obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wake-On-Lan
WoTeX
Ik heb op dit forum al meerdere topics gelezen over Wake-On-Lan met de Livebox.
Ik ben hier nu ook mee aan het prutsen, maar ik krijg het nog totaal niet voor elkaar.

Mijn computer heeft een Gigabyte GA-EP45-DS3 moederbord, welke Wake-On-PME ondersteunt (PME staat voor PCI/PCI-e slots). Mijn netwerkkaart is een Asus NX1101, welke Wake-On-Lan ondersteund. Daar mag het dus, volgens mij, niet aan liggen.

Ik wil mijn computer wakker kunnen maken, als ik niet thuis ben. Ik heb dit via enkele sites getest, en dit werkt opzich goed.. Totdat de computer langer dan een paar minuten uitstaat. Dan gebeurd er namelijk niks meer.

Ik heb in mijn computer mijn netwerkkaart een statisch lokaal IP-adres toegewezen en poort 9 opengezet in de LiveBox.

Toch werkt het hele gebeuren op de een-of-andere manier gewoonweg niet.

Ik hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen hiermee, want ik baal er echt van dat het niet werkt en ik heb het vermoeden dat dit aan de LiveBox ligt...
 
rrozema
Ik kan niet garanderen dat het niet aan de livebox ligt; er zijn echter wel ook nog andere oorzaken te bedenken. Controleer bijvoorbeeld goed de instellingen in windows op de 'energiebeheer' tab van je netwerk adapter. 'Dit apparaat mag de computer uit standby halen' : aan, 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen': aan, 'Alleen netwerkbeheerstations mogen de computer uit stand-by halen' : uit.

Ik heb het zelf niet gedaan (mijn pc staat gewoon altijd aan Cool), maar wellicht dat deze link je voldoende informatie geeft.
 
WoTeX
ik heb volgens mij alles goed gedaan. Helaas beschikt de LiveBox niet over de mogelijkheid om een MAC-adres aan een lokaal IP-adres te koppelen. Dat lijkt mij wel een vereiste om dit hele gebeuren te laten werken..
 
h_henkie
Ik ben hier ooit in het verleden mee bezig geweest. De livebox (router) moet een aantal zaken onthouden. Dat is welke MAC adres bij welke ip hoort. Dit gaat via de UDP. Dit deed de live box niet. En daar ben ik afgehaakt omdat ik toen der tijd met de live box moest werken. Kijk hier (http://forum.fok.nl/topic/1091711) even voor evt meer info
 
WoTeX
Ik heb nu mijn computer aangesloten op ons Netgear WGT624 router. Poorten op de Livebox geforward naar de router en op de router de poorten geforward naar mijn lokale IP-adres. In de router heb ik, als ik het goed heb gedaan, mijn MAC-adres aan mijn lokale IP-adres gekoppeld. Toch werkt het alleen als mijn computer een kwartiertje uitstaat via Internet, maar via lokale netwerk werkt het wel gewoon.
 
I R Baboon
De router 'vergeet' na enkele minuten welk ip adres gekoppeld is aan welk MAC adres. Daarom kan hij je pc niet vinden om te wekken.
Dat koppelen gebeurd in de ARP tabel.
Je kan dat verhelpen door de vermelding in die tabel statisch te maken. Een blijvende koppeling dus.
Dat gaat altijd via de CLI van de router.

Een veelgebruikt alternatief is om het magic pakket te zenden aan alle computers in je netwerk. Dan hoeft de router niet te onthouden welke pc je bedoelt.
Dan moet je de port forwarden naar 192.168.1.255. Dat is het broadcast adres van je netwerk.
Dat werkt alleen als maar één pc standby staat in het netwerk. Anders gaan er meerdere apparaten aanspringen.
Gewijzigd door I R Baboon op 25 november 2009, 11:14
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TCP_IP
Kan me nog een topic herinneren van Ricardo777 (wat een geheugen Smile waarop hij dit ook probeerde.

En ja heb hem gevonden:

https://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3086&rowstart=40
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
WoTeX
Die zal ik binnenkort eens proberen Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wake-On-Lan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TG712, Sitecom WL-342 en Wake on Lan Thomson configuratie en problemen : 19 09 feb 2011
wake on lan op 706 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 10 11 jul 2010
Advertentie