obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
is Thomson TG712 geblokkeerd?
katip2000
vandaag heb ik Thomson TG712 wifi ontvangen. Aansluiten en installeren is vrij simpel als je niet zoveel wil. maar ik wil bijvoorbeeld voip, wifi wachtwoord en naam enz instellen. Via 192.168.1.254 kon ik in Thomson Gateway zonder wachtwoord inloggen. Maar ik kan bijna niets veranderen alleen kijken en het is vrij toegangkelijk voor iedereen. Dus iedereen kan een logboeken van de modem zien enz.

Ik vraag mij af of een manier is om de instellingen te veranderen, of ik bijvoorbeeld voipbuster kan instellen?

alvast bedankt.
 
TCP_IP
Dat zit waarschijnlijk allemaal dicht getimmerd.
Aangepaste firmware van Online, je bent niet de enige met dit soort problemen helaas.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
katip2000
dankje
maar dat betekent dat deze modem alleen voor online netwerk te gebruiken is.Frown
 
I R Baboon
Inderdaad. Daarom is hij ook in bruikleen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
katip2000
volgens de verkoper hoef ik na een jaar niet in te leveren????
 
I R Baboon
Je moet nooit iemand geloven die je iets wil verkopen...!!!



Kijk in de voorwaarden van je contract. Daar staat in of je bruikleen of eigendom hebt.
Via de site van Online staat dit:
Modem -> Speedtouch 706 (Alcatel 546i voor ISDN)
Kosten modem -> Inclusief, in bruikleen (gratis voor ISDN)
Draadloos modem -> Thomson TG712 (niet mogelijk voor ISDN)
Kosten draadloos modem -> Optioneel, € 3 per maand


De oude Livebox van Sagem hoeft niet geretourneerd te worden. Maar die wordt niet meer geleverd.
Gewijzigd door I R Baboon op 26 november 2009, 09:13
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger
TCP_IP schreef,

Dat zit waarschijnlijk allemaal dicht getimmerd.
Aangepaste firmware van Online, je bent niet de enige met dit soort problemen helaas.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Volgens mij zijn er veel mensen zijn die denken dat ze bij een abonnement een goed modem krijgen en zelf instellingen kunnen maken.

Ik ben van mening dat Online dat modem ook moet leveren waar ze dat mee kunnen doen of anderzijds kenbaar moeten maken dat er eigen software op zit en het modem dichtgetimmerd is of zie ik dit verkeerd want nu worden toch weer veel klanten gelokt met iets waar ze de mogelijkheden die het modem oorspronkelijk heeft niet kunnen gebruiken en dat is volgens mij misleiding.
 
I R Baboon
Daar heb je gelijk!
Het is op zich niet erg dat ze een eigen firmware op hun eigen apparatuur zetten, maar dat mag wel van te voren duidelijk gemaakt worden over de beperkingen die dat geeft.
Je kan beter te duidelijk zijn, dan te weinig...


Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Juist, die doen hetzelfde.
KPN is ook onduidelijk over de beperkingen die hun firmware geeft.
Maar je hebt ook Tele2 nog. Zij doen ook precies hetzelfde.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DMDTagz
Ik kon allerlei instellingen gewoon aanpassen hoor, het staat alleen nogal verborgen in linkjes onderaan en rechtsbovenaan. Maar het kan natuurlijk ook zijn omdat bij mij de firmware uitstaat, zoals TCP en I.R. ondertussen weten. Ik log trouwens in door in mn browser speedtouch.lan als adres in te voeren. Makkelijker te onthouden.

Welke instellingen wil je trouwens veranderen? Ik zal dan stap voor stap even kijken of het bij mij lukt, en zo ja hoe.
Gewijzigd door DMDTagz op 04 december 2009, 17:12
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'is Thomson TG712 geblokkeerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
Website geblokkeerd? Algemeen : 12 03 jan 2016
Geblokkeerd internet Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 3 01 aug 2015
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Advertentie