obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid van ADSL extra abonnement
somers
Hallo,

Binnenkort gaan wij over op het ADSL extra abonnement van online. Dit pakket kost normaal €20 en omdat het een aanbieding is betaal je de eerste 3 maanden maar €10. Nu vraag ik mij alleen af wat de snelheid van dit abonnement is. Via de telefoon werd mij verteld dat het 8mb pakket 20 euro kost maar op de website staat dat het €20 pakket 20mb is.

Ik heb pasgeleden ook een brief thuis gekregen waarop stond dat wij naar het ADSL extra abonnement over gaan.
Krijg ik nu 20mb of 8mb?

Misschien bedoelde ze dat ik 8mb zou krijgen ivm de afstand tot de centrale enzo maar als ik testen doe op internet dan zeggen die dat ik hier makkelijk 20mb moet kunnen halen.

Alvast bedankt.
 
walterkevin
20 maar de meeste halen 8 a 10 mb/s
(kijk naar het topic van de snelheid plaatjes)
 
TCP_IP
Ligt eraan of je centrale via online netwerk loopt of via kpn.
Via KPN is het 8mbit en via online netwerk 20mbit.
Vervolgens speelt de afstand nog een rol, hoe verder je van de wijkcentrale woont hoe meer snelheid je verliest.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
somers
Hoe kan ik zien of wij via een KPN centrale zitten of een online centrale?

Edit:
Ik heb het al gevonden. Het is een KPN centrale. Daarom zeiden ze dus dat we 8mb krijgen.
Is dit dan ook de maximale snelheid of is dit een gemiddelde snelheid?

Ik begrijp namelijk niet waarom je wel 20mb krijgt met een online centrale en maar 8mb met een KPN centrale.
Gewijzigd door somers op 25 oktober 2009, 16:35
 
TCP_IP
Online netwerk is in heel NL aangelegd, dus om iedereen te voorzien van internet van Online zijn er lijnen bij KPN gehuurd.
Daarbij word ADSL2 geleverd en niet ADSL2+.
ADSL2 is maximaal 12mbit, maar blijkbaar contract afgesloten om het op 8mbit vast te zetten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mesa57
Hmmz, volgens mij maakt Online ook gewoon gebruik van de KPN infrastructuur. KPN bepaalt of een centrale op ADSL1 of ADSL+2 zit. Enkele jaren geleden zijn ze gestart met het upgraden van alle ADSL1 centrales naar ADSL+2. Maar halverwege zijn ze daarmee gestopt. Dus er zijn nog een groot aantal ADSL1 centrales. De lijnkaarten die tegenwoordig gebruikt worden zijn echter wel allemaal ADLS+2. KPN staat echter niet toe dat op een dergelijke lijnkaart meer dan 8mb geleverd wordt.
 
Vlokjesman
hmm, is er ook een reden waarom er niet meer dan 8mb geleverd mag worden?
Ik ben ijdel. I know I am!
 
TCP_IP
Stabiliteit en/of gewoon puur contract met KPN.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
somers
Is het dan ook niet mogelijk om hier 20mb te halen via een andere provider (via kpn zelf bijvoorbeeld)?
 
mesa57
Misschien dat je BBNed als infrastructuur provider kunt krijgen. Test dat maar eens bij ictconcepts.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid van ADSL extra abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Wijziging abonnement Algemeen : 29 04 jun 2017
Advertentie