obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Eigen netwerk achter ST706 (non-WL)
JohanT
Hallo,

Op dit moment gebruik ik een Belkin Wireless G F5D7632-4 als modem/router. Deze is rond 2006 gekocht omdat we draadloos internet wilden en we destijds slechts één kastje wilden en je aan een Speedtouch 516 met 4 ethernetpoorten en een access point ernaast twee kasten hebt.
De Belkin heeft altijd prima voldaan. Ook toen we overstapten naar destijds nog Wanadoo in 2007. Hier hebben we een Speedtouch 516 met 1 ethernetpoort gekregen die overigens nooit gebruikt is. Het was lastig instellingen voor de Belkin te vinden, maar na een firmwareupgrade en veel gedoe werkte het.

Nu hebben we deze november internet + onbeperkt bellen genomen. Het internet is inmiddels omgezet van 4 naar 8 mbit en telefonie moet nog.

Nu kregen we vanmiddag het modem ST706 binnen en ik wist natuurlijk wel dat ik deze nieuwe moest gebruiken vanwege voip. Maar ik vond het nemen van de Speedtouch ST706 WL onzin. 3 euro per maand daarvoor is gewoon onzin. En ik dacht dat ik de Belkin wel als switch en wireless zou kunnen instellen wat ik dus ook nog ga proberen. (Ik vind met name wireless belangrijk, heb nml nog wel een losse 8 poort switch liggen..)

Op dit moment internet ik nog met de Belkin en is telefoon nog steeds 'ouderwets' achter de splitter.

Eerst wil nog even een beetje hulp hierbij hebben.

1. Als eerste moet ik in de Belkin DHCP uitzetten aangezien de router in de ST706 dat moet regelen.
2. 1x UTP van ST706 naar Belkin, ADSL poort van belkin raakt in onbruik. Dus in optiescherm van Belkin maakt t niks meer uit waarop WAN staat?!
3. In de ST706 schijnt niks veranderd te hoeven worden..
4. Draadloze instellingen laat ik zoals het is.

Is het tot zover goed?

Dan:
PS3 komt op wireless
Laptop ook
Mobiele telefoon
Nog een pc

Bedraad wil ik doen via mijn switch aangezien dat allemaal in dezelfde kamer staat, en zowel ST706 als Belkin in de meterkast komen.
Aan de switch komen dan nog 2 pc's, X360 en mogelijk nog wat andere rommel.
JohanT voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door JohanT op 25 november 2009, 01:15
 
JohanT
Aangezien ik blijkbaar niet nog een bijlage kan plaatsen in het vorige bericht komt hier de tweede over instellingen:

De huidige snelheden met de Belkin modem/router zijn dit:
632869756
Ook geen last van instabiliteit ofzo. Dus als dat gebeurt blame ik de Speedtouch modem Pfft




En de settings onder het kopje WAN boeien ook niet (denk ik)?
WAN > Connection type


The following information is usually provided by your ISP.
Please select the Internet sharing protocol.

PPPoE
PPPoA
Dynamic/Fixed IP (1483 Bridged)
Static IP (IPoA)
Modem Only (Disable Internet Sharing)


Kloppen mijn notaties achter hetgeen er gezegd wordt?
JohanT voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door JohanT op 25 november 2009, 01:49
 
I R Baboon
Je instellingen zijn correct .Smile
Het zou moeten werken.

Vergeet niet de splitter te verwijderen. De 706 heeft een ingebouwde splitter.
Gewijzigd door I R Baboon op 25 november 2009, 10:56
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JohanT
Toch nog even een vraag. Is het niet mogelijk de ST706 in bridge te gooien en dan alle LAN via mijn modem/router te laten gaan?
 
I R Baboon
Nee.
Het is niet mogelijk om configuratie van de 706 te veranderen.
Online heeft dat via de firmware onmogelijk gemaakt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JohanT
Nog bedankt voor de hulp I R Baboon. Alles draait nu als een zonnetje, al vind ik de ping een beetje hoog op 20 ms. Voorheen (Ook met online) was dat 9 ms. En met andere modem 15 ms.
Ook zijn de snelheden nu een klein beetje lager..
Gewijzigd door JohanT op 01 december 2009, 16:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen netwerk achter ST706 (non-WL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Online Glasvezel, eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 2 23 feb 2017
Advertentie