen modem configuratie en problemen : 29 13 sep 2013
Huawei HG655d en Fritzbox Fon Wlan 7140 Annex A Huawei configuratie en problemen : 1 06 jul 2013
problem met verbinding tussen modem en Pioneer as-wl300 Huawei meer apparaten aansluiten : 1 13 mei 2013
Het kleine WLAN topic ... Helpdesk : 1 08 dec 2012
Advertentie