obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Praktijk vs Online Snelheidscontrole
Knorr
Ola,

Alhoewel ik even heb lopen zoeken op het forum, kan ik mijn antwoord zo snel niet vinden. Vandaar toch even mijn vraag.

Sinds kort ben ik lid van de Online club (20MB). Tot voor kort lid van de Tele2 club (ook 20MB). Bij tele2 heb ik altijd gemakkelijk 10.000 kbps kunnen downloaden gebruikmakend van een payserver gemaximaliseerd op 10.000 kbps. Ik verwachtte dus minimaal dezelfde snelheid te kunnen halen aangezien ik van ADSL naar ADSL ben overgestapt, beide max 20MB. Ook de snelheidstest van Online zelf gaf aan dat op mijn locatie (obv postcode huisnummer) ik max 16 MB/s kon gaan halen.

Echter, mijn modem (een Thomson TG712, beetje vreemd aangezien een 706W was aangegeven tijdens de bestelling, maar goed) geeft aan dat mijn verbinding is ingesteld op 8.068 kbps.

Kan iemand mij aangeven waarom mijn verbinding deze snelheid aangeeft en niet hoger?

Knorr



NB. Ter info:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 3 dagen, 21:09:12

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.014 / 8.068

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 3,41 / 26,95
 
meegja
De laatste keer dat ik telefonisch contact had met Online gaven ze de KPN maar de schuld want " ... een andere verklaring kan ik niet vinden". Ik heb nu geloof ik al 5 verschillende antwoorden van ze gekregen maar het begint er steeds meer naar uit te zien maar naar een andere ISP over te stappen. Wordt de "excuses" een beetje zat zo langzamerhand.

Maar antwoord op je vraag is er dus niet: zeer veel mensen hebben hier last van. En van die snelheidstest van Online zelf moet je je niks aantrekken: dat is puur reclame en 0% op de werkelijkheid gebaseerd.

Menno
 
Vlokjesman
dat kan om het volgende zijn dat je snelheid jniet hoog genoeg is.


Laten we samen eens een Volvo kopen.... En hier na koop je een fiat. Nu merk je dat de fiat niet zo werkt als vorige volvo.
Mooi vervelend maar ja, kunt de fiat pimpen. Hoe gaan we dat doen. Controleer of jij alles goed hebt aangesloten.
Alleen de meeting is een indicatie, het is dus geen garantie. Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld 10 mbs kan halen maar dat je aangepast bent om er voor te zorgen dat je verbinding er niet de hele tijd uitklapt.


( dit was allemaal in 1 adem ) ik ga nu effe een peuk roken.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
TCP_IP
Klik eens op onderstaande link en kijk eens hoever je van je wijkcentrale af woont.

http://pcdb.bbned.nl/
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Knorr
@Vlokjesman: Zal wel aan mij liggen, maar begrijp de vergelijking niet echt, of bedoel je dat Tele2 een Volvo is, en Online een Fiat? En dan nog, ik ben wellicht te naief maar het lijkt mij niets uimaken, de lijn waarmee ik ADSl afmeem is volgens mij exact dezelfde.

@TCP_IP: Mijn connectie geeft de onderstaande stats aan:


ADSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2-8Mb/512Kb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar


Voice over DSL is beschikbaar
ADSL2+ is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
16-24Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
16Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
12Mb/1Mb - Waarschijnlijk beschikbaar
10Mb/1Mb - Beschikbaar
8Mb/1Mb - Beschikbaar
4Mb/1Mb - Beschikbaar
2Mb/512Kb - Beschikbaar
1Mb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
512Kb/256Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar
128Kb/128Kb - Beschikbaar


SDSL is beschikbaar +
Beschikbare snelheden
2.3Mb/2.3Mb - Beschikbaar
2Mb/2Mb - Beschikbaar
1.5Mb/1.5Mb - Beschikbaar
1Mb/1Mb - Beschikbaar
512Kb/512Kb - Beschikbaar
256Kb/256Kb - Beschikbaar


SDSL bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw account manager of uw leverancier. Heeft u nog geen leverancier, kijk dan op ons partneroverzicht

Dit is een BBned locatie.
Linesharing is beschikbaar.

Centrale: Gv-Mx
Locatie: Den Haag-Marnix
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1076 meter.
 
TCP_IP
1100 meter, nou tel daar 300m bij op en dan heb je wel ongeveer de echte afstand.

Je hebt ADSL2+ (G992_5).
1400 meter afstand, dan zou je toch wel zo'n 14mbit moeten kunnen halen.
Ik zou even contact met online opnemen om het te laten uitzoeken, kan uiteraard ook via het Online Service Team (scheelt je weer belkosten Pfft en ze helpen je net zo goed).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Knorr
Thanx, ga ik meteen doen.
 
Vlokjesman
ik vraag me af waarom het Service Team hier geen antwoord op geeft!

Want beste meneer ik kan u hier een antwoordt op geven.


mss ben ik teveel aan het pushen maar hier is duidelijke een antwoord voor.
Gewijzigd door Vlokjesman op 04 november 2009, 21:29
Ik ben ijdel. I know I am!
 
TCP_IP
Ik heb ook wel een mogelijk antwoord maar kan ook ergens anders aan liggen.

Waar denk jij aan dan Vlokjesman?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Vlokjesman
knorr, ik wil va je vragen of je een live box of een speedtouch hebt

tcp_ip

ik denk aan sip
Gewijzigd door Vlokjesman op 04 november 2009, 21:37
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Praktijk vs Online Snelheidscontrole', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie