obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
(OOK) onbekende login voor ST706
ladyvox
Ook wij zijn vandaag tegen het probleem met inloggen op de ST706 aangelopen; zonder dat we er ooit zelf een user/pw op hebben gezet, vraagt hij nu ineens om inloggegevens. Heb gezocht naar de 'standaard inloggegevens' maar deze werken niet, net zoals een helee range aan andere "standaard" username/pw combinaties die ik hier op het forum en elders heb gevonden.

Een reset van de modem heeft niets opgeleverd (vond trouwens dat de modem wel heel snel klaar was met resetten.. na het indrukken van het reset knopje achterop klikte de modem, waren de lampjes eventjes uit, maar binnen enkele seconden gingen ze alweer aan en klikte ook de modem nogmaals, en waren we weer online. Is dit normaal of is de modem toch niet echt reset op deze manier? Misschien heb ik het knopje niet lang genoeg ingedrukt?).

Vervolgens dachten we dan de firmware te updaten (de meest recente van de officiële Alcatel website) maar ook dan vraagt ie om een login/pw.

De oh-zo-handige Online Assistant cd werkt niet op onze desktops, aangezien we hier 1 pc draaien op Vista 64x en de andere pc op XP 64x. Ook de gedownloade versie van de Online Assistant werkt niet om dezelfde reden. Mogelijkheid is om het morgen te proberen met de laptop (Vista 32x) maar het hele modelgedoe hangt me inmiddels de keel uit!!

Wie weet heeft iemand hier een oplossing, dat zo super zijn. Zo niet, dan heb ik bij deze melding gemaakt van nóg iemand met dit reeds bekende probleem.

We wilden overigens inloggen op de modem om enkele instellingen te controleren en in een poging te achterhalen waarom de internetverbinding vanavond ineens weer zo rete-traag was - iets waar we de laatste tijd vaker tegenaan lopen (Amsterdam-N).

Al met al dus geen blije Online gebruikers! Jammer genoeg hebben we net getekend voor nóg een jaar, anders waren we waarschijnlijk echt op zoek gegaan naar een andere internet provider. Sinds de Orange > Online truc zijn we echt al tegen verschillende dingen aangelopen Sad

eta: las net in de handleiding dat je de reset knop +/- 30 seconden ingedrukt moet houden voor reset.. dus dat is waarschijnlijk de reden waarom een reset niet geholpen heeft (al lees ik elders dat dit slechts een tijdelijke oplossing lijkt te zijn?). Morgen nog maar eens proberen dan, wanneer de gemoederen weer wat bedaard zijn Wink

Overigens, is het mogelijk om -nadat we er weer in kunnen- er zelf een andere login/ww op te zetten of wordt die bij de eerst volgende automatische firmware f*ckup uhh update van Online weer overwritten?
Gewijzigd door ladyvox op 08 september 2009, 22:42
 
jwbokx
Ik weet niet of je een programma hebt die gebruik maakt van UPnP.
Toen ik die bij mij uitgezet heb, heb ik geen inlog scherm meer gehad....
 
ladyvox
Inmiddels heb ik via een PB hier op het forum het verzoek gekregen van 'Het Online Service Team' mijn klantnummer en telefoonnummer door te geven, omdat ze me graag willen helpen met het oplossen van dit probleem.
Is dit bij meer mensen gebeurd?
 
TCP_IP
Ja Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ladyvox
Ben misschien een beetje té para soms heh.. vandaar dat ik me af vroeg of meerdere mensen zo'n berichtje hadden gekregen. Ging er van uit dat bij een forum als de deze een gebruikersnaam als "Het Online Service Team" niet zomaar aangenomen kon worden door jan-en-allemaal, maar toch. Smile

Dank. Ik hoop donderdag of vrijdag gebeld te worden door Online (alleen op die dagen waren we beschikbaar jammer genoeg) en dat we dit probleem dan kunnen oplossen. Ik moet écht bij de instellingen van de modem kunnen om de boel zo in te stellen dat ik vanuit thuis via VPN kan inloggen bij de universiteit.. Liever eergisteren dan volgende week!

Groetjes!
 
I R Baboon
Kijk hier maar eens:
http://kms.online.nl/SRVS/CGI-BIN/WEB...aanpassen?
Gewijzigd door I R Baboon op 29 januari 2010, 16:14
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ladyvox
Sorry, heb nooit een notification gekregen dat er iemand nog gereageerd had op mijn post, kwam hem nu bij toeval tegen!

In ons geval heeft bovenstaand probleem zich uit eindelijk vanzelf opgelost, waarschijnlijk door een nieuwe firmware update die Online op de router heeft losgelaten.. Geen idee eerlijk gezegd.
 
ecis
hoi ,
heb je toevallig al geprobeerd met username 'online' zonder pw in te loggen?

- dat je bij browsen op de login pagina komt, is omdat je dsl dan nog niet geactiveerd is,dit verdwijnt zodra er tx/rx is en online hun firmcrap erin hebben gezet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(OOK) onbekende login voor ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie