obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Mijn Livebox blijft knipperen OFFLINE
TCP_IP
Tegenwoordig zijn de zogenaamde "modems" eigenlijk modemrouters.

Er zit een CPE(modem), router, switch, VOIP module en WLAN vaak bij in. (Alles in één dus).

Maar goed als je telefonie hebt moet je wel een modem(router) van Online afnemen ivm. bepaalde instellingen (SIP gegevens).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Als het @-lampje snel knippert is er geen verbinding met de centrale. Als het @-lampje langzaam knippert kan er 'geen sync gemaakt' worden. Dit houdt in dat je livebox geen overeenstemming heeft bereikt met de centrale over het protocol en de snelheid dat ze moeten gebruiken. Zeg maar het verschil tussen elkaar wel kunnen 'horen' maar elkaar niet 'verstaan'.

Dit kan diverse redenen hebben, waaronder een defecte livebox. Aangezien je livebox al eens is vervangen lijkt dit echter onwaarschijnlijk als oorzaak.

Het goede nieuws hieraan is dat je bedrading in orde lijkt; je livebox kan de centrale immers wel 'horen'. Het slechte nieuws is dat je voor de oplossing geheel afhankelijk bent van wat Online je gaat bieden; je kan er zelf niets aan doen behalve afwachten.
 
Fazerin

Quote

TCP_IP schreef:
Tegenwoordig zijn de zogenaamde "modems" eigenlijk modemrouters.

Er zit een CPE(modem), router, switch, VOIP module en WLAN vaak bij in. (Alles in één dus).

Maar goed als je telefonie hebt moet je wel een modem(router) van Online afnemen ivm. bepaalde instellingen (SIP gegevens).


OK, dan maar zonder telefoon. Welke goede modemrouter zal je mij aanbevolen. En is het plug en play ?
 
TCP_IP
Vergeet je de vragen tips van Rrozema niet Wink

Ehmm lastig te zeggen, ligt eraan wat je precies wilt en wat je budget is.

Overwegingen om mee te beginnen:

- Draadloos, Wireless G of Wireless N ?
- 100mbit of gigabit LAN poorten?
- Wil je geavanceerde router features of gewoon simpel (Qos)?
- VOIP module (voor externe VOIP aanbieders)
- etc

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Fazerin
Er is hoop, zo juist een mail ontvangen.

Geachte heer, mevrouw,

Niet lang meer.
Er is een nieuw modem onderweg naar u.
Wij zenden u geen nieuwe Livebox maar een Speedtouch 706.
Dit is een nieuw soort modem. Deze zult u naar verwachting morgen of overmorgen in huis hebben.

Wanneer u dit modem heeft ontvangen en aangesloten kunt u ons dit laten weten via een reactie op deze email. Wij zullen dat het geld wat u heeft betaald voor de periode dat u geen verbinding had aan u terug geven.

Met vriendelijke groeten,
Online
 
TCP_IP
Ben benieuwd.
Hoor veel goede dingen erover, zoals stabiliteit e.d.
Maar goed ook enkele bugs nog zoals 2mbit intrainsnelheid.

Afwachten dus maar.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Fazerin

Quote

TCP_IP schreef:
Ben benieuwd.
Hoor veel goede dingen erover, zoals stabiliteit e.d.
Maar goed ook enkele bugs nog zoals 2mbit intrainsnelheid.

Afwachten dus maar.

Hoi, welke modem heb je en welke software versie. Hoe is je ervaring ermee ? Grtz.
 
TCP_IP
Ik heb een D-Link dir 655 router met firmware versie 1.21EU.
Modem is een Motorola TM502B.

Ben een UPC klant tegenwoordig Wink 30mbit (haal 3450KBps) halleluja Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Fazerin

Quote

TCP_IP schreef:
Ik heb een D-Link dir 655 router met firmware versie 1.21EU.
Modem is een Motorola TM502B.

Ben een UPC klant tegenwoordig Wink 30mbit (haal 3450KBps) halleluja Grin

OK, je hebt dus een Ferrari onder de modemrouter, toch......wat heb je nog bij online te zoeken ???
 
TCP_IP
Begon als interesse voor DSL en na een kleine 2 jaar aardige hobby geworden eigenlijk Pfft

Vind gewoon leuk om mensen te helpen eigenlijk waar mogelijk, en leer regelmatig nog eens wat bij.
Ben eigenlijk nog beheerder bij zo'n 7 andere fora(xpvista.nl), maar goed door m'n werk heb ik dat nogal laten verwaarlozen. Gebrek aan tijd en zin eigenlijk.
Dit forum is eigenlijk wel de drukste, en eigenlijk ook wel de leukste o.a. door de actiefste medebeheerders ( Wink Rrozema, Wanabo)

En er zijn tegenwoordige nog wat leuke ontwikkelingen tussen dit forum en Online breedband zelf.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn Livebox blijft knipperen OFFLINE', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
DMZ aanzetten blijft hangen op loading Zyxel configuratie en problemen : 1 25 jan 2018
Advertentie