obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
KPN en Online samen op 1 aderpaar ???
Chicco1968
Mijn ouders zijn verhuisd en hebben op het nieuwe adres een nieuw telefoonnummer en aansluiting aangevraagd bij KPN.
Vervolgens hebben ze bij Online ook nog internet/telefonie aangevraagd.
Na ongeveer 2 weken kregen ze echter van KPN een brief dat hun KPN-telefonie zou worden afgesloten. Zou men dit niet willen dan zou men contact moeten opnemen met KPN. Dus vervolgens contact opgenomen met KPN en wat bleek.... Online had gevraagd de KPN-telefonie op te heffen!! Na KPN duidelijk te hebben gemaakt dat niet Online beslist of zij hun KPN-telefonie opzeggen maar de klant zelf heeft men het opzeggen gelukkig nog kunnen annuleren.
Vervolgens met Online gebeld welke aangaf dat dit voor hun verder geen probleem zou opleveren aangezien men toch op het 2e aderpaar ging zitten.
De telefoonverbinding van KPN werkte perfect, totdat...... de modem van Online was aangesloten en de telefonie van Online ook werkte.
Het probleem is nu dat de telefonie van Online wel werkt echter men wel kan bellen naar het KPN-nummer echter de telefoon bij mijn ouders niet meer over gaat!
Vervolgens heb ik het modem er even tussenuit gehaald en gewoon de telefoon aangesloten op de contactdoos, echter ook nu werkt het KPN-nummer niet meer. Er kan dus niet meer gebeld worden met het KPN-nummer en niet meer naar het KPN-nummer gebeld worden......
Vervolgens weer contact opgenomen met KPN welke een monteur hebben gestuurd en wat bleek.... er is helemaal geen 2e aderpaar aanwezig. Zouden mijn ouders een 2e aderpaar willen hebben dan zal men buiten de woning moeten gaan graven etc.
De medewerker van KPN gaf aan dat Online e.e.a. softwarematig zou moeten kunnen wijzigen.
Dus maar weer contact opgenomen met Online waar een medewerker in 1e instantie aangaf dat dit een probleem was van KPN en dat KPN een leveringsverplichting had voor het 2e aderpaar, dus de KPN zou er maar voor moeten zorgen dat er een 2e aderpaar kwam.
Toen ik hem echter mededeelde dat Online e.e.a. softwarematig zou kunnen aanpassen moest ik even wachten zodat hij met een collega zou kunnen overleggen.
Na 10 min gewacht te hebben gaf hij aan dat de technische dienst e.e.a. zou bekijken en e.e.e. softwarematig zou gaan aanpassen.

Iemand die dit zelfde probleem heeft gehad c.q. kan bevestigen/ontkennen dat e.e.a. softwarematig kan worden aangepast zodat mijn ouders op zowel het KPN- als Onlinenummer te bereiken zijn??
 
I R Baboon
Wilde je ouders dan op twee nummers bereikbaar zijn?
Dus via KPN analoog en VOIP via Online?

Op zich is iets logisch gebeurd.
Je ouders hebben eerst een KPN abo afgesloten en daarna een telefonie abo afgesloten bij Online.
Als je die standaard aanvraagt, gaat Online je KPN nummer porteren naar hun eigen VOIP lijn.
Je KPN abo vervalt dan automatisch.
Als je dat niet wilt moet je dat specifiek aangeven bij Online.
Daarom krijgen jullie die brief van KPN over het opzeggen van het KPN abonnement.

Wat ik niet zo begrijp is dat analoge telefonie en internet plus VOIP niet op één dezelfde aderpaar kunnen zitten.
Dat bedoelde de KPN medewerker met dat Online softwarematig dat zou moeten kunnen wijzigen.
Je gaat dan doen aan line-sharing.

Een monteur van KPN of Online moet je analoge signaal bij je ADSL signaal erbij prikken in de centrale.
Dat zou voldoende moeten zijn.
Gewijzigd door I R Baboon op 12 november 2009, 15:39
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Wanabo
Ik heb nog de 'ouderwetse' aansluiting. Dat wil zeggen een KPN belbasis abonnement met mijn vertrouwde telefoonnummer én een internet + bellen aansluiting van Online. Dit gaat over dezelfde aderparen.

Ik ben nu met het 'oude' KPN nummer en het VOIP nummer bereikbaar. Bellen doe ik automatisch met het veel goedkopere Online.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
TCP_IP
Lijkt erop dat er met de aanvraag iets mis is gegaan.
Heb zo'n vermoeden dat er voor nummerbehoud is gekozen?
Dan word nummer van KPN overgeheveld naar Online en kpn stopgezet.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Chicco1968
@ I R Baboon:
KLopt, ze willen op beide nummers bereikbaar zijn. Belangrijkste is gewoon als de VOIP van Online niet werkt c.q. er een storing is ze nog altijd kunnen bellen en gebeld kunnen worden.
Ben benieuwd of de oplossing van Online werkt, zodra ik meer weet laat ik het hier uiteraard weten.

@ Wanabo:
De door jou genoemde aansluiting is precies dezelfde die mijn ouders dus hebben... belbasis van KPN én VOIP van Online. Vraag me alleen af waarom dat bij mijn ouders dan zo'n problemen geeft... Zo als het bij jou werkt is dus inderdaad de bedoeling.

@ TCP_IP:
Met de aanvraag is inderdaad héél véél mis gegaan. Was op een gegeven moment zelfs zo dat er een monteur zou komen om een aansluitpunt te maken terwijl er al 2 waren! Al met al heb ik denk ik zo'n 2 u in totaal met ze gebeld, mede door de onkundigheid van een aantal medewerkers bij de klantencervice.....
Voor nummerbehoud is echter niet gekozen, bij Online is namelijk wel in het begin een probleem geweest, men had mijn ouders ingeschreven als een klant zonder een reeds bestaande analoge verbinding, wat dus weer bij hun omgezet diende te worden.
 
TCP_IP
Open toch maar even een eigen topic Wink
Even je verhaal copy/pasten.

Als je je telefoon rechtstreeks op de lijn aansluit (zonder splitter of modem) werkt het dan wel ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Chicco1968
Teruggebeld door Online. Deze gaven aan dat men e.e.a. niet softwarematig kon aanpassen en dat, volgens hun gegevens, het nr van de kpn helemaal niet meer actief was......
Vervolgens met kpn gebeld waar een medewerker aan gaf dat hun nr wel zeker gebruikt werd, sterker nog, volgens hem zouden mijn ouders op dit moment alleen maar kunnen bellen met het kpn nr omdat de verbinding van online alleen internet was en geen voip.....
Hem verteld dat dit dus NIET het geval was, sterker nog, het nr van kpn werkt NIET en de voip dus WEL !
Na een kleine discussie doorgeschakeld naar de technische dienst (weer 25 min in de wacht) die mij vertelde dat..... het nr van kpn was opgeheven en dat dit inderdaad niet werkte! Hij kon echter alleen niet aangeven waarom het was opgeheven, want de geplande opheffing (zoals reeds eerder beschreven) was namelijk door mij geannuleerd en dit kon hij ook zien in zijn systeem. Echter er was volgens hem geen nieuwe opheffing zichtbaar maar toch was het nr afgemeld.....
Heel raar allemaal, want naar mijn idee had de medewerker die een monteur had gestuurd dit ook kunnen zien en was dus het bezoek van de monteur niet nodig geweest maar ja......
Dus het lekker gehouden zoals het nu is, kpn weg en internet/voip via Online!
Al met al, na ongeveer 3,5 uur in totaliteit met kpn gebeld te hebben heb ik mijn vertrouwen in knp HELEMAAL verloren!! En a.s. maandag zal ik dus zelf ook gaan bellen met kpn om mijn eigen abonnement bij hun op te zeggen! Voor mij dus NOOIT MEER kpn !!!
Gewijzigd door Chicco1968 op 22 november 2009, 19:27
 
TCP_IP
@ Peter1971
Geen probleem, had je niet kunnen weten Wink
Maar voor het gevolg wel beter idd Smile
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN en Online samen op 1 aderpaar ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie