obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
HEC/CRC fouten behoorlijk hoog
Jeff
Hi,

heb alweer problemen met mijn telefoon lijn,
dit keer hoor ik gekraak op mijn telefoonlijn als iemand mij belt en de tegenpartij kan mij slecht of nauwelijks verstaan,
heb hierbij al eens mijn bedrading nagegaan maar er zit nergens geen fout
heb ook al verschillende malen gemailt met online maar die zeggen geen probleem te kunnen vinden?
volgens online verbreekt mijn verbinding meerdere malen per dag en meten ze een hoge ruis over mijn telefoon signaal,
ze zijn ook van mening dat er haarscheurtjes kunnen zitten in mijn kabel wat eigenlijk vreemd is want heb nog niet zo lang geleden de draadjes opnieuw gestript(zie mijn vorige post)
de grondkabel van kpn komt direct mijn huis binnen, loopt van buiten af ergens door mijn tuin waar 2 bomen staan met grote dikke wortels dus is het mogelijk dat mijn kabel beschadigd is??
huis is voor 1990 gebouwd
volgens online zou ik kpn eens moeten bellen (gaat weer n smak geld kostenSad )

iemand een oplossing?

ADSL statistieken Frimware: 3202_2601EA


Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kbps
Downstream 6884 Kbps
Afname Dichtbij: 40.4 (dCool
Ver weg: 21.1 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 4 (dCool
Ver weg: 10 (dCool
HEC-teller 67446
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 24263
ES-teller van 1 dag 0
 
rrozema
Hallo Mule,

haarscheurtjes zouden niet aan het eind van de kabel zitten maar ergens waar je kabel eens geknikt is. Opnieuw strippen zou daarom niets met het probleem te maken moeten hebben. Denk erom, het gaat enkel om de draad van je ISRA naar de line ingang van je livebox; alle andere kabels doen er niet toe bij het vinden van deze storing. Deze ene draad is van groot belang voor de kwaliteit van je adsl verbinding; hij moet kort zijn (+- 30 cm, maar zeker niet meer dan 1 meter) en hij moet uit 1 stuk bestaan (bijvoorbeeld geen kroonsteentjes, verloopstukjes of zelfs aan elkaar geknoopte stukjes draadjes) en dan nog een heel belangrijk punt: er mogen slechts precies 2 aders aangesloten zitten op zowel het ISRA als de line aansluiting van je livebox (geen extra draden, hoe kort ook).

Natuurlijk is het mogelijk dat die bomen je kabel in de knel gedrukt hebben. Daar kom je echter enkel achter door KPN die meting te laten doen; zo'n meting is gratis. Maar meestal wordt die door Online geïnitieerd; Online doet immers zaken met KPN; niet jij. Vertel de helpdesk dat de volgende keer dat je ze spreekt. Als je grondkabel inderdaad beschadigd is, dan weet ik niet wie daarvan de kosten moet dragen; maar vervangen is dan echt de enige optie. en dat kost je dan waarschijnlijk in ieder geval je bomen want dan moet er gegraven worden. Dus hopen maar dat dat het niet is...
 
Jeff
Die bomen maakt mij niks uit,als het probleem maar opgelost word ban ik blij
op mijn isra zitten 2 draadjes aangesloten(blauw/rood) en mijn kabel van isra naar de line is rond de 40CM
ik train hoger in dan andere online gebruikers omdat ik op een kpn lijn zit volgens de hd
ga dadelijk eens bellen met kpn

mijn adsl stats van nu:
HEC-teller 90140
CRC-fouten 30041
verbonden gedurende:282Uur en 33 minuten
 
Jeff
ben nu aan het bellem met kpn 0900-0204, mijn gesprek word al opgehangen alvoorens ik iemand aan de lijn krijg
slechte serviceFrown verkeerde nummerWink
kpn kan mij niet helpen word doorverwezen naar online (van kastje naar de muur of kabel)

online:
we hebben er een nieuwe case van gemaakt en heb er alles ingezet zoals u het gezegt hebt,
als er werkzaamheden plaats vinden aan de kabel zijn die voor de rekening van kpn binnen mijn huis is alles in orde
ik krijg bericht als er een oplossing is voor het probleem
Gewijzigd door Jeff op 23 november 2009, 11:52
 
Jeff
Heb deze morgen weer gebeld met online,
ze hebben het onderzocht en hebben geen oplossing kunnen vinden,
een mogelijke oplossing zou zijn dat mijn snelheid word gedowngrade naar ? en dan overstappen op het basis abonnement zonder een nieuw modem
is dit een redelijke optie ja of nee ben zelf van mening om het niet te doen er moet toch een oplossing zijn of moet ik het zober inzien (heb nog nooit problemen gehad met internet en sinds dat ik bij online zit al n dik jaar ellende en het is altijd het zelfde liedje met hun.

heb eens een logje bijgehouden:
zie http://bit.ly/8Z693M
 
TCP_IP
Log niet zichtbaar Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Jeff
Hopelijk nu welSmile
Is wel 2007 formaat

4933692
capturemh.th
Jeff voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Jeff op 02 december 2009, 22:19
 
Jeff

Quote

gekkedwaas schreef:
@Mule

het is ook logisch dat je geen service van KPN krijgt, Online is je provider niet KPN.
De lijnen die er liggen zijn allemaal van KPN andere providers huren deze lijnen.

ja dat was bij mij al bekend
 
rrozema
Heb je al eens het voorstel gekregen om je signaal op het alternatieve aderpaar te leveren? Waarschijnlijk wordt je adsl signaal nu op de rode en blauwe ader geleverd, je hebt in je kabel echter ook een wit+oranje aderpaar dat geschikt is om je signaal op te leveren.

Als Online daar opdracht toe geeft, kan de KPN in de centrale je aansluiting overzetten op dat wit+oranje aderpaar; wellicht is dat van betere kwaliteit. Jij moet dan aan jouw kant -in het ISRA- ook je draad vanaf de livebox aansluiten op de wit+oranje draden i.p.v. de rood+blauwe draden.

Op deze manier kun je wellicht zonder graafwerk toch een betere verbinding krijgen.
 
Jeff
hmm heb ik nooit aan gedacht,
dan hoef ik ook geen downgrade uit te voeren
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HEC/CRC fouten behoorlijk hoog', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips? Snelheid : 6 05 mrt 2013
FEC fouten + geen uitgangsvermogen Speedtouch 706 configuratie en problemen : 9 12 nov 2010
Fec fouten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 10 nov 2010
Veel CRC-fouten? Livebox configuratie en problemen : 2 09 nov 2009
F@st3202 - 3202_2601D8 - fouten ontdekt Livebox configuratie en problemen : 1 13 sep 2009
Advertentie