obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Probleem met laptop in netwerk
chrisdejongh
Hallo,

Ik hoop dat ik deze vraag in de juist rubriek plaats.

Onze situatie is al volgt. Wij hebben een livebox en een sweex router. Deze router heeft 4 utp en draadloos. Deze combinatie heeft altijd probleemloos gewerkt.

Nu doet zicht echter het volgende voor. Aan de livebox zit 1 vaste computer via utp Wij hebben ook 3 laptops die probleemloos draadloos werken. Sinds een paar weken hebben wij een vierde laptop. Als wij die draadloos verbinden gaat het maximaal 5 minuten goed en dan klapt de livebox er volledig uit: internet en telefonie. De netwerkverbinding op de laptops blijft in stand en gedeelde mappen benaderen is dus ook gewoon mogelijk. Dit doet zich alleen voor als de vierde laptop verbinding heeft. Als deze laptop uit staat zijn er geen problemen. Sinds woensdag heb ik een laptop van mijn werk. Dit is dus onze vijfde laptop in huis en deze geeft geen problemen. Het ligt dus echt aan laptop 4. Hebben jullie enig idee waar de fout kan zitten? Zit dit in de livebox of in laptop 4 zelf?

Alvast bedankt.
 
rrozema
Mogelijk draait er op die laptop of een p2p programma of een voip programma. Peer-to-peer programma's blijken de livebox te kunnen laten crashen door het grote aantal verbindingen dat ze maken (de oplossing is dan dus om het programma in te stellen minder verbindingen te maken) en voip programma's blijken de livebox te kunnen laten crashen door o.a poort 5060 te gebruiken.
 
chrisdejongh
Het betreft een zakelijke laptop van mijn vader. Voor zover ik kan zien zit deze software er niet op.
 
TCP_IP
Crasht livebox ook als alleen die laptop verbonden is?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
chrisdejongh
Ja
 
TCP_IP
Heb je nog specs van die laptop, incl. software?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
chrisdejongh
Laptop is een HP compaq nx7400
Windows XP Prof SP3

Software:
Diverse bedrijfssoftware
McAfee
Microsoft office
Realvnc

Had het probleem ook nog geprobeerd op te lossen doormiddel van een vast IP adres aan deze laptop te hangen. Dit hielp echter niets.
 
TCP_IP
Werkte WiFi in safe mode?
Boot anders eens in safe mode met netwerkmogelijkheden en verbind dan nog eens.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Draai, om te zien welke connecties er gemaakt worden, in een cmd window eens het volgende commando:

netstat -a -n > c:\netstat.txt

Plaats dan de inhoud van het bestand c:\netstat.txt in een berichtje hier.
Want als je wireless verbinding maakt met die laptop, dan moet het een ip verbinding zijn die voor de problemen zorgt; een electrisch probleem als een defecte netwerkkabel is dan zeker uitgesloten.

Probeer daarna eens of je verbinding ook wegvalt als je de 4e laptop rechtstreeks met een netwerkkabel op de livebox aansluit? M.a.w. netwerkkabel uit de sweex trekken en in die laptop steken en kijken of je verbinding dan ook wegvalt.
 
chrisdejongh
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal dit in het weekend proberen aangezien me vader z'n laptop nu mee heeft naar zijn werk. Ik zal mijn bevindingen hier posten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met laptop in netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk : 1 24 mei 2018
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie