Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Verontrustend ???
|
|
orangeFORever |
Geplaatst op 22 August 2006, 06:39
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 32 Lid sinds: 24 Jul 2006 |
Als ik de statistieken van de livebox na een week bekijk, scoor ik de volgende resultaten: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1020 Kb DownStream 15476 Kb Afname Dichtbij : 22.2 (dB) Ver weg : 6.4 (dB) SNR-marge Dichtbij : 7 (dB) Ver weg : 12 (dB) HEC-teller 145625 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 5457 ES-teller van 1 dag 0 De hoogte van de HEC-teller is dat wel normaal ? Hoe wordt een en ander veroorzaakt. Ik ben trouwens dik tevreden (nu een maand) met ORANGE. Vr. gr. Edit: smileys uitgezet Gewijzigd door Wanabo op 22 August 2006, 17:38 |
|
|
Richard |
Geplaatst op 22 August 2006, 16:19
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Om je gerust te stellen... mijn internet verbinding draait uitstekend en heeft ook nogal wat in die HEC teller, kijk maar eens naar mijn statistieken: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1020 Kb DownStream 18920 Kb Afname Dichtbij : 25.1 (dB) Ver weg : 9.1 (dB) SNR-marge Dichtbij : 7 (dB) Ver weg : 13 (dB) HEC-teller 199428 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 15670 ES-teller van 1 dag 0 Zoals je ziet ook behoorlijk wat in die HEC teller en CRC teller aanwezig. Ik weet alleen niet meer waar ik kan zien hoe lang hij online is maar dit is in elk geval van een aantal weken. Gewijzigd door Richard op 22 August 2006, 16:20 Greetings, Richard.
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 22 August 2006, 18:16
|
Stom he, ik zat overal bij informatie te kijken, maar inderdaad. Klopt die informatie trouwens wel? Ik kan me niet herinneren dat ik die doos anderhalve dag geleden gereset zou hebben. Er staat: U bent verbonden gedurende : 77:42 uur Dat lijkt me toch wat kort. Dan zou ik 3 dagen geleden de box gereset hebben? Dat klopt niet, ding heeft de hele tijd gelopen. Strange. Greetings, Richard.
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 23 August 2006, 15:47
|
Ja klopt Suug, maar ik ben er ook achter waarom. De centrale ligt inderdaad ver van me vandaag ergens rond de 1,9 kilometer. Maar mijn telefoonaansluiting werkte niet toen die aangelegd werd (had ISDN en heb analoog laten aanleggen, lengte van de kabels kwam niet overeen bij een meting). Toen is een monteur gekomen, deze belde me echter op vanuit de straat achter me, daar was alles in orde zo zei hij. Maar mijn telefoon werkte. Op mijn vraag wat ie dan gewijzigd had, kreeg ik als antwoord dat de draadjes in de wijkcentrale (1,9 km verderop) er niet goed in zaten en hij die nog eens goed bevestigd had. Toen werkte alles dus. Maar hij was dus mijn aansluiting in het kastje hier achter mijn straat aan het bekijken toen hij me belde. Dat geeft mij het vermoeden dat daar een soort repeater moet staan of zo'n nieuw soort wijkcentrale en ik daardoor ook zo hoog kan intrainen omdat die straat waar ie staat net achter mijn straat ligt. Want als ik een of 2x de LB reset of 's nachts eens laat intrainen zit ik zelfs op 19400 zoiets ingetraind. ![]() Dus dat is de oorzaak. Greetings, Richard.
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verontrustend ???', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |