obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Laag emule ID na firmware update livebox
Pagan
Na de recente firmware update van onze livebox krijg ik het niet meer gedaan om middels port forwarding mijn emule id op hoog te krijgen. De snelheid is hier op het platteland al niet zo snel, maar nu is het met emule net alsof je zit te kijken hoe het gras groeit.

Ik heb hier de FAQ en een aantal topics over doorgelezen, maar geen oplossing gevonden. Mogelijk (waarschijnlijk) heb ik ergens overheen gelezen.

De PC is middels 10 meter netwerkkabel als enige op de livebox aangesloten.

Heeft iemand advies voor me?

554783449
 
Jeff
Probeer een via UPnP de poorten te openen in eMule

Ga naar 192.168.1.1 >Geavanceerd > Netwerk,vervolgens in het menu wat er onder staat klik je op UPnP en vink je de volgende optie aan:
Sta andere Netwerkgebruikers toe om de netwerkmogelijkheden van de Livebox te beheren
en dan klik je op toepassen.

Vervolgens in eMule naar het het menu Opties > Verbinding
vink het volgende aan:
UPnP gebruiken om poorten in te stellen en dan op toepassen klikken
dan zou het moeten werken.Smile
 
noelsmesseb
Ik heb even opgezocht wat E mule nou eigenlijk is ,
Dit vond ik o.a. in wikipedia:
vwb snelheid
noelsmesseb voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door noelsmesseb op 05 oktober 2009, 18:23
 
Jeff
Zal ongeveer kloppen misschien ook handig:
Waarom krijg ik een laag ID?
eMule zal pas goed werken als de volgende poorten open staan voor verbinding;
• 4662 TCP (symptoom: Laag ID bericht van servers)
• 4672 UDP (symptoom: Kademlia - firewalled)
• 4711 TCP (symptoom: geen Webinterface te bereiken)
Er zijn verschillende redenen waarom poorten geblokkeerd kunnen worden:
• Firewalls - net als de ingebouwde van Windows XP. (Windows XP SP2 zet deze automatisch aan bij opstarten!)
• Routers
• Inbel software van sommige Providers
• Connectie sharing software / Software routers
• Netwerken met enigerlei van Network Address Translation, kortweg NAT verbinding
• Poorten die geblokkeerd worden door de provider/werkgever/school/thuisnetwerk of anderszins
Kijk de gebruikte hard - en software na voor enigerlei firewall of routing functies, en stel deze naar behoren in om inkomende en uitgaand verkeer mogelijk te maken via de benodigde poorten. U kunt ook andere poorten zoals 66666, 80 of 20 gebruiken.
Meer informatie is te vinden bij het hoofdstuk Firewalls en Routers.

Aldus de FAQ van emule
http://www.emule-project.net/home/per..._id=430#id
Gewijzigd door Jeff op 05 oktober 2009, 23:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laag emule ID na firmware update livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen : 14 18 okt 2018
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Advertentie