obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Extra (Sarter/Family) van 18 Mbps naar 2.4 Mbps
ffvm
Vandaag rond 16:30 uur, de internet snelheid werd in eens heel traag. Het openen van gmail is traag, let alone het bekijken van foto's of youtube video.
Er staat geen werkzaamheden/meldingen op de website van Online.
Normaal gesproken zit ik altijd tussen 15 - 18 Mbps en nu maar 2.5 Mbps
De ADSL "setup" (modem ligging, de modem zelf, bedrading, etc) is onveranderd sinds 4 jaar geleden dus hier gaat het weining om geloof ik.
Ik heb wel geprobeerd om de modem dichter bij de wandcontactdoos aan te sluiten (met telefoon kabel van 1 meter) maar, alas, ik kreeg hetzelfde resultaat.
Ik weet niet waar mijn ISRA punt is :S maar het ging goed sinds dag 1. Ik heb heel weining problemen gehad, tot vandaag.

KPN: Vanaf 6 maanden geleden heeft geen KPN meer (kosten wordt overgedragen naar Online)
Modem: Witte Livebox (sagem), en hij is al merdere keren ge-reset.
elke keer dat het ge-reset wordt, varieert de downstream snelheden: 2 Mbps tot 4 Mbps (gezien op de web-based modem pagina)

ADSL Statistic

ADSL line status    Operational
ADSL standard    G992_5_A
Upstream rate    1016 Kb
Downstream rate    2404 Kb
Attenuation    Near End : 12.5 (dB)
Far End : 2.1 (dB)
SNR margin    Near End : 5 (dB)
Far End : 10 (dB)
HEC count    843125
Firmware    0xe15080a
15 min ES counter    0
CRC errors    4777
1 day ES counter    0
On-line time : 02h:42mn

Afstand wij-centrale:
Centrale: Asd-W
Locatie: Amsterdam-West
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 388 meter.

Naar mijn mening, is de Livebox gewoon te oud geworden :p

Maar, misschien goed om te weten:


Ping naar www.google.nl
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 41.806/42.869/43.733/0.739 ms

Ping naar www.online.nl
5 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

naar www4.online.nl
5 packets transmitted, 3 packets received, 40% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 37.186/37.676/38.312/0.471 ms

excuse my bad Dutch :D

groetjes,
ffvm
 
TCP_IP
Ik denk dat je een erg goede conclusie getrokken hebt, ik vermoed echter eerder dat de adapter de oorzaak is van je probleem als ik kijk naar je waardes en je gehele verhaal.

Neem even kort contact op met de helpdesk en vraag om een nieuwe stroomadapter, dit is gratis en word zonder probleem opgestuurd.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ffvm
@TCP_IP: Bedankt voor de reactie. ik heb ze gebeld en gevraagd om een nieuwe stroomadapter. Binnen 5 werkdagen zou ik die krijgen.

Quote

ffvm, ik kan je (haast) met 100% zekerheid zeggen dat dit probleem niet aan jouw kant ligt!
Sinds maandag is mijn lijn 0.6 mbit, reboots maken niet uit. Ander modem aangesloten (zelfde merk & config) en haal nu 2.4 - 2.6 mbit.
Sinds eergistermiddag 15:35 haal ik 7.9 mbit maar dit is omdat ze me blijkbaar vast hebben gezet op ADSL1.
Ze stuurden mij ook van het kastje naar de muur (letterlijk & figuurlijk). Er is niets mis met mijn splitter, wat ze wel beweerden.
Pingen naar online.nl gaf mij ook 100% packetloss op een gegeven moment.
3 modems getest:
- 546_1 - 0.6 mbit
- 546_2 - 2.4 / 2.6mbit
- 510 - 6.5 mbit (ADSL1 modem!)

Waar-de-loos- Al jaren (sinds 2005!) dit abonnement en dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Hmm.. interesting...

Maar eerm.. UPDATE! Als ik de stroomadapter laten afkoelen voordat ik die weer in de muur gaan stoppen, krijg ik voor de eerste 5 minuten ongeveer 10 Mbit aan snelheid Grin maar daarna wordt ie overhit en heb ik weer een trage internet...
Gewijzigd door ffvm op 03 oktober 2009, 02:19
 
Drachten
Hier sinds gisteravond hetzelfde probleem: 0,6 Mbit up en 2 Mbit down. In het modem (Speedtouch 716) staat als signaal/ruisverhouding 17,5 / 23,0 voor respectievelijk up en down. De lijndemping is 15 en 31,5 dB, normaal gesproken haalt deze lijn de volle 1 Mbit up en iets van 6 of 7 Mbit down. Er zit geen VOIP verbinding bij mijn abonnement, dus dan houdt het modem op met intrainen als de signaalruisverhouding 6up en 6,5 down is.

