obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
716 v5 WL en Wanadoo Starter
MichaelH
Hallol

Ik heb ergens gelezen dat Starter nu Basis heet. (Niet Basic)
Nu probeer ik een 516 v6 te vervangen door een 716 V5 (gebruikte kpn) om ook over een draadloze verbinding te beschikken.
Ik heb op de online site algemene instellingen gevonden en een handmatige installatie van een 510.
Hier heb ik in de faq geen basis of starter gevonden bij instellingen.

Ik heb de wizard van de 716 gebruikt en gekozen voor Bridged modus en VPI/VCI van 8.35

dmv 10.0.0.138 kan ik in de Speedtouch komen maar heb geen Internet op de ethernet aansluiting maar wel draadloos.
Laat ik XP bedraad de verbindingsproblemen herstellen dan heb ik internet via bedraad maar kom ik niet meer in de speedtouch, ook draadloos werkt dan niet meer. Er s wel een WiFi verbinding maar geen internet. Na het uit en inschakelen heb ik weer Wifi en kan ik in de speedtouch maar geen internet via bedraad. (wel verbinding.)

Wat gaat hier fout?

Alvast bedankt!
 
TCP_IP
Welk IP adres krijgt de pc of laptop wanneer deze internet heeft?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
MichaelH
Dat zal ik eens gaan bekijken.
De modem heb ik hier, maar de verbinding ligt bij m'n ouders.

Ik kwam op de speedtouch site dit tegen:

Deze wizard configureert de SpeedTouch 716v5 of 716iv5 voor vele Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo) en voor een aantal VOIP providers. Bij voorkeur te gebruiken via een vaste Ethernet verbinding met de SpeedTouch.
Toepassing bij Vista vereist een gebruiker met Administrator rechten.

Zal het helpen dit te proberen?
 
rrozema

Quote

MichaelH schreef:
Ik heb de wizard van de 716 gebruikt en gekozen voor Bridged modus en VPI/VCI van 8.35


Je moet niet voor 'Bridged modus' kiezen. 'Bridged modus' betekent dat je achter je speedtouch slechts 1 apparaat kunt aansluiten. Kies dus voor 'router mode'.

Over de instellingen:

 
MichaelH
Aha.... Maar dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren met de wizzard.

In de faq staat dit abbo er niet bij, Basis/Starter.

Kan ik ook handmatig de instelling van bridged naar router zetten?
Gewijzigd door MichaelH op 11 oktober 2009, 10:37
 
rrozema
Ik zou de router resetten naar z'n fabrieksinstellingen en dan de wizard gebruiken om de router van de juiste instellingen te voorzien.

Als hij om een usernaam en wachtwoord vraagt heb je zeker niet de juiste instellingen. Ik zal de letterlijke tekst vanaf de url die ik hierboven al gaf dan maar even voor je plakken:

Quote

ADSL Extra en ADSL Basis:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
Dit zijn de instellingen voor zowel ADSL Extra en ADSL Basis. Ze zijn hetzelfde.
 
MichaelH
Bedankt!Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '716 v5 WL en Wanadoo Starter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Website wanadoo offline halen Algemeen : 2 24 mrt 2011
hoe kom je van Online Breedband BV voorheen Wanadoo af!!! Algemeen : 10 29 mrt 2010
Wanadoo ADSL Extra op Windows 7 Helpdesk : 5 19 nov 2009
Adsl Orange/wanadoo Livebox Zeer Traag Snelheid : 14 04 jun 2009
Advertentie