obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Mijn Livebox blijft knipperen OFFLINE
Fazerin
Het weekend 17-18 oktober hapert de modem, wel verbinding, geen verbinding, uiteindelijk is die overleden.

Ma 19 okt online helpdesk gebeld, modem gereset, helpt niet, 2e lampje (internet) blijft maar knipperen en hij hoort op steady te staan. Het wordt beloofd dat de technische dienst zal naar kijken. U wordt binnen 2-8 dagen gebeld.

Wo 21 okt online helpdesk gebeld. Gelukkig was een slimme grietje en ze stuurde een nieuwe modem.

Vr 23 okt nieuwe modem (orange) ontvangen, aangesloten, heeft zelf software geuploaded en werkt feilloos. Helaas slechts 6 dagen.

Do 29 okt weer online helpdesk gebeld. Het wordt beloofd dat de technische dienst zal naar kijken. U wordt binnen 2-8 dagen gebeld.

Ma 2 nov online helpdesk gebeld. ‘Erclyng’ gesproken en hij zei dat upload van software mislukt was.

De software op mijn huidige modem is incorrect. Ook zei hij, dat ik naar Dynabyte kon gaan om een nieuwe modem te halen. Wil ik een Orange modem dan moet ik tot dinsdag 3 november 2009 om 18 uur wachten, case moet worden gesloten. Modem resetten.

Di 3 nov 2009, modem gereset, werkt nog steeds niet. Online weer gebeld. Joost Heger vroeg ‘knippert’ dat lampje snel of langzaam ??? Mijn collega is mee bezig en hij kan wel u een modem beloven, wie zegt dat u het krijgt ???

Wo 4 nov 2009 online weer gebeld. Na lang onderhandelen met de achterban zulllen ze mij een nieuwe modem toesturen.

Vr 6 nov 2009 online weer gebeld. Hr. Omgee begon heel hard te lachen. Zo werkt het niet zei hij. De technische dienst is mee bezig en ze moeten groenlicht geven voor een nieuwe modem.

Kortom : het heeft mij een hoop geld en ergernis gekost met het bellen. Ik word in de zeik genomen en ik heb nog steeds geen internet verbinding.

Volgens u kan ik mijn 2 jarig (tot 5 sep 2011) overeenkomst niet verbreken. Dus ik betaal voor niets, u bent niet waard voor het geld.

NOG STEEDS NIETS GEHOORD ONLINE IS DOOD ALS EEN PIER. VOLGENS MIJ ZIJN ZE AAN NAAM VERANDERING AAN TOE -> OFFLINE
 
rrozema
Hallo Fazering, Ben je op zoek naar een oplossing of wilde je alleen even je hart luchten? Ik hoop voor je dat dit laatste je bedoeling was, want je geeft ons bijzonder weinig informatie om mee te werken richting een oplossing. Je realiseert je hopelijk dat dit forum niet door Online gedraaid wordt maar door en voor Online gebruikers?

Ik moet trouwens zeggen dat ik wel slechter verlopen hulp sessies heb gehoord dan die van jou. Ik zal je verhaal eens samenvatten zoals ik het lees: binnen 5 dagen na jouw 1e melding op 18 okt. (inclusief bezorgtijd) was jouw probleem verholpen door je een nieuw modem te sturen. Helaas bleek dat nieuwe modem na 6 dagen opnieuw niet meer te werken en had je een nieuw probleem. Dit meld je op donderdag 29 okt. Er wordt je verteld dat je tenminste 2 werkdagen maar maximaal 8 werkdagen zult moeten wachten op een antwoord. Toch bel je na 2 werkdagen weer naar de helpdesk en na 3 en 4 dagen nogmaals. Er was je toch verteld dat er aan je probleem gewerkt werd en dat het wat tijd ging kosten om met een oplossing te komen? Dat dit je geld kost is je eigen schuld; ze hadden je gevraagd even te wachten, niet om elke dag verwarring te scheppen bij de helpdesk. Er zijn nu 13 dagen verlopen sinds het melden van je 2e probleem. Dat is best een lange tijd maar niet zo lang om al aan ontbinding van het contract te denken. Het probleem is blijkbaar wat lastiger dan alleen maar een defect modem. Geef ze een kans, dan zal het hoogstwaarschijnlijk best wel goed komen.

En over je contract opzeggen: dat kan je volgens de Nederlandse wetgeving wel als er sprake is van een wanprestatie. Dan moet je echter wel de leverancier eerst een redelijke termijn gegeven hebben de problemen te verhelpen. Daar wringt 'm bij jou nou net de schoen; dat geduld kun je blijkbaar niet opbrengen.
 
Fazerin
Bedankt voor je reaktie c.q. samenvatting.
Goed dat ik kort achter elkaar belde, want er wordt grotendeels niet in het systeem genoteerd wat ze mij hadden beloofd en ook niet uitgevoerd.
Van online hoor je totaal niets van. Het kost mij alleen tikken en ergenis.
Hoe zo geduld. Het is mijn brood winning. Krijg ik wel een toelage van online ?
Je vergelijkt mijn geval met een slechter geval ??? Is dit geen wanprestatie dan.
 
mesa57
Als het je broodwinning is moet je geen consumenten maar een zakelijk abonnement afsluiten. punt.
 
rrozema
Nee, dit is volgens de wet (nog) geen wanprestatie. De wet houdt er rekening mee dat in elke dienst of product een storing kan optreden; er is pas sprake van een wanprestatie wanneer de leverancier geen poging onderneemt om het probleem te verhelpen of een onredelijk lange termijn neemt om met een oplossing te komen.

Als jij betere garanties wilt dan standaard consumenten voorwaarden dan kun je, zoals mesa57 schrijft, inderdaad beter een ander soort contract afsluiten waarin hierover striktere afspraken gemaakt worden. Maar voor die extra attentie van de leverancier zul je dan waarschijnlijk ook flink moeten betalen. Het is maar wat het je waard is.

Maar, om te voorkomen dat dit een eindeloos welles-nietes verhaal wordt; heb je nu al iets bereikt om je probleem op te lossen? Want je hebt nog steeds geen informatie toegevoegd waarmee we je zouden kunnen helpen. Bijvoorbeeld: welke meldingen kun je in de livebox vinden? Knippert het lampje even snel als je de 'line' aansluiting los maakt onderop de livebox of gaat hij dan sneller/langzamer knipperen?
 
Vlokjesman
Fazerin,


Er zijn wat cruciale dingen dat je opmerkt en het klopt iedereen doet zijn ding met het internet.
Maar voor oplossingen wordt wel geduld gevraagd. Een groot bedrijf heeft ook meerdere consumers bij waar het mis kan gaan.

Maar toch zal elk bedrijf dus ook Online het probleem zo snel mogelijk oplossen.

En als je indirect informatie vraagt of je wil je ei kwijt dan denk ik dat je hier op het forum terrecht kunt. En als je dat wilt doen hebben, dus de forumleden, informatie van je nodig om je advies te geven.

Wat ik van je vraag en wat ik hoop dat ons geeft,

Wat voor internet verbinding heb je bij Online ?
Wat voor modem heb je gehad en hierna gekregen?
Hopelijk dat je zelf ook wat extra info in de post kan zetten.

( advies van rrozema natuurlijk ook )

*tip*
mocht je een andere modem op de kop tikken, lenen, kopen, whatever. Dan is het altijd handig om dat aan te sluiten en te controleren of die modem wel of geen signaal krijgt.
Mocht deze bijvoorbeeld wel gaan branden en je kunt er op internetten. Dan is de modem van Online defect. ( dan ben je de helpdesk te slim afgeweest)

Maar,

Gaat deze niet branden dan kun je de modem van Online uitsluiten (ben je de helpdesk te slim afgeweest Wink
( want die is dan niet defect) Dan gaat het proces anders lopen.

Smile
Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt.

p.s frustratie uiten is altijd goed Maar gelijk aan het kortste eind trekken is niet altijd handig. Het zou je zaak meer schade aan doen als je impulsief actie onderneemt dan dat je er geduldig tegen aankijkt. Je geld wel terug van de periode geen signaal aanwezig is. Het geld van je zaak zal bij een consumentencontract toch wel " in smoke" op zijn gedaan
Gewijzigd door Vlokjesman op 11 november 2009, 22:29
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Fazerin
Iedereen bedankt voor de reaktie en wijze woorden.

Naast mijn job, kan thuiswerken, heb ik een heleboel uitzoekwerk. Ik heb ADSL Extra (internet en telefoon) en een modem van Orange. Waar kan ik verder de specificatie zien ? Ik ben al op zoek naar een modem. Men beweert dat alleen de provider kan dat uitreiken. Wie weet waar ik een vergelijkbare modem kan kopen.

Online beheerder vroegen 2 dagen geleden mijn klantnr en mijn tel.nr. Voor de rest niets gehoord. Hoe lang is het acceptabele geduld. Met Wanadoo had 3 jr geen enkel probleem, daarom mijn pissigheid.

Ja ik ben niet thuis en kan niet alle vragen beantwoorden.
 
Vlokjesman
ik zag net deze op het forum staan

Livebox Open internet explorer adresbalk leeghalen vul daar in 192.168.1.1 Of klik de link hierboven. Klik op tabblad geavanceerd zweef met muis over statistieken klik op adsl statistieken -Kopieer de hele tabel in je post-

hopelijk dat je er wat aan hebt

mvg
Ik ben ijdel. I know I am!
 
Tiger
@Vlokjesman,

Jij schreef,
Livebox Open internet explorer adresbalk leeghalen vul daar in 192.168.1.1 Of klik de link hierboven. Klik op tabblad geavanceerd zweef met muis over statistieken klik op adsl statistieken -Kopieer de hele tabel in je post-

hopelijk dat je er wat aan hebt

Het zou fijn zijn als je info geeft dat die ook duidelijk is, waar staat de link waar je het over hebt ? of zie ik die over het hoofd ?, klik op tabblad geavanceerd gebruikersnaam is admin en wachtwoord is admin (de meesten weten dit niet).

Ik weet dat je ijdel bent maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
TCP_IP
http://192.168.1.1
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn Livebox blijft knipperen OFFLINE', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
DMZ aanzetten blijft hangen op loading Zyxel configuratie en problemen : 1 25 jan 2018
Advertentie