obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Problemen Thomson TG712 en Torrents
eNdEmiOn
Hallo iedereen.

Bij voorbaat sorry als het niet op de juiste plek staat maar kon niet echt een goede plek voor dit onderwerp vinden.

Het volgende, overgestapt van tele2 naar online. Overstap is op zich prima gegaan echter de geleverde modem is gewoonweg slecht. Ik ben nu al aan het 2e modem wat het binnen 24u (of eerder 12u) heeft begeven.
Wat er dus steeds gebeurt is dat de modem er op gegeven moment uit klapt maar dan niet meer te rebooten of te resetten is. Enkel het pwr en ethernet lampje blijven knipperen. Heb het ff op utube gezet voor de duidelijkheid.
http://www.youtube.com/watch?v=ZBJOn7...BJOn7Ju5J8 en http://www.youtube.com/watch?v=xrjpFE...rjpFErcj4A

Nu schuiven ze het af op mijn torrent settings. Dat ik teveel verbindinkjes toelaat. Echter heb ik veel getest om op de minimale settings uit te komen zonder dat de torrents gehandicapt worden. Het enige wat ik nog kan verlagen is het aantal half open's die sinds SP2 voor xp beperkt is op 10. Daarvoor was dit onbeperkt. Dit kan wat lager aangezien dit alleen invloed heeft op het opgang komen van torrents. Dit wil ik nog minimaal tot 50 beperken.

Maar goed hoe dan ook is het belachelijk dat ik dan maar de settings moet veranderen en dan maar de vingers kruisen en hopen dat de modem het niet begeeft als ie 'n keer vastloopt.

Internet loopt verder prima met mijn oude 3Com modem (meer dan 4 jaar oud). Echter heeft deze geen VoIP ATA aan boord. Dus zou ik daar een losse ATA aan kunnen hangen maja dan moet ik wel die ATA kunnen instellen. Maar dat soort gegevens daar wordt heel moeilijk over gedaan (wat hebben ze te verbergen?).

Als ze me de instellingen niet geven van VoIP dan hoef ik dus het telefoon abbo niet meer. Heb er geen drol aan als ik dan vast zit aan een modem die er zomaar mee op kan houden.

Dus welke VoIP diensten geeft het zoal hier in NL. Zal me toch moeten oriënteren. Welke valt aan te raden waarmee ik dus via een ATA met mijn gewone analoge telefoons kan bellen en gebeld worden?

Hier houd ik het maar even bij (tijdgebrek). Reacties, toevoegingen, vragen, andere mogelijkheden ik hoor het graag.
Gewijzigd door eNdEmiOn op 19 november 2009, 17:21
 
rrozema
Ik mis het punt van je 1e filmpje, denk ik. Wat wil je ons daar laten zien? Het modem is niet aangesloten op de 'line', dus daarom start het niet verder op; of mis ik dan iets?

Het 2e filmpje is wel apart; weet je zeker dat je op het schakelaartje drukt? Je gebruikt een vrij dun stangetje (wel een net dingetje trouwens; ik kom meestal niet verder dan een uitgebogen paperclip.), de kans bestaat dat je met zo'n dun stangetje net naast het schakelaartje prikt. Als het goed is voel je een licht 'klikje' als je de schakelaar indrukt. De reset is bij vrijwel alle routers een hardware voorziening en kan daardoor eigenlijk niet door software beïnvloed worden; ik verwacht dan ook niet echt dat dit een software issue is.

Voor voip suggesties moet je even de topics van noelsmesseb bekijken: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_31785 en http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_31397
 
eNdEmiOn
Normaal gesproken hoort ook zonder bekabeling aangesloten het een en ander groen te gaan branden (de pwr led om er een te noemen). Oranje knipperen is al helemaal iets vreemds, dit staat niet eens in de omschrijvingen van wat de lichtjes allemaal kunnen aangeven (ook nagekeken in de volledige handleiding).

Beide modems doen nu aangesloten en niet aangesloten hetzelfde. Wat er dus gebeurt is dat de modem start maar zodra hij begint met het ethernet deel te initialiseren komt ie in een soort loop terecht. Switch functionaliteit is dus ook afwezig.
Behalve knipperen is dus alle functionaliteit weg ook de knop voorop om makkelijk wifi apparaten toe te voegen doet gewoon niks. Deze zou normaal een x aantal seconden blauw moeten oplichten als je er op drukt.