Vanochtend gebeld met klantenservice... de medewerker (Arend) onderkent dat er iets mis is met de verbinding maar bezweert dat er geen verkeerd profiel in de centrale staat. 'Hoe verder de signaal/ruisverhouding van de 10 is, hoe slechter de verbinding wordt'. Mijn uitleg dat dat dit alleen bij waardes lager dan 10dB zou moeten zijn en dat er bij 17,5 en 23,0 juist potentieel snelheid over is werd niet aangenomen.

Dit probleem trad ook op bij het opleveren van de verbinding (in juli), maar toen was het na één telefoontje direkt verholpen.

Vreemd genoeg heb ik vlak daarna doorgegeven dat de verbinding nu bij 6 Mbit ophield en daar ben ik vreemd genoeg vrijdag over gebeld door de KPN. Maandag komt er een monteur, waarbij de telefonist die de afspraak maakte alvast zei dat er waarschijnlijk iets in de centrale verkeerd was. Lijkt mij ook trouwens, alle kabels, stekkers en modems zijn al meerdere malen vervangen.

Ben benieuwd of meer mensen dit probleem overvinden.
 
Drachten
G.992.5 annex A - dat is ADSL2+ dus

Eens kijken zometeen of ik nog een ADSL1-only modem heb hier.
 
Drachten
Zo... even kort een ADSL1-modem geprobeerd. De verbinding traint dan op een veel hogere snelheid in, was iets van 0,8 up en 5,3 down.

Interessant was dat hierbij de SNR waardes op 10dB stonden. Bij mij was dat altijd 6 en 6,5. De waardes van 10 waren alleen maar voor verbindingen waar ook VOIP (van Online) bij op zat.

Het lijkt er dus op dat er profielen in de centrale gewijzigd zijn, en dat voor sommige verbindingen een te laag (namelijk 0,6 up en 2,0 down) profiel is ingesteld, maar dat dat alleen voor ADSL2+ verbindingen geldt. Als er een ADSL1-modem wordt aangesloten, wordt wel netjes gedowntraind totdat er een bepaalde waarde bereikt is.

Weliswaar zou 10dB voor mij veel te hoog zijn (bij 6dB heb je ook een prima verbinding) maar de effectieve snelheid is dan nog wel acceptabel. in Drachten staat nu eenmaal maar één centrale(achter de Hema) en zoals ik het begrepen heb gaat de verbinding daarna naar een centraal punt op de Sydwende en dan pas naar andere plekken in De Drait.

Straks eerst maar proberen of ik met DMT (http://dmt.mhilfe.de) een ADSL-1 verbinding kan forceren op mijn Speedtouch 716.
 
ffvm
Voorlopig, gebruik ik Speedtouch 510 modem i.p.v Livebox om te internetten. (R 4.2.7)
Ik weet dat ST 510 een maximale download snelheid van 8 Mbit heeft maar ik kan daarmee wel leven tot dat ik de Livebox weer aan de praat krijg.

btw: als iemand mij kan helpen,please Grin link: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=3532
 
Drachten
For the record: je kunt met een Speedtouch op de volgende manier een ADSL1 verbinding forceren...

Login met telnet, en geef het commando:

adsl config xdsltype=adsl

Door de parameter xdsltype te veranderen in adsl2 of adsl2+ forceer je een adsl2 of 2+ verbinding.

Daarmee haal ik nu 5280 kbit down en 864 kbit up, met een SNR van 10,5 en 11 respectievelijk. D'r zou met 6dB zo te zien een verbinding van 6804/1048 inzitten.

Oh ja, mijn centrale (DSLAM) is voorzien van Infineon apparatuur, Rev. 01 113.52, Vendorspec 7134.
Gewijzigd door Drachten op 03 oktober 2009, 21:47
 
ffvm
Beste mensen,

Vandaag de nieuwe adapter ontvangen, gelijk op de muur zetten en tot nu toe het gaat prima :)


ADSL line status    Operational
ADSL standard    G992_5_A
Upstream rate    1016 Kb
Downstream rate    17460 Kb
Attenuation    Near End : 12.3 (dB)
Far End : 2.1 (dB)
SNR margin    Near End : 10 (dB)
Far End : 16 (dB)
HEC count    0
Firmware    0xe15080a
15 min ES counter    0
CRC errors    0
1 day ES counter    0

On-line time : 00h:36mn

Ik hoop dat ik niet te vroeg juigen :)
Mocht er problemen met het internet verbinding met de nieuwe adapter, zal ik het hier updaten :)

nogmaals, bedankt voor al uw tijd en hulp!!

groetjes,
FFvM
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Extra (Sarter/Family) van 18 Mbps naar 2.4 Mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Advertentie