obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
buurman heeft mijn lijn gekregen
talin
nou dan mijn bevindingen maar even op een rij:

- online ADSL besteld op adres met huisnummer toevoeging ( wel vrijstaand huis )
- werd gebeld dat er nog een lijn op dat adres zou zijn of deze afgesloten mocht worden: ja ik ben de nieuwe eigenaar en huis word is al 2 jaar onbewoond dus zou raar zijn dat er nog een lijn op zou zitten.
- er zat een maand levertijd op, een maand geen internet.. maar het is niet anders..
- 5 november zou oplevering lijn zijn, nu sprak ik buurman, die had een brief gekregen van zijn provider dat zijn lijn zou worden opgeheven op de datum dat ik opgeleverd zou krijgen.
hij zou bellen, kreeg te horen dat hij de brief als niet verzonden te kunnen beschouwen.
- 5 november, mijn modem stond al aan, thompson 712, om 8 uur savonds nog geen verbinding, aansluitingen nogmaals nagekeken, rood en blauw, reset gedaan, geen resultaat.
- online gebelt, die gaf aan dat mijn 6 meter tussen ISRA punt en modem te lang zou zijn... direct op ISRA punt aangesloten, blauw en rood, geen resultaat, andere aders geprobeerd, geen resultaat.
vrijdagmorgen weer gebeld vanaf mijn werk, hij kon mijn modem niet bereiken en na 3 minuten gilde hij inneens dat hij mijn modem zag en de snelheid 18mb/s zou zijn.
- naar huis gebeld maar daar wisten ze me te vertellen dat er nog geen groen lampje brande en nog geen internet, ze had de buurman gesproken die had sinds mijn oplevering geen internet meer...
- nogmaals gebeld, verhaal verteld, werd uitdrukkelijk verteld dat er niets verkeerd was gegaan en dat niet het probleem kon zijn.
of ik bij de modem kon gaan zitten voor een troubleshoot, ik zat op mijn werk dat kon dus niet.
ik zou savonds terugbellen.
- vrijdagavond gebeld voor de troubleshoot, daar werd overheen gepraat en er zou een case aangemaakt worden, ik zou terug gebeld worden, een prettige avond verder.

- het is nu maandag nog niets gehoord, ik maar weer eens bellen, werd een x uit het gesprek gegooid terug naar keuze menu.
- ik zou terug worden gebeld door KPN die zouden een afspraak maken met mij tussen de 1 en 4 dagen, die zouden een lijn meting gaan doen in de centrale of op de lijn naar mijn huis...

opgeteld, mijn buurman heeft geen telefoon en internet meer, ik heb geen internet en heb nu al zeker voor 40 euro gebeld om dit op te lossen maar ik moet 1 tot 4 dagen wachten.
het rare is dat ze niet willen bevestigen dat die ene collega mijn modem heeft kunnen bereiken ( volgens mij dus die van mijn buurman ) en het volgens online niet kan dat ze een verkeerde oplevering hebben gedaan op verkeerde huisnummer en er volgens online geen verband is tussen mijn niet werkende lijn en afgesloten lijn van mijn buurman
 
mesa57
Wat een verhaal zeg ...
Je kunt nog eens proberen bij je buurman of hij met de online instellingen wel verbinding krijgt. Heeft hij in ieder geval internet. En misschien dan tijdelijk via draadloos delen ...
 
Vlokjesman
Zou je eens aan je buurman willen vragen of hij het dls lampje ziet branden op zijn modem.
Hier na gelijk vragen of je je eigen modem mag aansluiten om er zeker van te zijn dat het opgeleverd is bij je buurman

Wat ik ook raar vindt... Je ben op het verkeerde adres ( mss ) opgeleverd maar je heb je modem gewoon thuis ontvangen ?
normaal gaat het naar het adres toe waar de verbinding actief moet zijn lijkt mij. ook de brieven in dat geval.

Dit lijk mij een klassiek verhaal, adressen met toevoegingen. ( A, B , C, )

het is belangrijk dat je zo snel mogelijkheid " verhuisd " wordt mocht je inderdaad opgeleverd zijn bij je buurman dan baalt je buurman nu als een stekker, om maar niet te beginnen over zijn adsl. ( owja en hou je buurman te vriend mocht je ook telefonie hebben afgesloten Pfft PfftShock
Gewijzigd door Vlokjesman op 11 november 2009, 22:10
Ik ben ijdel. I know I am!
 
TCP_IP
maar goed er heeft dus wel een modem aan op de opgeleverde lijn, anders begon die medewerker niet zo te gillen :p
Zou ook toevallig zijn dat je buurman net diezelfde instellingen in zn modem had staan waardoor hij verbinding kreeg...
Ook wat vlokjesman zegt, je modem is wel op je adres afgeleverd....

Lijkt er meer op dat er kruisdraden zijn?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Vlokjesman
nou nee, ik denk niet dat het kruisdraden zijn. buurman brief hebben gekregen met de melding dat zijn verbinding opgezegd gaat worden.