Nou dat reset knopje heb ik echt wel ingedrukt. Als je goed luistert op het filmpje kun je de klik ervan ook horen. Maar ook dit knopje heeft totaal geen effect.
Dat stangetje is trouwens bedoeld om cd trays te openen wanneer een pc uit staat (je kent dat gaatje voorop wel). Maar is ook erg geschikt voor dit soort knopjes. Misdrukken is trouwens wel haast onmogelijk zelfs vanuit een maximale schuine hoek dus zo'n hoek waarbij je nog wel gewoon tot de bodem van het gaatje komt klikt zich dat knopje nog gewoon in.
 
rrozema
Ah. Nou snap ik je (ik ken deze router nog niet, dus vandaar mijn verwarring, sorry). Dat ziet er inderdaad wel raar uit dan. Wellicht is er automatisch een firmware update uitgevoerd en zijn beide routers daardoor onklaar geraakt. Dat je er nu 2 hebt met het zelfde probleem zou de helpdesk toch aan het denken moeten zetten. Ik zal het service team eens vragen naar je probleem te kijken; de mensen van Online zullen ook geen warm gevoel krijgen als hun routers zich zo gaan gedragen... Ze zullen je waarschijnlijk naar je klantnummer vragen zodat ze je gegevens er bij kunnen zoeken. Misschien kun je ze helpen door een van je beide routers te retourneren voor onderzoek. Ze zullen het je wel vragen.

N.B. een andere oorzaak zou natuurlijk je pc, de netwerkkaart, de kabel of een potentiaal verschil tussen je pc en de router kunnen zijn; het is nu te laat voor deze beide routers maar als je straks weer een andere krijgt, gebruik dan eens alleen wireless, of nog beter, gebruik de eerste dag alleen een andere pc (sluit je normale pc nog even een dagje niet aan met een kabel op de router. -iets geeft me het gevoel dat je wel een 2e computer tot je beschikking hebt die je tijdelijk even kan gebruiken-). En als je hem dan weer aan sluit, gebruik dan een andere utp kabel. Ik heb al meer verhalen gehoord waarbij een defecte utp kabel voor onverklaarbare problemen zorgde.
Gewijzigd door rrozema op 20 november 2009, 08:44
 
eNdEmiOn
Dat van die firmware update daar heb ik ook aan gedacht. Ik weet niet hoe laat die updates uitgevoerd worden maar in beide gevallen vloog de modem/router er rond 3u 's nachts uit. Dus dat zou ermee te maken kunnen hebben.

In beginsel ging ik er wel gewoon vanuit dat ze de router terug wilde hebben om te kijken wat er mis mee was gegaan. Maar dat hoefde niet. Tot nu toe is daar ook nog niks van gebleken. Maar ik kan het natuurlijk wel weer eens voorstellen.

Een andere oorzaak zou iid ook kunnen en ik zou het allemaal wel willen testen maar ben bang dat ik daar dan een stapeltje routers voor nodig heb Pfft
Dat van een andere pc een dagje proberen moet wel kunnen. Natuurlijk moet het wel allemaal goed blijven functioneren 's nachts, ook met torrent verkeer actief. Natuurlijk kan ik ook nog 1 dag geen verkeer toepassen en dan maar hopen dat een update zodanig werkt dat dit probleem daarmee ook de wereld uit is.

p.s. Het viel me trouwens op dat de modem zelf niet beveiligd is. Simpelweg naar het ip surfen en je bent erin. Dit vind ik toch niet zo best. Wachtwoord veranderen gaat ook niet, het leeg laten van de huidige wachtwoord verificatie werkt niet. Melding blijft altijd dat het ingevoerde wachtwoord fout is en er dus niks verandert wordt.
 
I R Baboon
De router is wel beveiligd tegen onbevoegd toegang via het internet.
Alleen via je eigen netwerk heb je dus een vrije toegang.
Check het maar eens via een proxy server.



Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
BamBam
HI

Voor de lampjes is deze link handig http://www.thomsonbroadbandpartner.com/getfile.php?id=5415

in 2.1.1 Statuslampjes staat wat wat is


Succes
 
eNdEmiOn
Dat de modem tegen inloggen over inet beveiligd is wist ik niet maar ik dacht ook meer aan het kraken van wep of wpa al is dat hier niet zo erg belangrijk (beiden tegenwoordig binnen 10 min te doen). Standaard staat de modem op een mix wpa + wpa2. De beveiliging zit daarbij dus op wpa1 niveau (correct me if I'm wrong). Zal nog 's nagaan of alle wifi apparaten in huis wpa2 onderstunen.
Het lijkt me dus toch niet echt een overbodige luxe om ook via de lan of wlan met wachtwoord te werken.

Ja die handleiding heb ik ook op m'n pc staan met de led betekenissen. Echter als je bij pwr -> oranje -> knipperend kijkt, dat gaat niet lukken. Enkel oranje constant brandend is vermeld. Al geeft oranje wel weer een referentie naar update theorie hierboven.
 
I R Baboon
WPA2 met AES is de meest veilige optie.
Die is (nog) niet gekraakt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DMDTagz
Ik heb hetzelfde probleem, en de TD heeft bevestigd dat het om een firmwarefout gaat. Ik zit al bij het vierde modem. Is het niet mogelijk om die firmware update te omzeilen? zonder die update doet hij het prima namelijk. 4 modems in 4 weken tijd is mij een beetje te veel van het goede namelijk, ik wil gewoon op internet kunnen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Thomson TG712 en Torrents', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie