obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox + WRT54G2: onstabiel netwerk
evertbram
Beste Onliners,

Dit is mijn eerste bericht hier op het forum. Ik ben hier terecht gekomen omdat er veel goede info te vinden is om de Livebox i.c.m. de Linksys WRT54G instellingen. We hebben hier thuis al enkele jaren Orange (Online) ADSL 20 Mbit internet.

Maar we hebben eigenlijk al die jaren al problemen. We hebben wel internet, maar dan moet op dit moment (afgelopen week) zo'n 3-4x per dag de router gereset worden (stekker eruit, erin). Eerder hoefde dit (maar) 1x per week te gebeuren.

Ik heb al zeer veel verschillende instellingen geprobeerd. Maar deze manier werkt toch 'het beste'.

Livebox instellingen:
http://www.matsimitsu.nl/images/got/s.../stap1.png

Linksys instellingen:
http://www.matsimitsu.nl/images/got/s.../stap2.png

Ons netwerk; Livebox-WRT54G2, 4x WiFi laptops, 5x PC (Ethernet, en op 1 punt een switch), 1x Xbox360 (Ethernet).
Al deze apparaten staan zeer wisselend aan/uit over de complete ochtend/dag/nacht.


We hebben sinds een half jaar de WRT54G2, daarvoor hadden we de WRT54G. Dit maakt echter geen verschil in de stabiliteit. We willen natuurlijk van dit instabiele netwerk af. Heeft dit met de Livebox of de router te maken?

Na een enorme zoektocht over dit probleem ben ik tot conclusie gekomen dat de Livebox crap is (i.v.m. vele negatieve verhalen). Ook heb ik gelezen dat een oud Orange gebruiker geen ander modem kan krijgen. Als wij binnenkort dit onstabiele gebeuren niet kunnen verhelpen stappen we over naar Ziggo kabel.

Nog een ander probleem; tragere snelheid dan belooft wordt door Online. Ze geven op ons adres 16-20 Mbit down, en 1 Mbit up op. Maar in de werkelijkheid ligt dit op 12 Mbit down, en 0,8 up.

Ik ben ten einde raad na vele resets, verschillende soorten instellingen, enz. Ik hoop dat ik hier een goed werkend advies van iemand kan krijgen. Hier ben ik (en de rest van de familie) zeer dankbaar voor!

Bedankt!!
 
TCP_IP
Zou je je ADSL statistieken willen posten?

En zijn dat screenshots van je eigen livebox ?!?!?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
evertbram
Dank je voor het antwoord. Nee dat zijn screenshots die ik ergens van internet heb geplukt (http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1129022). Maar het zijn exact dezelfde instellingen. Dat Wanado interface is bij mij Orange.

Ik ben nu alleen op een ander adres, morgen plaats ik de screenshots.
Gewijzigd door evertbram op 25 november 2009, 22:53
 
evertbram
Bij deze de screenshot. Dit is ongeveer van 1 dag (gisteren modem nog gereset).

9axu8i

Kan je er wat mee?
Gewijzigd door evertbram op 26 november 2009, 16:38
 
evertbram
Ik heb ook alleen de Linksys op de Livebox aangesloten. Als ik de router ook op DHCP zet werkt het voor even, daarna meer problemen als deze huidige instelling.

Hier in huis worden er trouwens ook regelmatig telefoons met wifi gebruikt.
 
TifKag
Het enige vreemde dat ik zie zijn je DNS servers.
De Online servers zijn volgens mij.
194.134.5.5
194.134.5.55
194.134.0.97

Ik heb jaren gewerkt met routers achter de LiveBox, en eigenlijk nooit echte problemen gehad.
Ik heb weinig ervaring met de Linksys routers, heb altijd gewerkt met SMC en nu D-Link (Die nu achter een Speedtouch 706 staat)
 
TCP_IP
Statistieken zien er goed uit!
Zijn er meerdere mensen die met torrents downloaden oid ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
evertbram
@TifKag;

Dus ik moet mijn static dns adressen in de router aanpassen op:
194.134.5.5
194.134.5.55
194.134.0.97

?


@TCP_IP

Ik download regelmatig op nieuwsgroepen, met een payserver. Ik game regelmatig (xbox360Live), en er wordt in huis naar van alles en nog wat gesurft op internet oa youtube, en noem alles maar op. Maar maakt dat wat uit dan?

Wat kan ik nu het beste aanpakken?



Dit staat trouwens in de Livebox ingesteld bij DHCP config;
qmxkia
Gewijzigd door evertbram op 26 november 2009, 19:07
 
TifKag
De servers van Online lijken me beter, dus Ja Smile
 
TCP_IP
194.134.0.97 << deze is nieuw voor mij

Nee tja had het vermoeden dat de livebox vastliep door teveel connecties tegelijkertijd.
Zo te horen gaat het er redelijk op Pfft
Zie dat je ook nog de oude firmware draait, probeer hem eens te updaten via de webinterface.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + WRT54G2: onstabiel netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Advertentie