obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FEC,CRC,HEC errors normaal bij speedtouch?
rrozema
Geen enkele router hoort vanzelf opnieuw te starten (tenzij dit een feature is om bijvoorbeeld firmware updates vanzelf uit te voeren). Als jouw speedtouch zichzelf herstart is er iets mis met die router. De oplopende error tellers zijn mogelijk andere symptomen van het zelfde probleem (een defecte voeding bijvoorbeeld), maar zeker niet de oorzaak. Het hoeft trouwens niet te zijn dat de speedtouch of zijn voeding defect is; er kunnen net zo goed externe invloeden zijn die verantwoordelijk zijn voor het probleem. Probeer daarom eens te bedenken of er andere apparaten in de buurt van je router, de voeding van de router of de draad tussen beiden, staan die storing in je router kunnen veroorzaken. Denk bijvoorbeeld aan een dect telefoon, een ethernet over power adapter, of een beltrafo (voor je voordeur bel) o.i.d. Als het mogelijk is, probeer dan de stekker van je router eens in een ander stopcontact te steken of probeer de router eens een geheel andere plek te geven; uit de buurt van andere apparaten.
 
pakoe
Een dect telefoon zat zeker naast mijn speedtouch ik heb hem een beetje verplaats sinds eergisteren al maar ik krijg nu nog geen herstart meer. Ik hoop dat hij nou zo blijft anders zou ik het echt niet weten wat het is, want eerste keer toen mij lijn was opgeleverd dacht ik van misschien is mijn router met updates bezig enz maar na 6 dagen en daarna 2 dagen ging hij automatisch opnieuw starten misschien een invloed van mijn dect maar ik had voorheen compuserve en installatie was hetzelfde hoe het toen stond geen reboots modem bleef lang werken zonder enig reboot. Bedankt voor je tip ik zal zeker kijken als het dect telefoon niet het probleem is voeding van het speedtouch op een andere stopcontact aansluiten.

resultaat:

Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 17:39:07
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 10.824
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 20
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 15
Gewijzigd door pakoe op 11 oktober 2009, 10:23
 
pakoe
Helaas het probleem komt weer voor na 16 dagen is hij weer opnieuw gestart maar ik merk dat soms de SN-Marge naar beneden gaat dus van 11,0up naar 9.5up en down staat op 10,5db en soms 11.
Ik zit 1301 meter vanaf de centrale. Ik heb Het Online Service Team al een paar keer een bericht verstuurd maar tot op heden niks van ze vernomen.
Gewijzigd door pakoe op 26 oktober 2009, 19:48
 
pakoe
Weet iemand misschien of het door de SN-marge kan komen dat steeds schommelt? blijft niet op een waarde vast. Dat mijn modem telkens uitvalt.
Stats van nu:
Actief: 0 dagen, 7:34:13
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,0 / 10,5
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 25
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 20
 
I R Baboon
Een schommelende SN-Marge veroorzaakt je problemen niet.
Het is een gevolg van de schommelende storingsinvloeden op de lijn.
De Speedtouch is zo geprogrammeerd dat hij altijd probeert om de SN-Marge rond de 10 dB te houden.
Die waarde mag een beetje variƫren.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pakoe
Elke keer als mijn modem herstart kijk ik snel naar de intrainwaardes het zakt een paar kb/s enz en wat ik dan ook zie is telkens dit wanneer hij ook maar opnieuw start :
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 8 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 75 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 14 / 0

en foutmeldingen in de log ben ik vandaag 1tje ervan tegen gekomen maar normaal wanneer het uitvalt mijn modem en dan weer opnieuwstart kan ik niks vreemds zien.
Waarschuwing 00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart


Info 00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules


Info 00:00:01 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules


Fout 21:04:25 (since last boot) KERNEL Controlled restart (after internal error or explicit system reboot)
Gewijzigd door pakoe op 12 november 2009, 20:30
 
I R Baboon
De laatste melding van het log zou niet mogen verschijnen in een goed werkende verbinding.
Meestal heeft dat twee oorzaken:

# een defect aan de router of voeding.
# er is een probleem met de DSL lijn en die zorgt in het modem
gedeelte voor problemen, zodat je modem zich vasthangt en zich automatisch reset.

Heb je geen ander modem/router om uit te testen?
Heb je de Speedtouch eens direct aangesloten op je ISRA punt?
Gewijzigd door I R Baboon op 12 november 2009, 20:51
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pakoe
Modem zit goed omdat mijn andere modem van compuserve ook op hetzelfde plaats heeft gelegen en het dus perfect deed zonder enige reboot van modem. En ik snap dan niet als het op hetzelfde plaats nu is waarom hij dan herstart vind ik wel erg vreemd ik dacht dat het door mijn browsen kwam maar dit probleem lijkt wel voordat ik bij compuserve zat was ik bij orange/wanadoo daar kwam het ook doordat mijn livebox sagem merk vastliep in de avond en dan wanneer ik in de ochtend wakker werd ik niet op internet kon en handmatig een reset gaf om hem te laten werken. En ik vind het erg vreemd gezien dat hij op verschillende tijdstippen herstart. Maar aangezien door de hec CRC errors vermoed ik wel dat het e.e.a aan mijn lijn kan liggen maar vind het opzich vreemd. Kan een software upgrade van het modem het probleem verhelpen?
 
I R Baboon
Als je de Speedtouch van Online hebt gekregen heb je geen mogelijkheid om zelf de firmware aan te passen.
Alleen Online kan dat doen. De firmware is aangepast door Online.

Als je niet tevreden bent met de stabiliteit van de lijn of router, moet je een onderzoek vragen aan helpdesk naar je problemen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pakoe
Maar als online de firmware update kan het dan zijn dat het opgelost kan worden?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FEC,CRC,HEC errors normaal bij speedtouch?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Speedtouch 546 v6 hoe instellen? Eigen modem configuratie en problemen : 21 28 feb 2012
Advertentie