obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
IP Telephone
Mister Bean
Hallo,

Zit sinds 2.5 jaar met ADSL Extra en tot nu toe nooit een probleem gehad. Net terug van vakantie en zie meteen dat mijn IP Telefoon doet het niet meer. IP phone is door mijn werkgever (voor thuiswerk).
IP phone moet (via mijn wired LAN door een simpel hardware switch naar livebox/SAGEM F@st 3202) verbinding maken met een server in NL (80km weg) - maar sinds laatste f/w update (volgens mij) doet hij niet meer.
Ik heb geprobeerde alles met firmware firewall settings (open ports enz.)
Helpdesk kan niet helpen (ze hebben geen flauw idee).
Alles (behalve dit) op mijn netwerk (LAN/Wirless/Gewoon telephonie) werkt nog steeds prima.
Er is zeker geen probleem met de IP phone want het werkt prima op een andere locatie.

Helllllppppp! Smile
 
rrozema
Geef eens wat details, zonder gegevens kunnen we je zeker niet helpen. Bijvoorbeeld, welke ip telefoon heb je? Welke problemen ondervind je met je telefoon? Krijg je ergens een foutmelding; hoe merk je dat de telefoon het niet doet?
 
noelsmesseb
ik heb ook pas een ip telefoon geĆ­nstalleerd en sindsdien alleen maar problemen.
het modem valt dagelijks uit. Poorten openzetten helpt niet.Dmz ook niet .
Ik heb nu een router achter de livebox gezet en de firewall van de livebox staat uit en daar ( de livebox) alle poorten geforward.
Het werkt alleen als ik goandcall.com ip telefonie provider alleen aanzet en de overige ip tel. providers uit zet.
Goandcall gebruikt poort 6060 ipv poort 5060 .
heeft het daar iets mee te maken. Ben al twee weken zo bezig.
Ik heb een siemens gigaset ip A580 met vier handsets voor drie studenten.!!
Ook ik heb adsl extra van online.Met telefonie.
enige suggesties opdat mijn modem niet meer uitvalt.??
Op de router zitten drie comp. maar ook als er maar eentje of geen aanstaat valt het modem uit.
heb in anderhalf jaar nooit problmen gehad!
Als ik het basisstation eruit trek valt het modem niet meer uit??
vreslijk wat een geklooi met dat modem.
 
Mister Bean
mijn IP telefoon is van Mitel 5220 ip phone.

er zijn geen foutmeldingen. Het gaat door de startup cycle bijna tot het einde, inclusief downloading data. Op het einde, net voor normaal de connectie plaatsvindt krijg ik op mijn telefoon display 2 ip adressen. Een DHCP van de telefoon zelf en de andere van de remote server waarmee de telefoon moeten verbinden. DAn stop het proces en gaat het niet verder.
Van de remote server kan de telefoon de software downloaden zo de server is te bereiken maar lijkt niet de finale connectie te krijgen.
Met de nieuwe firmware versie kan de firewall niet helemaal uitgezet worden om verder te kunnen testen. De IT expert van mijn bedrijf heeft geadviseerd dat de IP telefoon de volgen ports gebruikt: 6800, 6801, 6802. Heb de geopend maar het werkt nog steeds niet.

alvast bedankt voor de moeite.
 
noelsmesseb
Aan mr bean
De poorten openzetten alleen is niet genoeg,
De IP telf. prov. moet ook gebruik willen maken van deze poorten en dan moet je ze bij het aanmelden bij de provider ook opgeven , Zie advanced settings bij de voip prov. aanmeld schema.
Hoewel niet alle poorten daar vermeld staan.
Wil je voor mij eens kijken van welke poorten jouw voip prov. gebruik maakt?
weet je waar de poorten die jouw IT expert je opgaf voor gebruikt worden?
Adviseer je om dan ook maar standaard voip poort 5060 te forwarden voor signaleringsgegevens, en rtp poort 5004 voor spraakgegevens, en 3478 de stunpoort om nat te omgaan, .
Dan probeer ik later nog een keer die porten die jij me opgaf.
Succes
 
rrozema
@noelsmesseb: zou je een eigen topic willen openen? Jouw probleem is heel anders dan dat van MisterBean en ik zou it graag op 1 probleem per thread houden om ed boel niet nog ingewikkelder te maken.
 
rrozema
@Mister Bean: Blijkbaar verwacht jouw ip telefoon een inkomende verbinding die uit blijft. Ddit kan inderdaad een port forwarding probleem zijn. Veel ip telefoons gebruiken uPNP om de poorten in de router te forwarden. Je zou kunnen proberen uPNP aan te zetten in de livebox om te kijken of het dan wel werkt.
 
Mister Bean
Ik ben het met je eens dat de telefoon een inkomende verbinding verwacht. Het is mijn theorie dat met de nieuwe firmware iets wordt geblokkeerd met de inkomende ??. Zelfe IP telefoon en router werkte voor meer dan twee jaar voor de firmware update. Ik heb een aantal colleagues met dezelfde IP telefoon en die hebben geen problemen (niemand heeft Online maar allen hebben andere providers).
UPnP was een van de eerste dingen die ik heb geprobeerd. Helaas geen succes. UPnP is nog steeds ingeschakeld.

Ik waardeer het enorm dat je me hiermee helpt!
 
rrozema
Weet je hoe je een telnet sessie opzet met je livebox? Ik heb zelf geen livebox, maar als je me een lijstje kan geven met ed commando's die de huidige livebox kent, kan ik je misschien helpen de informatie op te diepen uit de livebox welke verbindingen worden gemaakt en welke wellicht worden tegengehouden...

Je kan in ieder geval eens proberen om de logging van de livebox aan te zetten zodat je kunt zien welke verbindingen worden tegengehouden door de livebox firewall. Misschien zie je dan wat er mis gaat. (Ik heb in het verleden een stukje geschreven hoe je dat doet: http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...at_id=2#10)
 
Mister Bean
Hoi rrozema

Ik heb de livebox logging aangezet. Heel interessant:

Bij inkomend verkeer (van IP phone server) elke keer:
Inbound Traffic Blocked - Packet invalid in connection TCP xxx.xxx.xx.x:6801->192.168.1.12:6935 on ethoa7
Inbound Traffic Blocked - Packet invalid in connection Packet not in tcp window: TCP xxx.xxx.xx.x:6801->192.168.1.12:6935 on ethoa7

Bij uitgaand verkeer (naar IP phone server) elke keer:
Outbound Traffic Blocked - Packet invalid in connection Packet not in tcp window: TCP zz.zzz.zzz.zz:6937->xxx.xxx.xx.x:6801 on ethoa7

(xxx.xxx.xx.x = IP address phone server zz.zzz.zzz.zz = extern IP address livebox 192.168.1.12 = DHCP assigned IP address IP phone)

Geen andere foutmeldingen, alleen die boven.

Misschien helpt dit?

Nogmaals bedankt!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Telephone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie