obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Gaming (NAT) speedtouch 516i + linksys wrt54g
htimmer
Beste wie dit leest,

Allereerst mijn configuratie:
Orange (Online?) ADSL Extra,
Speedtouch 516i (standaard Orange configuratie),
Linksys WRT54G v.7.2 (Automatic Configuration - DHCP)


Ik heb nu al ruim een jaar problemen met de NAT op mijn internet. Ik wil graag spelletjes online kunnen spelen (via Playstation 3 en pc), maar bij de internetinstellingen krijg ik telkens te lezen dat mijn NAT 'strict' is. Ik kan niet met iedereen verbinding maken en online spellen spelen gaat niet echt lekker. (Internet daarentegen werkt gewoon normaal, met alles standaard ingesteld).
Ik weet bijna zeker dat het aan de instelling van mijn router / modem ligt, want als ik mijn internetkabel uit de router haal (direct aan de modem zet), en dan ga spelen, dan staat mijn NAT wel op 'Open'.
Om dit te verhelpen heb ik al diverse fora afgestruind en telkens werd er geadviseerd om poorten open te zetten op mijn router. Nu heeft dit geen enkel effect.

Aangezien ik geen problemen heb wanneer ik de router er tussen uit haal, dacht ik dat het misschien aan de instellingen lag. Ik heb al geprobeerd mijn modem om te zetten naar een bridge, maar tot nu toe nog geen succes gehad.

Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit zou kunnen oplossen?

M.v.g.
H. Timmer
 
I R Baboon
Je werkt met twee routers achter elkaar. De 516i is namelijk ook een router.
Je moet dan de poorten openen op de 516i én op de Linksys.
Aangezien het wel werkt als je direct alles aansluit op de 516i, zit dus het probleem bij de Linksys.



Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TCP_IP
Och zou gewoon simpelweg een accespoint van je Linksys maken, works like a charm Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
htimmer
Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik ben net 2 uur bezig geweest met het omzetten van mijn 2e router (de Linksys) naar een Acces point.
Mijn kunde in deze dingen laat nogal te wensen over, dus het is ook helaas niet gelukt.

Kan het eraan liggen dat het ip-adres van de Speedtouch 10.0.0.138 is?
Kan ik deze op een of andere manier omzetten naar een 192.168.*.* adres?
 
I R Baboon
Ip adres van de Linksys veranderen naar het subnet van de Speedtouch. (bv. 10.0.0.100)
DHCP server uit zetten van de Linksys.
Saven en dan ben je klaar met de Linksys.

Alleen de netwerkkabel in een LAN poort prikken ipv. de WAN poort.
Alles opnieuw opstarten en klaar ben je..
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
htimmer
Dank voor de tip I R Baboon!

Ik heb een probleem als ik het ip adres van de linksys wil veranderen.
Verander namelijk het local ip adres naar 10.0.0.*** (254 in mijn geval).
Krijg dan een message 'Changes succesful. Please reload/renew DHCP.' of iets dergelijks.

Wanneer ik dan naar 10.0.0.254 wil gaan, krijg ik geen verbinding mijn router meer. Hetzelf voor het oude ip adres.
Het lijkt wel of mijn pc hem niet meer wil vinden. Heeft vast iets met die dhcp renewal te maken, maar kom er zelf gewoon niet uit.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
 
I R Baboon
Je netwerkkaart zit nog op het oude subnet, daarom kan hij de router niet vinden.
Of je moet je pc rebooten of je netwerkaart een vast ip geven in het subnet van de Speedtouch of in de dos box dit intikken:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Gewijzigd door I R Baboon op 21 november 2009, 01:07
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
htimmer
I R Baboon, you are my hero!

Heb dit probleem al sinds dat Gears of War 1 op de 360 uitkwam (Dat is inmiddels zo'n 3 jaar geleden).

Met de hulp van dit forum ben ik er nu binnen een week uit! Hulde!Grin




Hier mag een slotje op!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gaming (NAT) speedtouch 516i + linksys wrt54g', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
raptr desktop app en amd gaming evolved Algemeen : 3 26 okt 2015
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Advertentie