obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Poorten openen in ST706
langejan
Mensen,

Sinds een aantal maanden zit ik bij online. Hierbij heb ik de ST706n gekregen waar ik natuurlijk per direct een aantal poorten van had opengegooid.

Een paar weken geleden kon ik opeens niet meer in mijn router komen omdat er om een gebruikersnaam/wachtwoord gevraagd werd. Dit is opgelost doormiddel van een hard-reset.

Nu wil ik natuurlijk weer poorten opengooien maar helaas, de router heeft opeens vervelende voorkeuren.

Ik kan alle poorten openen maar helaas laat hij er maar enkele ook echt door.

Ik heb de volgende poorten geopend:
  • 21 (FTP)
  • 22 (SSH)
  • 80 (HTTP)
  • 1194 (openVPN)


Nu laat hij poort 21 en 80 wel door en 22 en 1194 niet.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? ik breek hier al 2 dagen mn hoofd over maar die router laat zo weinig toe dat ik heel dankbaar zou zijn mocht er iemand een oplossing hebben.
 
I R Baboon
Hoe heb je de port forward uitgevoerd?
Hoe heb je getest?

Enkele screenshots van je instellingen zouden handig zijn.
 
langejan
Bijgevoegd een samengevoegd printscreen van de poortinstellingen en de openVPN definitie.

Ik heb nu onderhand zin om gewoon een modem aan te schaffen en mijn server te gebruiken als router want met deze interface kan ik gewoon zo goed als niks.
langejan voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Het plaatje geeft niets foutief aan.

Je kan eens proberen om een range aan poorten toe te kennen aan je pc.
Desnoods doe je alle poorten forwarden.
Regel wel afdoende beveiliging voor je pc als je dat doet.

Ik neem aan dat je werkt met statische ip's. Anders moet je eens uitproberen of het daarmee wel werkt.
 
langejan
Hierbij zal even mijn netwerkoverzicht in de huidige staat. Dit geeft een klein beetje aan dat ik wel degelijk weet waar ik mee bezig ben Wink

De ST706 doet nu de volgende poorten forwarden naar de wireless router:
  • 21 & 1025-1125 (Passive FTP)
  • 22 (SSH)
  • 80 (HTTP)


De wireless router doet vervolgens alles forwarden naar de server(waar dus de benodigde software op draait). Het interne netwerk draait perfect verder alleen zit ik nu nog met poort 1194 in mijn maag. Dat is de openVPN poort.

Als ik die ook nog geforward krijg dan ben ik voorlopig even happy. Het liefst zou ik natuurlijk nog gewoon volledige toegang tot mijn router hebben maar dat zal er wel niet inzitten.

p.s. Hoe ik poort 22 opengekregen heb weet ik niet meer maar het werkt. De poorten 1025-1125 zijn opengezet om ook passive FTP te ondersteunen.
langejan voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Ik geloof wel dat iets van netwerken af weet...

Ik vermoed dat de 706 een probleem heeft met die specifieke poort.
Daarom mijn suggestie om een hele grote range aan poorten in één keer te forwarden naar je tweede router.

Kan je een andere poort gebruiken voor OpenVPN?
 
langejan
Zo, ik heb poort 3389 opengezet en openvpn daarop ingesteld met tcp. en ja hoor, het werkt.

Waarom poort 3389 rdp? omdat op mijn werk bijna alle poorten naar buiten dichtstaan. Ze hadden 1194 opengezet voor mij maar die werkt bij mij thuis weer niet. 3389 staat hier voor iedereen open en die wou thuis ook open. Smile
 
I R Baboon
Mooi zo!

De normale gang van zaken was om via de CLI de poorten te openen in de router.
Schijnbaar is de webinterface niet bugvrij bij de 706.
Helaas heeft Online in haar (on)wijsheid beschikt dat de meeste CLI commando's verwijderd moeten worden voor de klanten.
Dus die route is afgesloten door Online.

Maar zo kan het dus ook.
 
langejan
Inderdaad. In de vorige router kon ik inderdaad via de CLI leuke dingen doen. Nu heb ik wel vanalles gelezen over de hack om superuser te worden maar ik vind het risico datie niets meer doet te hoog.

Bedankt voor je tips in ieder geval.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openen in ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
Advertentie