obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Wat is het versienummer van de nieuwste firmware?
okkie_1994
Mijn Livebox geeft dit aan in de configuratie:

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 15732 Kbps
Afname Dichtbij: 22.6 (dCool
Ver weg: 6.2 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 10 (dCool
Ver weg: 14 (dCool
HEC-teller 1135
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 144
ES-teller van 1 dag 0

Is 0xe15080a de nieuwste versie?
 
TCP_IP
dat is een bug die ik al heel veel heb gezien, bij alle nieuwe firmwares blijft die versie er staan vreemd genoeg! dat is een firmware van 2005 meen ik.
nee ergens in het livebox menu staat wel de correcte firmware versie!
dacht ergens onder software in het linkermenu!

en aan de kleur kun je het zien, de oude heeft veel oranje tinten en de nieuwe veel groen. (groen is dus redelijk up-to-date)

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
okkie_1994
Dank. Ik zie idd onder software het volgende staan:

Naam F@st3202
Software versie 3202_2601E6

Met het Telnet-commando version krijg ik de volgende versie:
[root @ home]$ version
Version: 4.0.21.3.3.1.31.FAST3202_2601E6

Is dit de nieuwste versie (het menu is al groen).

De helpdesk beweert dat ik mijn modem moet resetten, waardoor ze een nieuwe versie kunnen installeren om van mijn spooktelefoontjes af te komen, maar ik dacht dat die updates automatisch geïnstalleerd werden?

Heeft niet iedereen dezelfde software-versie?
Gewijzigd door okkie_1994 op 14 oktober 2009, 22:39
 
rrozema
Direct na elke opstart controleert de livebox of er een nieuwe firmware beschikbaar is. Anders gebeurt het slechts eens per 10 dagen.

En nee, niet iedereen heeft dezelfde firmware versie. In de eerste plaats doordat Online de updates niet aan alle klanten tegelijk beschikbaar stellen (daar zijn diverse goede redenen voor) en in de 2e plaats doordat dus zelfs als er een update beschikbaar is, niet elke livebox gelijk wordt geupdate, dat kan tot wel 10 dagen duren.
 
okkie_1994
Inmiddels is de nieuwste update geïnstalleerd. De helpdesk heeft deze voor me klaargezet:

3202_2601EA

Nu afwachten of de problemen zijn verholpen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is het versienummer van de nieuwste firmware?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen : 1 14 okt 2016
Advertentie