"
november zou oplevering lijn zijn, nu sprak ik buurman, die had een brief gekregen van zijn provider dat zijn lijn zou worden opgeheven op de datum dat ik opgeleverd zou krijgen. "

het is dus een migratie geweest met een eigenbewoners verklaring..

eerder een toevoeging of mss nog wel een canvas proleempje
Ik ben ijdel. I know I am!
 
TCP_IP
Hmm klinkt idd logischer ja.
Dan ligt probleem bij KPN omdat hun zaakjes niet op orde zijn.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
talin
disndag rond 5 uur maar weer eens gebelt.
- tja uw aanvraag is bij TD in behandeling
- normaliter staat hier 5 dagen voor meneer dat het opgelost is, dus ik vraag hem de hoeveelste dag is het vandaag: antwoord: de 5de, dus vandaag gaat het opgelost worden?
nee dat kon hij niet garanderen, hij kon me niets garanderen.
- ik: ok dan bel ik om 8 uur wel weer als ik nog niets gehoord heb.

- om 5 over 8 gezellig met een kopje koffie online bellen.
- nee meneer het wachten is op KPN, daar heb ik geen boodschap aan, kijk in de case daar staat 5 dagen, ik ben jullie klant, ik heb niets met KPN te maken, wanneer is alles klaar?
daar had hij geen antwoord op.

toen ik hem vertelde dat mijn lijn bij mijn buurman was opgeleverd en mijn buurman dus niet meer kon bellen en internetten zei ie: dan zal ie wel goed pissig zijn... ja dat kan je wel stellen ja.

Toen!!
een prive bericht op dit forum van de online service desk .
deze beantwoord, mijn klantnummer en telefoonnummer doorgegeven.
deze belde mij netjes en zou mij verder helpen.




- en opeens een mailtje: bevestiging van wijzigen persoonlijke gegevens:

en ze hadden het voor elkaar, ik woon blijkbaar bij de buurman! ze hebben mijn huisnummer toevoeging er af weten te halen.


ben benieuwd of mijn sleutels vanavond nog wel passen.

maar weer eens met de klantenservice gebelt, hij snapte helemaal wat er aan de hand was en kon me niet verder helpen...........

toen weer een telefoontje: er zou door KPN actie worden ondernomen....

mijn buurman afgelopen weekend gesproken, die had een monteur van KPN over de vloer gehad, vanaf zijn aansluiting naar zijn modem was niets mis, daar waren wij ook al achter, hij zou het weer verder op pakken.

het is nu weer maandag en nog steeds niets, ik denk dat ik zo maar weer eens ga bellen.
 
talin
net maar weer eens gebeld.

eerst gekeken of mijn persoonlijke gegevens nog verkeerd staan, even online.. bekeken en die staan nog steeds ( vanaf donderdag ) op het verkeerde huisnummer, ben bang dat ze nu weer op de verkeerde adres gaan leveren.

- klantenservice was weer vriendelijk: ik kan alleen schriftelijk mijn klantgegevens wijzigen, hij kon/mocht dit niet voor mij doen, toen ik hem vertelde dat ik bang was dat er dan weer verkeerd geleverd gaat worden kon hij mij verzekeren dat dat niet gebeurde en dat het op dat moment goed gezet gaat worden.
dus online mag persoonlijke gegevens veranderen zonder dat je er om vraagt en dan moet je brief gaan sturen om dit weer ongedaan zien te krijgen.

- toen gevraagd wat de facturatie betekende die ze afgelopen vrijdag hebben gedaan zei hij dat hij dit onmiddelijk ging retourneren. bevredigend antwoord. hij kon me niet vertellen waar dit voor was.

- toen gevraagd om een canceling van mijn opdracht, dat kon niet meer, de 7 dagen waren verstreken.... even mijn broek optrekken, er is niets geleverd! en mijn 7 dagen bedenktijd zouden om zijn... ik ga maar eens op zoek naar de site van de consumentenbond en de opta.

- tussen neus en lippen door werd mij verteld dat de oplevering 20November zou zijn... ik zou op de hoogte gehouden worden...

zal vast wel vervolgd worden
Gewijzigd door talin op 16 november 2009, 13:35
 
spatieman
4 dagen dus nog wachten tot je weer weet dat er niets is..
 
talin
Maandag 16 November

- onderweg naar huis werd ik gebeld door een onbekend nummer: iemand van planning KPN ze wilden graag een monteur langssturen wanneer het schikte.
- vanavond was geen optie, dinsdag middag tussen 2 en 4 is de afspraak.
- hij gaat de lijn nakijken... op de vraag welke lijn: van wijkcentrale naar mijn huis en de lijn in mijn huis...

hopenlijk ga ik vanmiddag vanuit huis posten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'buurman heeft mijn lijn gekregen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
geen email voor mijn-online Helpdesk : 6 26 okt 2015
Advertentie